2006-07-05, 03:29
Medlem
voLcoms avatar
Ja, Jag vet inte vad som hänt, men undersidan av min vänstra arm, lite ovanför armvecket på bicepsen till 10cm från handen är min arm avdomnad. Ungefär som om att man tappat känseln till 50%.

Alla har väll varit med om att ens fot / arm har somnat, den känslan är det.

Jag tränar regelbundet och har haft en känning just i vänster armveck då jag tränat biceps, när jag haft armen utsträckt till max med en vikt i handen och börjat dra upp den så har det lixom gett en "elschock", liknande känslan att få en stöt av en tändare, ni vet en sån som man bara trycker på. Undrar om det kan vara en nerv som gått av/hamnat i klämm. Kan noteras att detta först märktes efter ett träningspass, men Jag tränade inte biceps då.

Detta påverkar inte mig så mycket, men visst iriterande är det. Tycker ni jag ska uppsöka läkare?
Citera
2006-07-05, 17:58
Medlem
brobbans avatar
Min arm domnade bort i 2 dagar för ett tag sedan, var in till läkare som konstaterade att det inte var något värre än att jag troligen legat på armen hela natten eller råkat få nerv i kläm. Det kan tydligen ta flera dagar för en nerv att "räta" ut sig efter rejält tryck. Armen var i stort sett obrukbar i 2 dagar(kunde inte borsta tänderna, raka mig etc) men släppte successivt och 4-5 dagar senare var det helt borta.
Citera
2006-07-06, 09:57
Medlem
fbes avatar
Låter som att du har skadat en perifer nerv. Det är bara känselbortfall och inte nedsatt rörlighet, eller?
Mitt råd är att du lägger av med det där som du tror har förstört nerven och ger den en chans att läka, men du skall veta att det kan dröja. Jag pajade en perifer känselnerv en gång genom att bära för tung och dålig ryggsäck under lång tid. Det tog ett halvår ungefär, men sedan kom känseln tillbaka.
Citera
2006-07-06, 17:36
Medlem
voLcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fbe
Låter som att du har skadat en perifer nerv. Det är bara känselbortfall och inte nedsatt rörlighet, eller?
Mitt råd är att du lägger av med det där som du tror har förstört nerven och ger den en chans att läka, men du skall veta att det kan dröja. Jag pajade en perifer känselnerv en gång genom att bära för tung och dålig ryggsäck under lång tid. Det tog ett halvår ungefär, men sedan kom känseln tillbaka.

Nej, den nedsätter inte rörelseförmågan, det är bara lite störande, och än har det inte fixat sig. Har börjat stretcha mer, tror det kan ha med det att göra, att jag stretchar dåligt efter träningspass.

Det känns jävligt skumt iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in