2022-09-03, 23:03
Medlem
Min mor är skengift med en arab. Det är 2a gången nu hon är det under en 20 års period och försöker smuggla flyktingar till Sverige.
Trots hon vet om jag inte gillar folk från denna världsdel och hamnat i mycket konflikter med Mena under min uppväxt.

Hon är även en bidragsfifflare sen över 10 år tillbaka, har inneboende som ej står folkbokförd och kvitterar ut fullt bostadstillägg vilket hon inte kan om någon annan står skriven hos henne, sjukpensionär sen länge och jobbat svart förut i över 10 år för dryga ut bidraget.
Även blivit alkoholist senaste 15 åren och sitter hos kronofogden.
Man kan ringa henne en tisdag kl 20.00 så är hon sluddrig och dragit en vinare.
Mycket pengar rinner iväg på alkohol och hon vägrar uppvisa sitt kontoutdrag senaste 12 mån för bevisa hon inte är en alkoholist, vilket hon nekar hon är.

Egoistisk, jobbig, provocerande, förvirrad, säger konstiga saker ofta, har alltid irriterat mig hela mitt liv. Aldrig givit mig en kram ens som barn, fanns ingen mat hemma i tonåren. Talar illa om min pappa decennier efter skilsmässan och trots de inte sett varandra på evigheter. Aldrig skaffat en ny man sen skilsmässan och byggt upp en ny familj och verkar ha något emot män. Riktigt fet har hon blivit också.
Har aldrig kunnat hantera pengar och får hon ett överskott köper hon massa onödiga saker direkt och skänker bort mycket till andra.
Sitter och favoriserar min misslyckade konstiga lillebror och talar illa om mig, som sköter mitt liv och är duktig, till släkten och sina vänner vilket hon gjort i över 20 år, för att jag ställer krav, ifrågasätter henne och försöker få en normal mamma och familj. Har hon någonsin förbättrat sig, tagit min råd eller lyssnat? Aldrig.
Hon är annars ganska snäll omtänksam och så oftast, och lyssnar på mig och mitt liv. Ställer upp ibland för en och hjälper en då och då.

Ska jag anmäla henne för skengifte?
Hur går man isf tillväga? Kommer något hända från myndigheterna? Har ingen kontakt med henne längre och blockat hennes nummer då hon svek mig i en sak och skrek och gorma som var droppen för mig. Orkar inte med hennes misär till liv och alkoholism.

Ska jag även anmäla henne för bidragsbrott? Kanske hon får mindre pengar över och slutar supa och får en väckarklocka när hon blir straffad.
Senast redigerad av enuck 2022-09-03 kl. 23:18.
Citera
2022-09-03, 23:06
Medlem
Casual-Cultures avatar
Nej du ska bryta ner henne psykiskt precis så som hon gör med dig och alla övriga i samhället det är såna som hon som förstör Sverige.
Kortfattat Gör livet svårt och jobbigt för henne att leva.
Citera
2022-09-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture
Nej du ska bryta ner henne psykiskt precis så som hon gör med dig och alla övriga i samhället det är såna som hon som förstör Sverige.

Håller med, kan va svårt att göra det med sin mor kanske. Så jävla tragiskt att det finns såna människor som inte fattat nånting och bara blir utnyttjade 100%.
Citera
2022-09-03, 23:24
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casual-Culture

Låter precis som fel sak för TS att göra. TS borde helt enkelt sluta tänka på någonting som har med henne att göra och hålla sig undan några år. Det tror jag är det bästa för TS och så får samhället lösa eller leva med det tanten ställer till med.
Citera
2022-09-03, 23:26
Medlem
ThExanors avatar
Du får tänka på antingen dig eller er. Jag skulle ju aldrig göra något sådant men jag säger att jag skulle förstört en familjemedlem själv för att uppskatta min handling
Citera
2022-09-03, 23:40
Medlem
storkmammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enuck
Min mor är skengift med en arab. Det är 2a gången nu hon är det under en 20 års period och försöker smuggla flyktingar till Sverige.
Trots hon vet om jag inte gillar folk från denna världsdel och hamnat i mycket konflikter med Mena under min uppväxt.

Menar du att hon gifter sig med araber för att du ska reta dig på det, eller att du ska godkänna hennes kavaljerer innan hon får gifta sig?

Edit: Oavsett vilket så verkar du onödigt fixerad vid henne trots att ni hatar varandra. gå vidare.
Citera
2022-09-04, 00:42
Medlem
Välkommen till vuxenlivet, enuck! Att bli vuxen innebär bland annat att skaffa perspektiv på det man upplevt under uppväxten, och lämpligtvis nå insikt. Att skapa nödvändig distans till mer eller mindre dysfunktionella föräldrar är en grej många av oss behövt göra under vårt vuxenblivande, och jag sällar mig till kören som uppmanar dig att släppa taget om mamma och gå vidare.

Föräldrar är människor som andra, med all världens fel och brister, och visst drabbar det barnen. Din mamma har uppenbarligen en del problem, eller åtminstone upplever du det som problem. Hon kanske trivs utmärkt med sitt liv och leverne, och det får du respektera.

Du är väl antagligen över arton år och därmed är det hög tid att sluta gräma dig över att mamma var si eller så under din uppväxt, eller att hon idag är tjock och dricker för mycket, eller att hon gör tvivelaktiga val som kanske rent av är småkriminella. Vad tänker du att du skulle vinna på att lägga tid och energi på att anmäla din mamma? Att du är upprörd och indignerad över hur mamma lever sitt liv kommer knappast leda till något alls så länge mamma är nöjd med sina val. Hon är en vuxen, självständig människa, vare sig hon är det på ett sätt som passar dig eller ej. Om något av det hon gör kan betraktas som kriminellt så är det med all sannolikhet inte något brott som ligger högt på priolistan, svårt att bevisa, ord står mot ord, familjekonflikt&tjafs= inget som samhället gör något åt.

Vad sägs om att förlika dig med din lott istället? Man får lov att tycka illa om sina föräldrars uppträdande och sakna kramar, och det är bra att ventilera det- om det sker på ett sätt som leder framåt, mot din egen frigörelse och självständighet. Börja tänka på vad du kan göra för dig själv, med de förutsättningar du nu fått. Hur kan du fylla luckorna där det saknas det ena eller andra? Hur kan du leva ditt liv? Börja sysselsätta dig med detta istället för att leta efter alla fel du kan hitta hos dina dagars upphov så ska du se att det nog blir karl av dig också vad det lider!
Citera
2022-09-04, 05:44
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:

Hon är även en bidragsfifflare sen över 10 år tillbaka, har inneboende som ej står folkbokförd och kvitterar ut fullt bostadstillägg vilket hon inte kan om någon annan står skriven hos henne, sjukpensionär sen länge och jobbat svart förut i över 10 år för dryga ut bidraget.
Mycket pengar rinner iväg på alkohol och hon vägrar uppvisa sitt kontoutdrag senaste 12 mån för bevisa hon inte är en alkoholist, vilket hon nekar hon är.

Egoistisk, jobbig, provocerande, förvirrad, säger konstiga saker ofta, har alltid irriterat mig hela mitt liv. Aldrig givit mig en kram ens som barn, fanns ingen mat hemma i tonåren. Talar illa om min pappa decennier efter skilsmässan och trots de inte sett varandra på evigheter. Aldrig skaffat en ny man sen skilsmässan och byggt upp en ny familj och verkar ha något emot män. Riktigt fet har hon blivit också.
Har aldrig kunnat hantera pengar och får hon ett överskott köper hon massa onödiga saker direkt och skänker bort mycket till andra.
Sitter och favoriserar min misslyckade konstiga lillebror och talar illa om mig, som sköter mitt liv och är duktig, till släkten och sina vänner vilket hon gjort i över 20 år, för att jag ställer krav, ifrågasätter henne och försöker få en normal mamma och familj. Har hon någonsin förbättrat sig, tagit min råd eller lyssnat? Aldrig.
Hon är annars ganska snäll omtänksam och så oftast, och lyssnar på mig och mitt liv. Ställer upp ibland för en och hjälper en då och då.

Hur går man isf tillväga? Kommer något hända från myndigheterna? Har ingen kontakt med henne längre och blockat hennes nummer då hon svek mig i en sak och skrek och gorma som var droppen för mig. Orkar inte med hennes misär till liv och alkoholism.

Ska jag även anmäla henne för bidragsbrott? Kanske hon får mindre pengar över och slutar supa och får en väckarklocka när hon blir straffad.
Det är din egen mor.
Vad skulle bli bättre för henne, eller för dig, om du gjorde så mot henne?
Citera
2022-09-04, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Det är din egen mor.
Vad skulle bli bättre för henne, eller för dig, om du gjorde så mot henne?

Att hon lär sig en läxa samt att Araben inte kommer in i landet. Det är 2a gången nu, har svårt att acceptera det och hon gör inte som jag säger och skiljer sig med denna bedragare som inte ens bor i Sverige. Aldrig sett människan.
Min mamma anmälde mig till polisen som mycket ung, när jag tidigare ifrågasatte hennes dysfunktionella liv och var arg. Payback.

Denna dysfunktionalitet inom allt har pågått så länge nu jag orkar inte mer.
Senast redigerad av enuck 2022-09-04 kl. 07:37.
Citera
2022-09-04, 07:49
Medlem
Citat:
Att hon lär sig en läxa samt att Araben inte kommer in i landet. Det är 2a gången nu, har svårt att acceptera det och hon gör inte som jag säger och skiljer sig med denna bedragare som inte ens bor i Sverige. Aldrig sett människan.
Min mamma anmälde mig till polisen som mycket ung, när jag tidigare ifrågasatte hennes dysfunktionella liv och var arg. Payback.

Men, det låter som om du bor med din mor? Skulle råda dig att minimera kontakten med henne och verkligen inte leva under samma tak som den människan
Citera
2022-09-04, 07:58
Medlem
Citat:

Som om det hänger på din morsa att araben kommer in i landet. Nä, vänd dig till politikerna ty de bär ansvaret för att massinvandring pågår och de plockar höga arvoden för det - allt på skattebetalarnas bekostnad.

Din morsa anmälde dig till snuten, staten tjuvens lakejer. En sån subba kan du gott anmäla.
Citera
2022-09-04, 11:16
Avstängd
micro113s avatar
Citat:

Du kanske skall rikta in dig på att hantera dina konfliktfyllda känslor gentemot din mamma istället för att angripa henne.

Jag undrar också -- om du inte har kontakt med henne hur kan du då avgöra om hennes känslor för mannen är äkta eller inte?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in