2022-12-05, 15:32
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Klokt gjort.
Den ni har nu är snygg och ser även ut som en idrottslogga. Jag gillar den!
Tycker dock den borde hamnat högre upp på tröjan.
Lustigt också hur länge indianen dröjer sig kvar. Både bland fans och i bl.a appar typ LiveScore.
Citera
2022-12-05, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Växjö är en utmärkt bas för Johanna mitt i Sveriges största hockeymecka Småland. Inte någon avkrok som Sundsvall, Stockholm eller Göteborg.
Skulle varit intressant att höra mer om Jonathan Dahléns val att inte väja att spela för Växjö Lakers. Han var på besök, var imponerad men valet föll på att försöka i ahl. Medan Elias Pettersson slog alla tiders poängrekord för sin ålder, tog massa personliga priser, VM och SM-GULD så slutade Dahlen som en allsvensk spelare. Nu, några år senare har Elias vunnit årets rookie NHL och belönats med ett jättekontrakt samtidigt som Dahlen är en helt okej spelare i SHL, men inte mer än så.
Skulle aldrig dömma Jonathan för det beslutet eftersom det är hans liv. Men som hockeyspelare, var det ett stort misstag och är säker på att han hade utvecklats enormt om han valt sveriges bästa lag redan då. Att spela en hel säsong med riktigt bra spelare. Är först nu, flera år senare han får göra en hel säsong i SHL och med Timrå, som förvisso gör det mycket bra. Men går inte jämföra med spelet som Växjö satte upp för några år sedan.

Timrå har mer hockeykultur och historia än Växjö. Jag har inget emot Växjö, men det är inget klassiskt lag med urgammal hockeykultur, och det tror jag många föredrar.
Citera
2022-12-05, 19:27
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Timrå har mer hockeykultur och historia än Växjö. Jag har inget emot Växjö, men det är inget klassiskt lag med urgammal hockeykultur, och det tror jag många föredrar.

Det hör jag ganska ofta och så kan det vara trots att de hade ett lag i högsta serien på 40-talet. Du argumenterar alltså för att JD valde bort Lakers för att de inte spelade elithockey där på 60-talet långt innan JD var född? Tillåt mig tvivla. Men om vi antar att det är så har Lakers en massa annat som klubbarna med den där hockeykulturen saknar. Då skriker många, pengar. Men det är ju inte mer sant än att Växjö saknar hockeykultur. l början av 2010 hade samtliga shlklubbar mer hockeykultur, pengar och bättre spelare än Växjö Lakers. Vad är det då som gör att Växjö blir så framgångsrika?
Om en spelare når så långt som JD, så vill spelaren ofta bli så bra som möjligt. Det är ofta det som driver de som blir elit, jämfört med resten. Den stora massan vill inte bli bäst, lägga ner tid och svett. Kanske kliva på ett par andra påvägen mot toppen. Lakers har en vinnarkultur, ett par skickliga ledare som håller elitklass. Jag skulle kunna argumentera för att JD inte har någon vinnarskalle, att han inte vill bli bäst, utan ha ett skönt och trivsamt liv. Och att han där och då inte var beredd att offra vad som krävdes för att bli så bra han kunde och följa EP till Växjö. Han nöjer sig med Timrå, med lite mer hockeykultur. Vad det nu betyder?
Eller trodde han och Ulf att han var så bra att han kunde slå sig in i NHL redan då, men det betvivlar jag starkt. Skulle bara önska att man kunde höra resonemanget på den tiden och hur han tänkte. Helt fördomslöst och utan drömmande.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-12-05 kl. 19:38.
Citera
2022-12-05, 20:52
Medlem
Citat:
Det hör jag ganska ofta och så kan det vara trots att de hade ett lag i högsta serien på 40-talet. Du argumenterar alltså för att JD valde bort Lakers för att de inte spelade elithockey där på 60-talet långt innan JD var född? Tillåt mig tvivla. Men om vi antar att det är så har Lakers en massa annat som klubbarna med den där hockeykulturen saknar. Då skriker många, pengar. Men det är ju inte mer sant än att Växjö saknar hockeykultur. l början av 2010 hade samtliga shlklubbar mer hockeykultur, pengar och bättre spelare än Växjö Lakers. Vad är det då som gör att Växjö blir så framgångsrika?
Om en spelare når så långt som JD, så vill spelaren ofta bli så bra som möjligt. Det är ofta det som driver de som blir elit, jämfört med resten. Den stora massan vill inte bli bäst, lägga ner tid och svett. Kanske kliva på ett par andra påvägen mot toppen. Lakers har en vinnarkultur, ett par skickliga ledare som håller elitklass. Jag skulle kunna argumentera för att JD inte har någon vinnarskalle, att han inte vill bli bäst, utan ha ett skönt och trivsamt liv. Och att han där och då inte var beredd att offra vad som krävdes för att bli så bra han kunde och följa EP till Växjö. Han nöjer sig med Timrå, med lite mer hockeykultur. Vad det nu betyder?
Eller trodde han och Ulf att han var så bra att han kunde slå sig in i NHL redan då, men det betvivlar jag starkt. Skulle bara önska att man kunde höra resonemanget på den tiden och hur han tänkte. Helt fördomslöst och utan drömmande.
Dahlen valde Timrå för att han trivs där uppe. Där har han familjen som är viktig för honom, till och med viktigare än titlar. Sen betyder det inte att Dahlen skulle nå samma framgång som Elias. Han var ju trots allt en väldigt stor talang innan han åkte dit till er
Citera
2022-12-05, 21:10
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif-o-billy
Dahlen valde Timrå för att han trivs där uppe. Där har han familjen som är viktig för honom, till och med viktigare än titlar. Sen betyder det inte att Dahlen skulle nå samma framgång som Elias. Han var ju trots allt en väldigt stor talang innan han åkte dit till er

https://www.st.nu/2017-04-05/jonathan-dahlen-har-besokt-forsta-shl-klubben-otroligt-professionell
Hans syster flyttade till Växjö.
ja, kanske. Att han trivs i Sundsvall är tydligt.
Titlar och hur långt han kunde nå är oklart, men att han inte ville testa att se hur bra han kunde bli.
Senast redigerad av MitchRapp 2022-12-05 kl. 21:24.
Citera
2022-12-05, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wajkegaard
Allvarligt talat, kan någon som skrivit följande inlägg (22 september 2022) på annan tråd här i Flashback överhuvudtaget yttra sig om respekt för andra människor ???

Välkommen till Flashback!

Och som svar på din fråga; Ja, det går alldeles utmärkt.

Seså, sluta nu upp med att gå off topic i trådarna du skriver i.
Detta är tråden om SHL 22/23, sluta blanda in citat och inlägg från andra trådar.
Citera
2022-12-05, 23:34
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
https://www.st.nu/2017-04-05/jonathan-dahlen-har-besokt-forsta-shl-klubben-otroligt-professionell
Hans syster flyttade till Växjö.
ja, kanske. Att han trivs i Sundsvall är tydligt.
Titlar och hur långt han kunde nå är oklart, men att han inte ville testa att se hur bra han kunde bli.

Kanske inte vill bo i Sveriges Bagdad? är det ens en svensk människa i Växjö eller heter alla mohammad ali där?
Citera
2022-12-05, 23:36
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Spot on...! hade till och med kunnat se Dahlén i FBK ! men en plastklubb som Fejkers näe!
Citera
2022-12-06, 02:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Spot on...! hade till och med kunnat se Dahlén i FBK ! men en plastklubb som Fejkers näe!

Timrå är farliga i år, med Dahlén i spetsen, ser ut att kunna ta semi i alla fall, vem vet, kanske hela vägen. Skulle inte tacka nej till honom i FBK :P
Citera
2022-12-06, 10:59
Medlem
Kent Nubben Norberg byggde årets Timrå med undantag från 1 eller 2 spelare som Kapanen värvat.

Mycket lyckat lagbygge!
Citera
2022-12-06, 11:21
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Timrå är farliga i år, med Dahlén i spetsen, ser ut att kunna ta semi i alla fall, vem vet, kanske hela vägen. Skulle inte tacka nej till honom i FBK :P

Nja för att de ska vinna SM guld måste de lära sig att vinna mot Färjestad,Skellefteå och Växjö dessa 3 lag verkar vara omöjliga för dem att vinna över haha!

senaste matchen som FBK vann efter straffar ska Timrå tacka domarna för att det gick till straffar! förstår att Mitell var irriterad över domsluten! men han var säkert belagd med munkavel då han inte riktigt ville vädra sitt missnöje, tycker det är synd för domarna var horribla den matchen... enögda som få.
Citera
2022-12-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Touchdown
Välkommen till Flashback!

Och som svar på din fråga; Ja, det går alldeles utmärkt.

Seså, sluta nu upp med att gå off topic i trådarna du skriver i.
Detta är tråden om SHL 22/23, sluta blanda in citat och inlägg från andra trådar.

Men att kalla Roger Rönnberg för "mobbare och översittare", det tycker du är "hockey".

Tycker att du, liksom flera andra här på FB, tar fram den sämsta sidan av att skriva på nätet när man igenom anonymiteten kommer med rena personangrepp.

Skulle välkomna mer seriösa inlägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in