2022-10-22, 19:50
Medlem
Citat:
Niklas Hjalmarsson ska börja träna med HV71 enligt Staffan Kronwall i C More.
Fick samma tips i morse.
Ingen rök utan eld, givetvis.

https://twitter.com/MrMadhawk/status/1583875378695000064

Comeback på G i HV?
Citera
2022-10-22, 20:45
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Får gratulera lillebror-71 till en seger. Växjö har riktiga problem med anfallsspelet. Måste klara hålla pucken längre i anfallsspelet.

Storebror-71 förnedrade plastsjö fejkers och gav de en lektion i hockey
Citera
2022-10-22, 20:56
Medlem
Leksingens avatar
Varför är shl så enkelt?
Citera
2022-10-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
https://twitter.com/MrMadhawk/status/1583875378695000064

Comeback på G i HV?

Varför är det bara jag som höjer på ögonbrynen att Niklas Hjalmarsson är på G till HV?! Är det inte lite sjukt?!
Citera
2022-10-22, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Varför är det bara jag som höjer på ögonbrynen att Niklas Hjalmarsson är på G till HV?! Är det inte lite sjukt?!

Nej tycker jag inte, har inte spelat på länge. Tror på flopp
Citera
2022-10-22, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namnbrist1981
Nej tycker jag inte, har inte spelat på länge. Tror på flopp

Han är 35 år gammal och det var ganska exakt 1,5 år sedan han senast spelade en match. Dessutom var han väl skadad en del under sin tid i Arizona?

Han har tre Stanley Cup ringar. Hur kul kommer han tycka att det är att sätta sig på bussen en regnig tisdagskväll i november för att spela match i en lada i Oskarshamn inför 2000 betalande?

Jag gillar Hjalmarson, men detta beslut förstår jag inte.

Ingen skulle bli gladare än jag om det skulle visa sig att jag har fel, men här känns det upplagt för årtiondets antiklimax i Svensk hockey.
Citera
2022-10-22, 22:30
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Storebror-71 förnedrade plastsjö fejkers och gav de en lektion i hockey

Varje gång den där ruttna klubben förlorar är en seger för sporten.
Inte för att jag följer eller håller på något lag i finrummet, men deras historia och vägen till deras framgång stinker skit.
Citera
2022-10-22, 22:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1
Han är 35 år gammal och det var ganska exakt 1,5 år sedan han senast spelade en match. Dessutom var han väl skadad en del under sin tid i Arizona?

Han har tre Stanley Cup ringar. Hur kul kommer han tycka att det är att sätta sig på bussen en regnig tisdagskväll i november för att spela match i en lada i Oskarshamn inför 2000 betalande?

Ingen skulle bli gladare än jag om det skulle visa sig att jag har fel, men här känns det upplagt för årtiondets antiklimax i Svensk hockey.

Samtidigt enligt han själv så här ju suget kommit krypandes varje gång han kört förbi HV hemma arena... att han är lite ringrostig tar jag för en självklarhet men tar sig HV till slutspel och han kört på så tror jag på det ändå.
Citera
2022-10-22, 22:48
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Inte för att jag följer eller håller på något lag i finrummet, men deras historia och vägen till deras framgång stinker skit.

Kan inget annat än att hålla med dig!
Citera
2022-10-22, 22:59
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detroit1

Det är ju inte direkt tack vare honom som Chicago vann så han har ju inte direkt anledning att åka med näsan i vädret.
Citera
2022-10-22, 23:03
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122

Tur att det inte hänt så ofta de senaste 10 åren. Man blir nästan förvånad som idag. Sedan kollar man in tabellen och ser hur många lag som faktiskt är sämre. Förväntade mig att Växjö skulle slåss för överlevnad i högsta serien så inledningen har varit över förväntan. Växjö har gått samma väg som alla andra förutom några få som föddes in i shl och aldrig behövt kämpa för något.
Citera
2022-10-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Det är ju inte direkt tack vare honom som Chicago vann så han har ju inte direkt anledning att åka med näsan i vädret.

LOL!
Kandidat till årets inlägg här i hockeyforumet, om vi har någon sådan utmärkelse.
Annars får vi nästan införa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in