• 2
  • 3
2022-09-04, 14:04
Medlem
Plastflaskor med vatten man köper i afrikanska länder ser just ut som de ättiksflaskor i plast jag sett här. Och om stress, matlukt och skitlukt så är inte helt säkert att den som tog fel reagerade på lukten.

Där dricker man inte heller kranvatten. Så om ombads "ger du XX vatten till maten" kan personalen gått till kylen och tagit en plastflaska i tron att det var vatten.

Så min gissning är ändå att det var ett olyckligt misstag av någon som inte för alltför länge sedan kommit till Sverige och som inte kan läsa. Men måste också ha varit väldigt väldigt ny inom vården här för att göra den missen.

Det andra alternativet är ju att någon personal gav henne ättika som "hämnd" för att brukaren varit besvärlig. Men det har jag ändå svårt att tro skulle vara orsaken.
Senast redigerad av motkraft 2022-09-04 kl. 14:06.
Citera
2022-09-06, 20:55
Medlem
Hegamons avatar
Om rutinen varit felaktig kan jag köpa att någon gett brukaren fel flaska.
Citera
2023-11-27, 12:45
Medlem
Nu, sett i backspegeln vad lilla Z i Eslöv blivit utsatt för med ättika så kan jag hitta vad jag uppfattar som ytterligare två fall och det ena diskuteras här i tråden.
Det är utan tvekan sadism och eller en utländsk person som inte kan läsa svenska. Fy fan att ingen av dom dömts för åtminstone vållande.
Citera
2023-11-27, 12:58
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Nu, sett i backspegeln vad lilla Z i Eslöv blivit utsatt för med ättika så kan jag hitta vad jag uppfattar som ytterligare två fall och det ena diskuteras här i tråden.
Det är utan tvekan sadism och eller en utländsk person som inte kan läsa svenska. Fy fan att ingen av dom dömts för åtminstone vållande.
Det är sadism. Ingen kan ta fel på vatten och ättika - det finns inte en chans/risk i hela helvete att man kan göra det misstaget.
Citera
2023-11-27, 19:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Man kan inte ta fel på ättika och vatten. Ättika luktar så skarpt så inte en chans.

Fast det finns ju de som tappat lukt och smaksinne. Äldre har ofta mycket försvagat och har dålig aptit därav men det finns de som tappat det genom att ha slagit huvudet, i bilolycka eller så.
Citera
2023-11-27, 19:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Äh, man kan nästan dricka en kork 24% utan att må speciellt illa. Det är VINÄGER. Inte salpetersyra precis. Du vet, sånt man lägger in gurka med osv.

Intresseklubben noterar att Clas Ohlson säljer 12% ättiksyra på plastflaska, @Smygeromkring!

Till gammaldags ättiksgurka har man 12% ättika med minst lika del vatten till lagen.
Citera
2023-11-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Borde ju inte kunna vara en olycka tycker jag då ättikaflaskor är gjorda av tjockt, härdat glas medan vattenflaskor är i PET-form när de innehåller kolsyrat vatten. Dessutom borde man känna på den fräna doften när man häller upp vätskan att det nog inte är menat att åka genom halsen.

Eller så är det en nysvensk med iq 70 som kanske trodde att vattnet kunde vara så ibland i Sverige.

”Vattnet kunde vara så ibland i Sverige” 😂😂
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in