2022-09-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Du tänker lite dom under/efter WW2?

Men kommer regeringen att se till Sverige först eller låta EU köra över oss (som vanligt).
Det är ju det regeringen gjort.
Sett till att vi har rejäl överproduktion av el som vi exporterar, samtidigt som vi har billig el till våra industrier.
En enorm konkurrensfördel jämfört med de som får importera el som vi tar bra betalt för.
Stora summor kommer in till staten som sen kan fördelas tillbaka till de som köpt el.
Dock bara inom landet, de som importerat blir utan återbäring.
Hoppas bara elpriset håller sig på den här nivån några år så vi hinner bunkra upp ordentligt innan de får fart på produktionen nere i Europa.
Citera
2022-09-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Vad är det för gnäll jag läser här?
De allra flesta svenskarna ville ha sanktioner mot Ryssland.
Nu har ni det, är ni inte glada nu?

Trodde ni sanktioner skulle vara smärtfritt o inte kosta något?
Då trodde ni fel

Pengarna till er sommarsemester nästa år kommer gå åt till att betala elen och drivmedel denna vinter.
Ni får nog hoppa över semestern nästa år o jobba istället för att ha råd att betala elräkningen.
Men var det inte detta alla ville?
Var lite glada nu för fan.

Nej, jag var aldrig med på sanktionståget. Jag har hela tiden varit för att prata med ryssarna istället för att stänga dem ute.
Tyvärr får jag vara med o betala för er dumhet.

Släpp på sanktionerna så ryssarna kan underhålla sina gasledningar.
Öppna northstream 2.
Exakt!
Och varje gång man gjort inlägg här om att det kommer bli minst sagt tufft, och att de måste sätta sig vid förhandlingsbordet har man blivit kallad "rysstroll" av den lågintelligenta globalistpöbeln här på FB..

Det senaste lågvattenmärket stod Maggan för då hon kritiserar Putin för att strypa gasen. Hon har alltså helt seriöst inte förstått att efter europas totala bojkott av Ryssland finns det inte på kartan att Putin skulle vidta motåtgärder...Man blir minst sagt matt..

https://youtu.be/ESaSEzbdRYE
Citera
2022-09-03, 09:25
Medlem
zjCztVys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
De rödgröna rånade oss på kärnkraften..
Ryssland drar in gasen..

Vi har en spännande vinter framför oss.

Den breda massan har nog inte riktigt fattat hur illa detta kan gå. Vi befinner oss fortfarande i början av uppvaknandet.

Så är det. Skulle säga att 90% av befolkningen inte fattat hur jävla illa läget är. Vi pratar om företag som går i konkurs en masse i vinter, en elräkning som blir tre gånger högre än den är nu, massuppsägningar, matpriser som går upp 50%, en skenande inflation pga energipriserna, folk som fryser, kommer vi få se folk som fryser ihjäl i Sverige för första gången på 100år?

SLAVA UKRAINI heter det ju. Nu får ni betala för det.

Ja, även du jag citerade är en del av problemet. Du får exakt det du önskar.
Citera
2022-09-03, 09:34
Medlem
johan.sthlms avatar
Putins underskattar Europa, stort misstag att se sig själv som oumbärlig.
Citera
2022-09-03, 09:36
Medlem
Tuors avatar
Det kommer att bli en chock för medelsvenssons i vinter när de blir tvungna att sänka värmen i stugorna till typ 14 grader. De flesta har ju 20-25 grader inomhus på vintern.

Enorm skillnad. Varma duschar varje dag kan de glömma också.
Citera
2022-09-03, 09:36
Medlem
Der_Richters avatar
Nu börjar de Ryska påverkansagenterna här slänga in fler narrativ (helt i enlighet med den taktik de lärt ut i många år). Nu är det inte bara svält och katastrof för hushållen, nu påstår också mongoltartarslaverna att de kan vrida på sin lilla kran och bara sådär krossa industri, produktion och den starka intellektuella industrisektor vita, västerländska ickeslaver byggt upp i vårt härliga välstånd (till skillnad från faktisk Rysk misär och träldom). Ett argument grundat i lika delar avund och desperation. Vi har en industri, produktion och innovation som är i teknisk framkant och som kan ställa om (med viss möda visserligen). Sovjet/Ryssland hade/har inget. Mongolkrigarna turned nationalbolsjeviker kommer aldrig kunna dominera det västerländska norra Europa. Ni kommer alltid vara något vi ser ned på. Och det med rätta.
Citera
2022-09-03, 09:38
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan.sthlm
Putins underskattar Europa, stort misstag att se sig själv som oumbärlig.

Underskattar? Putin har utnyttjat miljömupparnas dumhet till fullo.

Tack vare klimatmupparna så har han oss i ett punggrepp.
Citera
2022-09-03, 09:39
Medlem
Bra. Gas är ju dåligt för miljön, har jag hört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Snart är vi elfria

dagens kommentar, klockrent
Citera
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Timingen för detta kunde inte vara sämre.
När sossarna väl har snott valet nästa vecka så kommer dom inte längre ha någon anledning till att låtsas bry sig om dumsvenne.
Svenska familjer kommer hamna på gatan, svenska barn får fira julafton med att tigga mat utanför ICA.
Citera
2022-09-03, 09:41
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zjCztVy
Så är det. Skulle säga att 90% av befolkningen inte fattat hur jävla illa läget är. Vi pratar om företag som går i konkurs en masse i vinter, en elräkning som blir tre gånger högre än den är nu, massuppsägningar, matpriser som går upp 50%, en skenande inflation pga energipriserna, folk som fryser, kommer vi få se folk som fryser ihjäl i Sverige för första gången på 100år?

SLAVA UKRAINI heter det ju. Nu får ni betala för det.

Ja, även du jag citerade är en del av problemet. Du får exakt det du önskar.
Ja, detta är åtminstone jag medveten om. Och visst kommer jag att få betala. En jävla massa. Om det är värt det? Ja
Citera
2022-09-03, 09:44
Medlem
johan.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Underskattar? Putin har utnyttjat miljömupparnas dumhet till fullo.

Tack vare klimatmupparna så har han oss i ett punggrepp.

..ett punggrepp som får Europa att inse att kärnkraft är den enda vägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in