• 1
  • 2
2006-07-07, 02:35
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Köp låglaktosmjölk den har ett plastlock för att stänga förpackningen ganska bra.
Smaken är väl någorlunda men passar bra i matlagning.

Alltså, vilken förpacknig man får beror helt på vart man bor. Vår låglaktosmjölk har inte plastlock. Det är höga, fyrkantiga paket med "vik bak"- öppning.

Dom bästa möjlkpaketen enligt mig är dom som falköpings har, som är en liter, och "vik bak"- öppning, men dom är inte lika höga som dom vanliga fyrkantiga. Samma som 1.5 litersförpacknigarna, men inte lika hög bara.
Citera
2006-07-07, 18:27
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenManalishi
Lidl har ju skruvkork på tetrorna.
Klöver har nån småkrånglig vikisär/vikfram modell på 1,5 l tetra.
Arla har normala tetror, såna man river av snibben på.
Arlas 1.5 liter är ju också av varianten vikisär och fram.

Skruvkort är då inget irritationsmoment, tycker bara det är roligt jag
Citera
2006-07-07, 18:49
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Har ni druckit mjölk som kommit ur en glasflaska någon gång? Lär vara samma skilnad som för coca cola ifrån petflaska kontra glasflaska
Citera
2006-07-08, 14:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parsen
Har inte skånemejerier detta eller jag som har sett fel.

Jo, ekologisk mjölk. Den är lite dyrare men man stödjer bönderna därifrån mjölken kommer ekonomiskt och mjölken är godare, enligt min uppfattning.
Citera
2006-07-14, 00:38
Medlem
volimtes avatar
Är det farligt på ngt sätt att använda en veckas utgången mjölk (oöppnat paket) till pannkakor. Hettas inte bakterierna bort eller så av värmen..?
Citera
2006-07-14, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volimte
Är det farligt på ngt sätt att använda en veckas utgången mjölk (oöppnat paket) till pannkakor. Hettas inte bakterierna bort eller så av värmen..?

Tror inte att problemet är bakterierna när mjölken blir gammal. Det är väl klumparna som inte smakar så gott.
Men dom löser nog upp sig när du steker det.
Citera
2006-07-14, 21:48
Medlem
pockis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Har ni druckit mjölk som kommit ur en glasflaska någon gång? Lär vara samma skilnad som för coca cola ifrån petflaska kontra glasflaska

Jodå, jag brukade alltid köpa det, men så slutade fruktaffären jag köpte den av att sälja den, för jag var den enda som köpte den.
Om man bor i hus (vilket dom flesta gör här) så kan man få mjölken från mjölkmannen, men jag bor i lägenhet så jag kan tyvärr inte få det.
Men ja, smaken - ja, det är mycket godare. 100gr godare än plastflaskorna man köper i mataffärerna här, och godare än tetra.
Men, mellanmjölk här i England är som ett mellanting mellan grön och röd mjölk i Sverige, så smaken är ju annorlunda pg.a det också.

(Om man får mjölken levererad så kan man även få 'greentop' - obehandlad mjölk direkt från kossan)
Citera
2006-07-16, 09:23
Medlem
Damortes avatar
Det är väldigt mycket praktiskare med vikut vikin flik.
Sedan tycker jag väl inte att engelsk mjölk kan användas som norm för hur mjölk skall vara, ty den smakar skit plast och grädde. Får man den via mjölkbudet slipper man i och för sig plastsmaken, men smaken av skit och ren grädde finns likförbannat kvar. Ett annat minus är den enorma mängden fettklumpar som brukar klumpa sig flaskorna.
Citera
2006-07-16, 10:31
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volimte
Lukta och smaka på mjölken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in