2006-07-05, 06:50
Medlem
cavalls avatar
Jag hjälpte en bekant förrgår med att ringa ett par samtal.

Denna personen har panikångest som bla inneburit att denna personen missat ett par olika läkartider och inte klarat av att ringa dom.

Personen i fråga ska betala för de missade tiderna, så långt gick allt väl, men när vi kom in på att få ny tid så tog det hus i h-vetet.

Sjuköterskan från helvetet blev genast en av de mest otrevligaste människor jag har haft onöjet att prata med.

Först gapade hon om att min vän hade blivit "avskriven" pga min vän inte hade kommit eller ringt.
Jag förklarade orsaken, då krävde hon att min vän skulle ringa själv, vilket inte gick pga panikångesten.

Men det spelade ingen roll, det var min vän som skulle ringa, och be om ursäkt för att kanske få en ny tid igen...

Där gick det en säkring för mig, och vi blev en smula hätska och otrevliga mot varandra.

När jag sedan ringde igår igen, så var det en annan syrra jag nu fick nöjet att snacka med, och se, det gick hur lätt och smidigt som helst, min vän slapp tom att betala för den missade läkartiden...

Ska inte dessa som jobbar i vården vara så pass proffesionella att dom ska hålla sina privata åsikter för sig själva?

För denna "nurse Ratched" hade inte haft en dålig dag, hon var helt enkelt oförstående och visste inte vad Panikångest innebar...
Citera
2006-07-05, 10:41
Moderator
ofays avatar
Man ska ju alltid vara proffesionell när man sitter i receptionen, samtidigt kan man förstå frustrationen. Många behöver psykisk hjälp, köerna växer och där uteblir en person gång på gång. Fast denne person mår dåligt finns det andra som kan nyttja tiden.
Mår personen så dåligt kanske denne ska skrivas in någonstans för man kan alltid be en vän ringa återbud så att tiden kan användas till annat än att vänta.
Ett utblivet besök hos en läkare kostar ju också tusentals kronor för skattebetalarna.
Citera
2006-07-05, 11:42
Medlem
Blå Rutas avatar
Sjuksköterskor kan variera väldigt i kvalitet. Dom kan vara allt från sämre betalda läkare som kan allt och fixar allt möjligt, till gnälliga kärringar som knappt gör något annat än dricker kaffe om inte nån chef stirrar på dom jämt och som helst hade suttit hemma och ringt tarotlinjer eller broderat.
Citera
2006-07-05, 13:20
Medlem
Såna där människor blir man förbannad på. Man borde kunna utgå från att folk inom sjukvården är kompetenta nog att handskas med folk som är sjuka. Jobbar man inom sjukvården ska man bannemig kunna hantera såna situationer på ett acceptabelt sätt.

Sen kan man fråga sig hur man ska göra med din vän. Att missa sina tider är inte bra, det är redan enorma köer. Men man måste se till problemet och vara konstruktiv. Jag vet inte hur många läkartider som missats eller hur hög "missfrekvensen" är, men man kanske borde arrangera så att någon kommer och hämtar honom/henne, eller om sjukvården ringer dit före. Man måste göra något åt situationen iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in