2022-09-03, 16:25
Bannlyst
Vilken är den bästa blockchokladen? Själv gillar jag den mörka med mycket kakao...
Citera
2022-09-03, 16:30
Medlem
Blockchoklad är vidrigt att bara äta. Köp en 90 eller 100 procentig choklad istället.
Är ett under att det ens får ha choklad i namnet då det är lite av den varan
Citera
2022-09-03, 16:32
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wienerschnippsel
Vilken är den bästa blockchokladen? Själv gillar jag den mörka med mycket kakao...

Själv gillar jag den som är något ljusare men med lika mycket kakao.
Citera
2022-09-03, 16:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhildr
Blockchoklad är vidrigt att bara äta. Köp en 90 eller 100 procentig choklad istället.
Är ett under att det ens får ha choklad i namnet då det är lite av den varan

Varför? Jag diggar blockchoklad :P , btw vart kan man köpa den där goda smöriga feta sorten glömde vad den hette...
Citera
2022-09-03, 18:10
Medlem
Farbaute666s avatar
Odense är väl de som gör bäst nougat och även mandelmassa sett till sina konkurrenter. Om de även säljer blockchoklad, så skulle jag köpa deras.

Att försöka flasha att man är konnässör när man bara har hört talas om kakaohalten är ett direkt kardinalfel, det finns även andra komponenter att ta hänsyn till. Orkar inte bli långrandig, men kvaliteten på kakaosmöret är viktigt, och även blandningen av kakaobönorna.

Valrhona är nog ett av de mest kända märkena, ibland har jag kunnat köpa deras choklad i små plastpåsar, gjorda av olika bönor, jag rekommenderar dessa, om du nu kan hitta dem där du bor. Tidigare fanns de även en en mellanstor stad som Västerås, men nu säljs väl mycket online.
Citera
2022-09-03, 18:21
Medlem
Fazer 70% premium bakchoklad
Citera
2022-09-03, 20:19
Medlem
Clint Ruins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbaute666
Odense är väl de som gör bäst nougat och även mandelmassa sett till sina konkurrenter. Om de även säljer blockchoklad, så skulle jag köpa deras.

Att försöka flasha att man är konnässör när man bara har hört talas om kakaohalten är ett direkt kardinalfel, det finns även andra komponenter att ta hänsyn till. Orkar inte bli långrandig, men kvaliteten på kakaosmöret är viktigt, och även blandningen av kakaobönorna.

Valrhona är nog ett av de mest kända märkena, ibland har jag kunnat köpa deras choklad i små plastpåsar, gjorda av olika bönor, jag rekommenderar dessa, om du nu kan hitta dem där du bor. Tidigare fanns de även en en mellanstor stad som Västerås, men nu säljs väl mycket online.

Just kakaosmör är ju borttaget och ersatt med t ex kokosfett, vilket ändrar smaken till det sämre.
Sedan är ju också kakaohalten då låg så att det inte borde få innehålla ordet choklad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in