2022-09-19, 03:25
Medlem
FancyTarsier0s avatar
Något som möjligen kan stärka pedofilmisstankarna om regissören ifråga är ju kanske det faktum att det inte bara är en scen där flickorna springer runt utan kläder. Jag vill minnas att dom klädde av sig nakna helt omotiverat när dom var ute på picknick i en kohage med sina föräldrar också.

Nu när jag tänker på det var det mycket omotiverade nakenscener i Astrid lindgren filmer överlag. Samt en hel del inslag med äldre män som umgås med unga pojkar/flickor...
Senast redigerad av FancyTarsier0 2022-09-19 kl. 03:55.
Citera
2022-09-19, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Sett henne som vuxen kvinna, hon verkar rätt normal, ger intrycket av detta iaf.
Var med och firade Astrid när hon fyllde jämnt. Finns video på detta.

Andra personer i den videon som var rena nervvraken. Sånt väcker mer misstankar.
Lillebror/skorpan vet ju ingen ens vart han finns numera. Mycket mystik kring dessa ex-barn-skådisar.
Citera
2022-09-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Lillebror/skorpan vet ju ingen ens vart han finns numera. Mycket mystik kring dessa ex-barn-skådisar.
Det har hänt dem något, iallafall en del av dem. Är helt övertygad om det.

Synd att dessa personer inte vill träda fram. Hur ska de annars kunna få upprättelse, om de inte berättar.
Citera
2022-09-19, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Det har hänt dem något, iallafall en del av dem. Är helt övertygad om det.

Synd att dessa personer inte vill träda fram. Hur ska de annars kunna få upprättelse, om de inte berättar.

Ja. Man vill ju ha en fullfjädrad dokumentär egentligen.
Citera
2022-09-19, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Ja. Man vill ju ha en fullfjädrad dokumentär egentligen.
Eller en tidningsartikel eller två om vad dessa barnskådisar möjligen fått utstå under filminspelningar. De behöver ju inte gå in i detalj om vad de utsattes för men att peka ut fulgubbar som ännu är verksamma i denna bransch vore ju att göra världen en tjänst.

Kanske har de nära släktingar som ännu inget vet. Kunde vara en förklaring till varför en del tiger. Eller så handlar det om skam.

Barnarövare är skickliga på sånt. Att lägga över en del av skulden på offret så detta inte förmår säga något om det som hänt. Blir så arg på dem för detta. Deras feghet i att ge sig på barn - samhällets mest svaga och försvarslösa. Fanskap allihop!

Undrar lite över Skorpan jag också. Har ju flyttat runt så mycket genom åren. Bott både utomlands och i olika städer i hemlandet. Är ju född och uppvuxen i Stockholm men tror det var rätt längesen han bodde där nu.
Man undrar ju om det är något där som han flyr ifrån. Eller någon.
Citera
2022-09-19, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0
Något som möjligen kan stärka pedofilmisstankarna om regissören ifråga är ju kanske det faktum att det inte bara är en scen där flickorna springer runt utan kläder. Jag vill minnas att dom klädde av sig nakna helt omotiverat när dom var ute på picknick i en kohage med sina föräldrar också.

Nu när jag tänker på det var det mycket omotiverade nakenscener i Astrid lindgren filmer överlag. Samt en hel del inslag med äldre män som umgås med unga pojkar/flickor...
Småbarn gör så när de blir varma. Åtminstone förr vad det vanligt att de klädde av sig, var nakna på stranden osv. Ingen brydde sig. Att de gör det idag är ett ganska nytt påfund!
Citera
2022-09-19, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FancyTarsier0

Ja, Emil och Alfreds relation skildrades lite märkligt på film, särskilt också då Alfred hade en fästmö. Finner det lite knas att han verkar mer intresserad av att umgås med Emil än att få lite kuttrasju från Lina som ju var på honom i princip hela tiden.

Var det verkligen samma visa i Astrids böcker? Var längesen jag läste dessa. Minns mest att Emil såg upp mycket till Alfred och ville efterlikna honom vilket är förståeligt med tanke på att hans egen far var rätt så elak.

Rasmus och Oskar känns mer naturligt tycker jag. En liten parvel på rymmen som slår följe med en sorglös luffare på luffen. Kan köpa det konceptet mer.
Citera
2022-09-20, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Småbarn gör så när de blir varma. Åtminstone förr vad det vanligt att de klädde av sig, var nakna på stranden osv. Ingen brydde sig. Att de gör det idag är ett ganska nytt påfund!

I den där äng-scenen så klär Madicken och Lisabet av sig för att de vill leka Adam och Eva och måste därför vara nakna. Att de sedan väljer att göra scenen så att Madicken far upp i ett träd och Lisabet brottas med sin pappa kan man ju diskutera men anledningen till det nakna är väl legitim.
Citera
2022-09-20, 00:15
Medlem
neuron-drones avatar
Har inte sett scenen men kollade lite nu (faktiskt inte pga nakenheten, saknade något lätt att kolla på, kollade på alla Emil), och när Lisabet är Moses i vassen blir hon blöt om byxorna och man kan också här och där se deras mamelucker. Knälånga. De togs på sist för att dölja allt under. Vad jag förstår från denna tid hade även män endast långkalsonger under, även på sommaren.
Citera
2022-09-20, 21:40
Medlem
DonaldBidens avatar
För att pedofiler ska ha något att fråga om.
Citera
2022-09-20, 21:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Redan som liten så minns jag att jag reagerade på att det var märkligt att Pippi satt & skrevade helt omotiverat i en trappa & flashade trosorna.
Citera
2022-09-22, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Redan som liten så minns jag att jag reagerade på att det var märkligt att Pippi satt & skrevade helt omotiverat i en trappa & flashade trosorna.
Som liten vill jag inte minnas att jag tänkte så mycket på varken Madicken eller Pippis "flashade" kläder och kroppsdelar då jag antar att sådana syner var rätt normalt för en unge att bevittna i vardagen.

Reflekterade inte heller nåt särskilt över Emil och Alfred då man ej visste i den åldern hurpass ovanligt det är att barn umgås med obesläktade vuxna i den mån Alfred och Emil ses göra på film. Det var väl ett barns logik som fick en att köpa deras vänskap och jag tyckte därtill att Björn Gustafsson verkade rätt sympatisk i sin utstrålning.

Den enda film som fått mig att reagera misstänksamt när jag såg den som barn var Bröderna Lejonhjärta och jag minns det så väl också.

Får jag fråga dig om även du tyckte det var något konstigt med den filmatiseringen? Några scener som gjorde dig lika obekväm som de gjorde mig? Förutsatt att du såg filmen redan som barn då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in