• 1
  • 2
2022-09-04, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av -Andreas-
Att inte sitta still.
Alltid göra något med kroppen.
Inte sitta o tänka om hur det vore att göra si o så, utan bara göra någonting. Vad som helst.
Det kan stämma på dig och en del andra.
Men om valet står mellan att betvinga sig meninglösa uppgifter respektive fysisk vila så föredrar åtminstone jag intellektuella aktiviteter så som att filosofera, tänka och läsa istället för att "dum-röra-sig".
Citera
2022-09-05, 13:53
Medlem
-Andreas-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av familjenMoaquin
Det kan stämma på dig och en del andra.
Men om valet står mellan att betvinga sig meninglösa uppgifter respektive fysisk vila så föredrar åtminstone jag intellektuella aktiviteter så som att filosofera, tänka och läsa istället för att "dum-röra-sig".
För stod inte det 'dum-röra-sig'?
Att planlöst irra omkring är inte vad jag syftar på utan snarare att sysselsättning sig med aktiviteter som ger både fysisk o mental stimuli.
Går utmärkt att fiska sin egen fisk i lugn o ro, samtidigt som man lyssnar på en pod eller ljudbok, tex.
För att nämna ett av många kombinationer.
Citera
2022-09-05, 14:10
Medlem
Ska dels flytta till annan ort, dels göra allt i min makt för att bryta ensamheten som har börjat knäcka mig... Hoppas iaf att jag lyckas med det sistnämnda i samband med flytten, annars vet jag inte vad det finns att göra. Jag går redan regelbundet på gym och jobbar heltid, så.

Man får ta en dag i taget...

Mvh.
Citera
2022-09-06, 15:59
Att hitta vägar framåt som är realistiska och möjliga att tro på. Ett glädjande mål i livet, eller ibland bara ett mål man tror på vad gäller året kan räcka för att förbättra hälsan. Att hitta ljuspunkter i mörkret. Inte bara något som glimmar utan som verkligen är ljus.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in