2022-09-03, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Eftersom vi i väst försökte tvinga in Ukraina i NATO så är det vårt fel att Putin, motvilligt, tvingades att starta ett krig i Europa. Det här är fr a juggarnas och muslimernas favoritargument. Ryssarna har slutat att ens låtsas längre, men det har ännu inte trängt ner i varenda källare.
Ukraina har aldrig varit aktuella för NATO-medlemskap.

Vi behöver inte lägga oss i när en skurkstat angriper en annan. Vem fan bryr sig om Putin tar Ukraina, det lär inte bli sämre under Putin än Zelensky. Det är inte värt att rasera Sveriges ekonomi för det mest korrupta landet i Europa. Ukraina är ett rövhål, vem bryr sig? Jag bryr mig om Sverige, det är inte värt att offra ett skit för Ukraina. Ukraina hade inte lyft ett finger om Putin hade attackerat Sverige.
Citera
2022-09-03, 18:55
Medlem
Nu uppdagas det hur jävla bräckligt EU är.
Citera
2022-09-03, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Men det är ert fel att vi har energikris. Hade Europa inte skickat vapen och lagt sanktioner så hade vi inte haft en energikris. Allt som händer nu med energisektorn i Europa är ett direkt resultat av både långsiktiga och kortsiktiga beslut fattade av våra politiker. Att vi har dålig energiproduktion i Europa beror på politiska beslut som monterat ner energiproduktionen. Att gasen stängs av beror på sanktioner och vapen/pengaleveranser till Ukraina. Det är inte Putins beslut, det är VÅRA politikers beslut.
I så fall så hade Putin gått vidare till Finland och Sverige. Då hade han gjort en deal med muhammedanerna i vårt land och gett landet till dom
Citera
2022-09-03, 19:06
Medlem
Den där gasen är ryssarnas gas. Och de gör givetvis som de vill med den. Nu börjar folk fatta att energi är det som håller igång allting i samhällena.
Undrar vad MP har för nya fina idéer. Plötsligt blir det kallt i deras lägenheter inne i Stockholm.
Citera
2022-09-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Detta är så planerat att det inte ens är roligt. Man gör precis allt för att spä på energikrisen så mycket som möjligt. Först stänga ned kärnkraftverk utan att ha några som ersätter dem, sedan låta Tyskland och andra bögländer upphöra att köpa gas ifrån Ryssland pga "the current thing" sedan ska vi låta Tyskland köpa vår el. Sedan hade vi problem med någon reaktor i ringhals som inte kommer att starta upp på några månader då någon förstört någon skit där inne och nu detta.

Hela denna krisen är så planerad att det inte är roligt, och ingen verkar se det.

Ähh sluta konspirera utan köp en kungaspira och vifta lite så ska du se att det bara är en dröm.

Kärnkraftsverket var bara en olyckshändelse i arbetet sånt som händer, inget Ygeman mfl säger nått om men när Gazprom får problem med sin omstart pga läckage nej då jävlar skricker de högt att det är medvetet "sabotage". Samtidigt har de en ny färdig ledning som är redo att tas i bruk.

Varför har största kärnkraftverket i ukraina blivit så utsatt sista "månaden" det togs över av ryssarna redan i april-maj och levererade el utan avbrott.
Så ja den som inte ser är blind.

kompis men tyvärr har jag bara mjölk då ölen blivit för dyr, snart bara vatten som man antagligen får samla ur någon bäck eller smälta snö.
Citera
2022-09-03, 19:22
Medlem
Antar att utökade handelsavtal med Moskva ännu är uteslutet för regeringen. Kanske när bopriserna kraschat 95%, svensken håller värmen med tidningspapper och skalar bark från träden?
Galenskap att fortsätta skicka vapen till Ukraina som bara leder till fler döda.
Citera
2022-09-03, 19:29
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ryssarna har sålt gas till Europa sedan 1960-talet, 30 år innan Sovjets sammanbrott.

45% av Rysslands intäkter kommer från energiexport. Det är egentligen rätt märkligt att Ryssland/Putin gör som de gör. På några månader raserar man det som varit grunden för Rysslands och Sovjets ekonomier i 60 år.

Europa kommer att ta sig igenom denna vinter. Visst, det blir lite kärvt, och kanske ransonering, men vi fixar det. Redan nu går övergången till andra källor för energibehovet på högvarv. Europa kommer aldrig mer att göra sig beroende av rysk energi.

Det som nu händer kommer göra Ryssland till ett fattigt U-land under hela 2000-talet.

Dumma clown, tror du det endast är EU som behöver olja och gas?

Ryssland har sålt 600.000 kubikmeter mindre gas för denna perioden jämfört med samma förra året. De exporterar närmare 9 miljoner per år.

Ändå har de fått 85 något miljarder euro mer än samma period förra året. Ryssland badar i pengar just nu.

EU köper fortfarande Rysk gas, fast igenom Kina, till ett högre pris.

Ryssen skrattar.
Citera
2022-09-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Varför vill du ha ukrainsk kapitulation?

Ja varför ?

Men fortsätt du tro att det här bara handlar om Putin och Ukraina medans du blir rånad på alla pengar.

Må ni alla jävla dumskallar frysa arslet av er i vinter. För att sedan när ni frysit ihjäl och varit så PK frysa i himelen., medans vi andra har det varmt och skönt i helvetet.

Hoppas de duktiga ryssarna lyckas laga läckaget lär vara någon udda komponent från väst som gått sönder igen, tacka vet jag ryska grejer med standard som är lätt utbytbart med likvärdig del från tex ett reningsverk, vattenverk, vaccum eller tryckluftssystem ungefär som äldre amerikanska bilar där en reservdel kan vara lika från 1957- 1995 det borgar för att det ska vara lätt att hitta och hålla grejerna igång,
Citera
2022-09-03, 19:46
Medlem
KuKluxKlans avatar
Kasta östra Ukraina under bussen.
Fyll på med en halv miljon NATO-trupper i Baltikum och Polen.
Lägg av med sanktionerna.
Citera
2022-09-03, 19:51
Medlem
Autismpowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Du får göra ett nytt försök. Något säger mig att din expertis kommer att vara ganska het på marknaden i vinter.
Jag har aldrig byggt ett själv men jag tror jag kan bygga, jag vet iaf hur de fungerar men man vill ju vara förberedd man ska ju ha ström och material innan det blir bristvara. Jag har provat igen får se om jag får svar, senast var innan det blev något offentligt utlåtande i svensk media tror jag men fan vet om jag får något svar faktiskt
Citera
2022-09-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RA_86
Nu är tydligen ledningen öppnad igen

Källa?
Citera
2022-09-03, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.

Vilket klokt svar!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in