• 1
  • 2
2022-09-08, 06:48
Medlem
Lite utdrag från en artikel (låst) i Skånska Dagbladet:
Enligt polisen är den ene skadade mannen 30 år. Han fördes till sjukhus i ambulans med stick- och skärskador. Samtidigt greps en annan man, 31 år, som också han fick söka vård. Mannen misstänks i nuläget för mordförsök.

- Han grips i anslutning till den här platsen där det har skett. Vi har en hel del patruller där fortfarande som jobbar med ärendet, säger Filip Annas, presstalesperson vid Skånepolisens ledningscentral vid 13.45-tiden.

Senare samma dag meddelade polisen att ytterligare en person är gripen, en kvinna i 35-årsåldern. Även kvinnan misstänks för mordförsök. Hon avfördes senare från misstankar.

[...]

Igår har båda männen fått lämna sjukhuset. De har förts till arresten och misstänks nu för mordförsök på varandra. Den äldre mannen misstänks också för människorov och grovt vapenbrott. Detaljerna kring människorovet vill polisen inte gå in på.

Vittnen berättade för polisen att de sett ett skjutvapen i samband med bråket, men det har inte återfunnits.

Enligt polisen har bråket inte någon koppling till den grova kriminella miljön i Malmö.
Citera
2022-09-22, 09:46
Medlem
Kvinnan i ärendet är min sambo, och har inget med själva händelsen att göra över huvud taget, förutom att hon befann sig på platsen, utanför trappupgången till laro-sund.

En av männen anlände till platsen i taxi, och ska ha gått fram och tillbaka på gatan utanför mottagningen laro-sund och verkat stressad varpå min sambo frågade om allt var ok med honom. Hon han knappt få något svar förrän den andra mannen sprang upp och högg den stressade mannen, blodet sprutade och min sambo fick blodstänk på kläderna, och även blod på händerna då det fanns stänk på handtaget till porten, där hon hade prungit in för att ta skydd.
Båda männen högg varandra, tills den stressade mannen drog pistol varpå man nr2 flydde platsen. Polis anlände omgående och båda männen kunde gripas, och så även min sambo, mest troligt pga blodet på kläder och händer, misstänkt för försök till mord alternativt medhjälp.
Hon släpptes dagen därpå och alla misstankar mot henne avskrevs så sent som i förrgår, mobiltelefon och kläder kan hon nu hämta ut, då dom varit beslagtagna.

Det bör även tilläggas att hon inte kände eller ens kände igen någon av männen och dom ska enligt uppgift från andra inte vara klienter på laro-sund, därav slutsatsen att det inte var kopplat till mottagningen på något sätt. Hon har, sen chocken lagt sig, mer eller mindre glömt hela händelsen och har i princip inga minnen av händelsen.. Vad jag vet om saken berättades till mig då hon fortfarande var i chocktillstånd dagen efter händelsen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in