Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-12-04, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
80 flak x 24 = 1920 burkar

1920 / 365 dagar = 5 ynka burkar per dag. 33 cl dessutom.

Jag vet många som dricker mer än så till vardags.

Ett större problem är att ölen tenderar att smaka illa efter 6 månaders förvaring.
Jag jobbade på gränsen på den tiden då det var spritbussar som åkte skytteltrafik och öste in alkohol. Det kom också mycket folk med släp som ”skulle ha fest” och då hade med 100 flak. Nästa vecka skulle det bli bröllop. Veckan därpå 50-årsfest, jobbfest, julfest etc. Så det är i många fall väldigt tydligt att det rör sig om smuggling.
Citera
2025-12-04, 08:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Krulf
Jag jobbade på gränsen.
Vad snittar en tullare i lön? 30-35 lax i månaden efter skatt? Det verkar vara ett ganska roligt jobb.
Citera
2025-12-05, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco
Vad snittar en tullare i lön? 30-35 lax i månaden efter skatt? Det verkar vara ett ganska roligt jobb.
Jag är polis så vet inte exakt. Däremot har Tullen betald utbildning med knappt 26000/månad. Sen går de in på 31 och någon/några tusenlappar till efter ett år.

Många var roliga att jobba med och samarbetet med respektive lagstiftningar var guld.
Citera
2025-12-10, 20:21
Medlem
20 000 kr i böter för en man som hade 3 gram cannabis.
Citera
2025-12-16, 21:14
Medlem
Snubben med stora skulder felparkerade sin svindyra porsche och drog därmed till sig polisens intresse. Handikapplats. Det slutade med att fogden tog bilen och han fick lasta ur alla väskor och ta en taxi. Bärgare tog hand om bilen. Snubben var känd sen tidigare. Våldsbrott.
Citera
2025-12-17, 19:06
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Snubben med stora skulder felparkerade sin svindyra porsche och drog därmed till sig polisens intresse. Handikapplats. Det slutade med att fogden tog bilen och han fick lasta ur alla väskor och ta en taxi. Bärgare tog hand om bilen. Snubben var känd sen tidigare. Våldsbrott.

Är inte säsongen slut? Eller pratar du om ett gammalt avsnitt?
Citera
2025-12-17, 19:07
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moranco

Snarare 30-35 FÖRE skatt...
Citera
2025-12-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Är inte säsongen slut? Eller pratar du om ett gammalt avsnitt?
Såg det igår. Kan vara en repris. De kanske valt att sända repriser. Hade i alla fall inte sett avsnittet tidigare. Visste inte att säsongen var slut.
Citera
2026-01-05, 16:45
Medlem
Jag gillar verkligen programmet, men de första säsongerna var de bästa för då fick tullfiltret mycket tv-tid och det är det mest intressanta, enligt mig. Det blev tröttsamt när poliserna började filmas för det är tråkigt att se hur nån polis tjafsar med en överförfriskad man eller kvinna och det tar dessutom mycket tv-tid innan personen är bortförd. Tillbaka till tullfiltret!
Citera
2026-01-05, 20:51
Medlem
Marockanen blev undersökt av polisen. Han sa att han inte hade kontanter men polisen hittade 30 000 dollar på honom. Han visade upp två utskrivna kvitton från en bingohall. 20 000 respektive 10 000 på kvittona. Han hade vunnit dessa summor. Vem som helst kan skriva ut dessa kvitton säger polisen.
Polisen tog hand om pengarna och en lyxväska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in