2022-09-06, 13:19
Medlem
Crabbofixs avatar
Artikel i AB:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ar-polisskolan

"De kan inte öppna motorhuven på polisbilen.

De har så begränsade kunskaper i att tala och skriva svenska att de inte kan genomföra en enkel avrapportering.

Nu larmar erfarna poliser och personer med insyn om att många poliselever och aspiranter inte håller måttet."

- En student fick i ett skriftigt prov frågan: ”Hur ska du hantera de här tre misstänkta ungdomarna?”. Studenten svarade: ”Jag griper horungarna”.

- En student sköt under en övning en lärare som figurerade berusad person som vägrade lämna ifrån sig en spritflaska. Studenten förklaring var att spritflaskan var ett livsfarligt vapen och att det därför var rimligt att skjuta.

Diskutera:

Dom flesta politiska partier tycks ju vilja öka antal poliser men om kvaliteten blir lidande, är det så bra idé?

Går det ens att få fram det antal poliser som politiska partier vill och samtidigt upprätthålla kvalitet?
Citera
2022-09-06, 13:25
Medlem
Crabbofixs avatar
Jag tycker mig kunna urskilja två typer som söker sig till polisyrket:

Å ena sidan halvt efterblivna invandrare.

Å andra sidan halvt efterblivna svenska sojapojkar/kvinnor.

Det är alltså dessa som ska upprätthålla lag och ordning
Citera
2022-09-06, 13:27
Avstängd
Tror inte det går. Dom har också sänkt utbildningen så otroligt mycket och dom hittar inte fortfarande folk.

Folk är inte intresserad för dom uppskattas inte och den PK politik som polisen vill ha.

Om dom ska få rätt personer så måste dom ändra allt, sparka cheferna osv. Möjligheten att få ta i med hårdhandskarna och det betyder inte att attackera alkoholister genom att skjuta dom, eller cp barn som har ett leksaksvapen eller attackera vanliga personer.

Det är kriminella det ska vara fritt fram att bruka våld mot och noll tolerans. Det finns flera hotfulla situationer på video där polisen blir hotade. Är man i underläge, skjut dom i benet tills dom lär sig.
Citera
2022-09-06, 13:28
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Jag tycker mig kunna urskilja två typer som söker sig till polisyrket:

Å ena sidan halvt efterblivna invandrare.

Å andra sidan halvt efterblivna svenska sojapojkar/kvinnor.

Det är alltså dessa som ska upprätthålla lag och ordning

Framtiden ser ljus ut, för brottslingar alltså.

Skötsamt folk kommer nog få ordna egen säkerhet, fler låsta dörrar och privat bevakning, och acceptera att om de drabbas av brottslighet kommer polisen knappast vara till nytta.
Citera
2022-09-06, 13:30
Medlem
halaltarzans avatar
Gillar den här också.....

Citat:
En polis uppger att aspiranter låst in sig i en bil medan en kollega slagits för sitt liv utanför, men trots det fått tjänstgöringen godkänd.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...er-inte-mattet

Men undrar om inte det kommer att bli en lättnad för domstolarna med mer så att säga flexibla poliser, man tar helt enkelt tag i brottet på plats. Gäller att bara för folk att ha en bunt tusingar i byxfickan så man kan reglera böterna på plats.
Senast redigerad av halaltarzan 2022-09-06 kl. 13:49.
Citera
2022-09-06, 13:33
Medlem
BenDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Artikel i AB:

"De kan inte öppna motorhuven på polisbilen.

De har så begränsade kunskaper i att tala och skriva svenska att de inte kan genomföra en enkel avrapportering.

Nu larmar erfarna poliser och personer med insyn om att många poliselever och aspiranter inte håller måttet."

- En student fick i ett skriftigt prov frågan: ”Hur ska du hantera de här tre misstänkta ungdomarna?”. Studenten svarade: ”Jag griper horungarna”.

- En student sköt under en övning en lärare som figurerade berusad person som vägrade lämna ifrån sig en spritflaska. Studenten förklaring var att spritflaskan var ett livsfarligt vapen och att det därför var rimligt att skjuta.

Diskutera:

Dom flesta politiska partier tycks ju vilja öka antal poliser men om kvaliteten blir lidande, är det så bra idé?

Går det ens att få fram det antal poliser som politiska partier vill och samtidigt upprätthålla kvalitet?

Jag har nog läst ett hundratal polisrapporter sedan 90-talet och jag har nog inte sett en enda rapport där skribenten har behärskat det svenska språket. Så nivån har varit fruktansvärt låg i över 30 år redan.

Men ja, skjut alla horungar och alkisar så blir allt bra.
Citera
2022-09-06, 13:34
Medlem
jack.danielss avatar
Miami sänkte på 70-80 talet antagningskraven för nya poliser, vilket förde med sig att de fick in de som de försökte bekämpa in i kåren!

kan tänka mig att många polis bruschoor väljer att se bort när klanen gör något "dumt"
Citera
2022-09-06, 14:03
Är inte detta gammal skåpmat? För mig att jag läst om spritflaskeincidenten för månader sedan.
Citera
2022-09-06, 14:14
Medlem
När man inte trodde det kunde bli värre
Överaskas man ännu en gång😁
Citera
2022-09-06, 14:27
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Bland det sjukaste man läst.. Hur kan dessa stolpskott få vara kvar? Obegripligt!

”En student blev underkänd i en övning med vapen. Då fick studenten ett sammanbrott, lade sig på golvet och skrek. Personen var inte kontaktbar. Man fick byta lokal för att kunna examinera kamraterna.”

”Aspiranter har låst in sig i polisbilen när kollegan har fått slåss för sitt liv utanför. Aspiranterna har ändå blivit godkända.”

Aspirantinstruktörer har skrivit flera A4 om varför en aspirant ska avskiljas (tvingas att sluta utbildningen och inte få bli polis, reds anmärkning), men aspiranten har ändå blivit godkänd.”

”Flera kollegor som äter tung psykofarmaka.”

”Ny kollega som vid kontroll av nätverkspersoner flyr av rädslan, andra kollegan tvingas dra vapen”

Citera
2022-09-06, 14:29
Medlem
Det är inte eleverna det är fel på, det är utbildarna och arbetsgivaren.
Citera
2022-09-06, 14:29
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Gäller alltså att akta sig för polisen i fortsättningen då de nya poliserna verkar vara iq-befriade. Men man lär ju fortsätta släppa igenom skit.
Man lär ju få ha mutpengar i bilen när konstapel Muhammed stoppar en...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in