2022-09-07, 23:33
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven9779
För lite mer än 5 år sedan så smordes en större yta av min kropp med en stark kortisonsalva (det är en lång historia, fråga inte varför) utan att jag ens behövde kortisonsalvan!

Efter det så är jag trött, hängig, svag, känslig, deppig, har tunt hud och hår etc.

Det har har läkt en del och blivit mycket bättre men jag lider fortfarande och vill bli kvitt en gång för alla!

Jag är känslig för vissa kosttillskott mm.

Hur återställer jag min hormonobalans? kanske till och med mineralobalans mm.?!

Mina blodprover visar att det inte är fel på mig men det är jag helt säker på att det är...

Ibland kan det bara subkliniskt och därmed inte syns på blodprov...

Hjälp kära nån! jag sitter i träsket!

Ät ren mat. Ta inga tillskott. Rör på dig. Drick ingen alkohol eller annat. Meditera. Se till att vara mer kall än varm.
Citera
2022-09-07, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Ät ren mat. Ta inga tillskott. Rör på dig. Drick ingen alkohol eller annat. Meditera. Se till att vara mer kall än varm.
Motivera gärna! något mer att tänka på?
Citera
2022-09-08, 00:57
Medlem
Jane-Ks avatar
Citat:
Motivera gärna! något mer att tänka på?

Försök att tänka lugnt när du känner dig stressad och ta ett steg i taget, andas glöm inte det. balans, slappna av ibland.
Små tips för återhämtning, spikmatta, värmekudde, varmbad, sova ut. Sen tex om du ska ut och ha kul med vänner så ha kul på riktigt.
Senast redigerad av Jane-K 2022-09-08 kl. 01:04.
Citera
2022-09-08, 01:02
Medlem
neuron-drones avatar
Biverkningar från kortison kan vara livslånga även om man slutar. Det är inte bara ett system som påverkas utan flera. Man blir aldrig helt frisk. Kortison är ett starkt gift. Men eftersom nu inte tagit oralt så kanske du har en bättre chans.

Har du fått göra ett kortisolprov så att de ser att du producerar kortisol? Kortisonet kan ibland slå ut kortisolet, ofta på en subklinisk nivå, men mätbar. Då ska du se siffrorna, inte bara att provet var normalt.

Alternativt köp dyr binjurebark att ta.
Citera
2022-09-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jane-K
Försök att tänka lugnt när du känner dig stressad och ta ett steg i taget, andas glöm inte det. balans, slappna av ibland.
Små tips för återhämtning, spikmatta, värmekudde, varmbad, sova ut. Sen tex om du ska ut och ha kul med vänner så ha kul på riktigt.
Att ta det lugnt är viktigt som attans!

Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Biverkningar från kortison kan vara livslånga även om man slutar. Det är inte bara ett system som påverkas utan flera. Man blir aldrig helt frisk. Kortison är ett starkt gift. Men eftersom nu inte tagit oralt så kanske du har en bättre chans.

Har du fått göra ett kortisolprov så att de ser att du producerar kortisol? Kortisonet kan ibland slå ut kortisolet, ofta på en subklinisk nivå, men mätbar. Då ska du se siffrorna, inte bara att provet var normalt.

Alternativt köp dyr binjurebark att ta.
Varför vet du så mycket om binjurarna? har du själv problem?

Att äta binjurekapslar har jag läst att det kan ha en negativ verkan... att det typ skulle överstimulera övertrötta binjurar (något sånt)?!

Vilket märke ska jag köpa i så fall?

Jag har tagit kortisolprov och svaret hamnade inom parametrarna och anses därmed normalt... men subkliniskt hamnar väl också inom parametrarna... eller?

Om jag skriver mina värden... skulle du kunna tyda dom då?
Senast redigerad av Sven9779 2022-09-08 kl. 01:48.
Citera
2022-09-08, 01:48
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Varför vet du så mycket om binjurarna? har du själv problem?

Att äta binjurekapslar har jag läst att det kan ha en negativ verkan... att det typ skulle överstimulera övertrötta binjurar (något sånt)?!

Vilket märke ska jag köpa i så fall?

Jag har tagit kortisolprov och svaret hamnade inom parametrarna och anses därmed normalt... men subkliniskt hamnar väl också inom parametrarna... eller?

Om jag skriver mina värden... skulle du kunna tyda dom då?

De är ju rätt svaga, har testat dem, kände mig kanske lite bättre. De är inte stimulerande, de tillför äkta binjurebark.

Är inte så bra på att tyda provsvar eftersom jag inte har något sifferminne, någon annan kan nog det bättre.
Citera
2022-09-08, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
De är ju rätt svaga, har testat dem, kände mig kanske lite bättre. De är inte stimulerande, de tillför äkta binjurebark.

Är inte så bra på att tyda provsvar eftersom jag inte har något sifferminne, någon annan kan nog det bättre.
Vilket märke är bäst?
Citera
2022-09-08, 01:54
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Vilket märke är bäst?

Ingen aning. De bör vara samma sak. Nermalda körtlar.
Citera
2022-09-20, 07:58
Medlem
Blodprov normalt men mår SKIT?!

Hur kommer det sig att ett blodprov är normalt när man mår SKIT? bokstavligen svimfärdig sekund för sekund i FLERA ÅR?!?!?!
Citera
2022-09-20, 08:09
Medlem
För att det finns andra fel än vad som kan utläsas i ett blodprov. Vad hade du förväntat dig/hoppats på?
Citera
2022-09-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred702
För att det finns andra fel än vad som kan utläsas i ett blodprov. Vad hade du förväntat dig/hoppats på?
Att problemet ska synas...
Citera
2022-09-20, 08:35
Medlem
Psykiskt troligtvis deprimerad som alla andra i sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in