Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2024-10-16, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kraftkarl
Kroppen kommer att ta hand om det själv, av det du beskriver ser jag inga tecken på infektion. Det finns många faktorer bakom varför det blivit inflammerat, avvakta ett par dagar och reta inte området.

Korrekt

Har lagt sig helt nu, dränerande lite söndag & måndag bara för att "underlätta" för kroppen. Men är det "normalt" att kunna dränera "blod" vid inflammation? Var ju lite puffig vid området så provade som sagt och fick ut en del "ljusare" blod, inte gult men inte blodrött riktigt.

Tack för inputs iallafall!

Mvh
Citera
2024-10-18, 22:58
Moderator
Kraftkarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crack-Kent
Har lagt sig helt nu, dränerande lite söndag & måndag bara för att "underlätta" för kroppen. Men är det "normalt" att kunna dränera "blod" vid inflammation? Var ju lite puffig vid området så provade som sagt och fick ut en del "ljusare" blod, inte gult men inte blodrött riktigt.

Tack för inputs iallafall!

Mvh

Svårt att ge en korrekt bedömning när jag saknar insyn i hur det hela ser ut, möjligt att det ligger kvar koagulerat blod eller om du har kommit åt ett blodkärl. Inom vården drar man ibland ut gammalt blod med drän eller större pumpar för att milda inflammationen. Kroppen tar hand om det själv, det kan ta lite tid bara.
Citera
2025-02-19, 20:28
Medlem
Sorry för trådkap men när åker man in egentligen. Satte 2ml i axeln i söndags, hade ont i måndags morse, på kvällen fick jag feber, 38,2 grader men på tisdag morgon va det borta. Fortfarande öm som fan, rätt svullet och huden runt området är röd och varm.

Men febern är helt borta nu iaf? Vänta och se? Haft liknande i skinkan för några år sen då gick det över av sig självt
Citera
2025-02-20, 16:15
Medlem
Warhearts avatar
I 99.9% av fallen så löser kroppen det själv. Men det finns ju lite varningssignaler som feber. Jag skulle avvakta nu eftersom febern lagt sig. Blir det värre så bör du nog åka in. Undvik att injekta den axeln några veckor och låt kroppen vila ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av krampanfall
Sorry för trådkap men när åker man in egentligen. Satte 2ml i axeln i söndags, hade ont i måndags morse, på kvällen fick jag feber, 38,2 grader men på tisdag morgon va det borta. Fortfarande öm som fan, rätt svullet och huden runt området är röd och varm.

Men febern är helt borta nu iaf? Vänta och se? Haft liknande i skinkan för några år sen då gick det över av sig självt
Citera
2025-02-20, 17:39
Medlem
Tack! Det va nog det jag tänkte också. Kroppen lär ju säga till om det blir akut och febern lär märkas. Gör fortfarande ont och är stramt som fan när jag rör armen men så va det ju med skinkan/benet också. Alltid skönt att rådfråga nån annan, få lite perspektiv.
Citera
2025-02-21, 12:35
Medlem
Slutade ta Alvedon/ipren igår vid lunch och febern klättrade snabbt upp till 38,5 igen igår kväll. Åkte in till akuten vid 20 och det gjordes undersökningar och ultraljud. Ingen abscess hittades men fick antibiotika och tid hos infektion. Sänkan visade på något förhöjda värden men ingen tydlig hög infektion enligt vad jag tolkade.

Gissar att jag satte skiten lite snett och det flöt ut i vävnaden utanför muskeln istället för att få in det i muskeln. Jäkla piss, men skönt att jag åkte upp ändå. Känns bättre redan nu efter två doser antibiotika så det här ska väl gå över snart
Citera
2025-02-22, 16:38
Bannlyst
Citat:
Slutade ta Alvedon/ipren igår vid lunch och febern klättrade snabbt upp till 38,5 igen igår kväll. Åkte in till akuten vid 20 och det gjordes undersökningar och ultraljud. Ingen abscess hittades men fick antibiotika och tid hos infektion. Sänkan visade på något förhöjda värden men ingen tydlig hög infektion enligt vad jag tolkade.

Gissar att jag satte skiten lite snett och det flöt ut i vävnaden utanför muskeln istället för att få in det i muskeln. Jäkla piss, men skönt att jag åkte upp ändå. Känns bättre redan nu efter två doser antibiotika så det här ska väl gå över snart
¨
Hur går det?
Citera
2025-02-22, 20:11
Medlem
Det rullar på. Har rätt ont fortfarande men knaprar full dos Ipren & Alvedon samt mina antibiotika. Har bättre rörlighet i axeln nu och svullnaden har gått ner rätt bra.

Ska på uppföljning på infektionskliniken på måndag. De ritade och fotade på armen på akuten så det finns att jämföra med

Vet fortfarande om det faktiskt va en infektion eller bara felsatt, gissar på det sista

Citat:
Ursprungligen postat av kNekarn
¨
Hur går det?
Citera
2025-02-27, 19:07
Medlem
Kan väl uppdatera lite mer om det drabbar nån annan, kanske kan hjälpa andra.

Har ju gått en vecka nu. Det var absolut en infektion, i kombo med att jag satte det fel, sänkan var hög och det tog ju nästan två dagar efter sättning innan det började bli problem. Troligtvis slarvade jag lite med spritandet och fick med lite hudbakterier in med nålen, eller så var det oljan som var kass, det va sista av en vial, kan ju ha fått in nåt skit i den också

Men en jävligt dum grej som slog mig sen, var att jag satte på lördagen i deltoiden, sen tränade den här dumfan striktpressar på söndagen, så troligtvis blev det lite skit av det också. Fan man tycker man hållit på så länge med det här och har lärt sig en massa, men nybörjarmisstagen kommer ändå. Jävla pucko

Aja, 10 dagar på antibiotika, gjort 7 nu och det gör inte ont längre, rörligheten är tillbaka och får smyga igång snart igen
Citera
2025-02-27, 21:05
Medlem
Warhearts avatar
Tack för uppdatering. Skönt att höra att blivit bättre!
Citat:
Kan väl uppdatera lite mer om det drabbar nån annan, kanske kan hjälpa andra.

Har ju gått en vecka nu. Det var absolut en infektion, i kombo med att jag satte det fel, sänkan var hög och det tog ju nästan två dagar efter sättning innan det började bli problem. Troligtvis slarvade jag lite med spritandet och fick med lite hudbakterier in med nålen, eller så var det oljan som var kass, det va sista av en vial, kan ju ha fått in nåt skit i den också

Men en jävligt dum grej som slog mig sen, var att jag satte på lördagen i deltoiden, sen tränade den här dumfan striktpressar på söndagen, så troligtvis blev det lite skit av det också. Fan man tycker man hållit på så länge med det här och har lärt sig en massa, men nybörjarmisstagen kommer ändå. Jävla pucko

Aja, 10 dagar på antibiotika, gjort 7 nu och det gör inte ont längre, rörligheten är tillbaka och får smyga igång snart igen
Citera
2025-05-21, 19:33
Medlem
För alla som läser tråden.

Feber = akuten.

Det är jätte viktigt.
Dom ska kolla CRP (C-reaktivt protein) och sänka(SR) genom blodprov.

Därefter kommer läkare ta beslut.

Du kan komma undan med antibiotika eller så kan man åka in på akut operation där dom öppnar muskeln och rengör.

Har man feber så måste man åka in oavsett. Man kan på riktigt dö även om det är ovanligt.

Dom bryr sig inte skit om du brukar steroider.
Dom hjälper dig och skicka hem dig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in