Citat:
Ursprungligen postat av
Jane-K
Försök att tänka lugnt när du känner dig stressad och ta ett steg i taget, andas glöm inte det. balans, slappna av ibland.
Små tips för återhämtning, spikmatta, värmekudde, varmbad, sova ut. Sen tex om du ska ut och ha kul med vänner så ha kul på riktigt.
Att ta det lugnt är viktigt som attans!
Citat:
Ursprungligen postat av
neuron-drone
Biverkningar från kortison kan vara livslånga även om man slutar. Det är inte bara ett system som påverkas utan flera. Man blir aldrig helt frisk. Kortison är ett starkt gift. Men eftersom nu inte tagit oralt så kanske du har en bättre chans.
Har du fått göra ett kortisolprov så att de ser att du producerar kortisol? Kortisonet kan ibland slå ut kortisolet, ofta på en subklinisk nivå, men mätbar. Då ska du se siffrorna, inte bara att provet var normalt.
Alternativt köp dyr binjurebark att ta.
Varför vet du så mycket om binjurarna? har du själv problem?
Att äta binjurekapslar har jag läst att det kan ha en negativ verkan... att det typ skulle överstimulera övertrötta binjurar (något sånt)?!
Vilket märke ska jag köpa i så fall?
Jag har tagit kortisolprov och svaret hamnade inom parametrarna och anses därmed normalt... men subkliniskt hamnar väl också inom parametrarna... eller?
Om jag skriver mina värden... skulle du kunna tyda dom då?