2022-11-05, 19:23
Medlem
Buskalles avatar
Mestadels trist läsning i denna tråd en kompis till mig känner Ronnie och visst det är inte någon bra kille men som vanligt är det omständigheterna samt grov adhd diagnos som är boven i dramat därmed inte sagt att han saknar eget ansvar varför inte tillämpa tvångsinskrivning i dylika fall se till att stackarn får sina piller med jämna mellanrum för att sedan utslussas till samhället :-)
Citera
2022-11-05, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buskalle
Mestadels trist läsning i denna tråd en kompis till mig känner Ronnie och visst det är inte någon bra kille men som vanligt är det omständigheterna samt grov adhd diagnos som är boven i dramat därmed inte sagt att han saknar eget ansvar varför inte tillämpa tvångsinskrivning i dylika fall se till att stackarn får sina piller med jämna mellanrum för att sedan utslussas till samhället :-)
Så egentligen borde omständigheterna sitta inom lås och bom? Vilka omständigheter pratar vi om? Förtjänade hon att få spö? I min värld är det svårt att hitta omständigheter som berättigar kvinnomisshandel!
Citera
2022-11-06, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnies
Inte mer trasig än dig min föredetta vän...
Gör precis det jag vill och med det mår som man säger mår gott.
Däremot så måste du börja fundera på...vad vill du?
Han verkar vara en feg liten lort denna Ronnie. Känner du honom väl? Bara fega skitar slår på kvinnor.
Citera
2022-11-06, 00:31
Medlem
Citat:
Din kompis är väl du?
Citera
2022-11-06, 13:16
Medlem
Citat:
ADHD är orsaken till att han blev alkoholist och agerat vårdslöst otaliga gånger och kört åt helsicke på fyllan upprepade gånger?

Om han suttit frihetsberövad några månader nu utan alkohol så kan man hoppas att han tänker klarare och tar chansen att lägga av med spriten och tar hjälp. Han har ju nekat hjälp förr. Men det är svårt att hjälpa den som inte vill bli hjälpt, så tvångsvård skulle inte göra någon skillnad imo. För hans familj och hans söner så hoppas jag att han tar tag i sitt liv. Det borde om något vara en källa till drivkraft kan man tycka, hans söner…
Citera
2022-11-06, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaninlorten
ADHD är orsaken till att han blev alkoholist och agerat vårdslöst otaliga gånger och kört åt helsicke på fyllan upprepade gånger?

Om han suttit frihetsberövad några månader nu utan alkohol så kan man hoppas att han tänker klarare och tar chansen att lägga av med spriten och tar hjälp. Han har ju nekat hjälp förr. Men det är svårt att hjälpa den som inte vill bli hjälpt, så tvångsvård skulle inte göra någon skillnad imo. För hans familj och hans söner så hoppas jag att han tar tag i sitt liv. Det borde om något vara en källa till drivkraft kan man tycka, hans söner…

Tyvärr verkade inte dagarna som frihetsberövad räcka. Z och R var tillsammans igen dagen efter han släpptes. Alkoholen hänger också med.
Citera
2022-11-06, 16:56
Medlem
De står fortfarande skrivna på samma adress. Hon kommer att ta tillbaka honom och han kommer att fortsätta veva mot henne, om inte någon hugger armarna av honom.
Citera
2022-11-08, 15:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av segment1
Men ingen verka veta vad han heter ?
Men de ä klart, vissa vill skydda såna kräk som han!
Tänk om..
Citera
2022-11-08, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Kvinnan är nog lite mycket Gris om hon är så pantad att hon stannar kvar. Hoppas innerligt hon inte överlever tredje rundan

Frisk kommentar. Ta kontakt med psykvården innan det är för sent.
Citera
2022-11-08, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Frisk kommentar. Ta kontakt med psykvården innan det är för sent.

Märks att du är en kvinna!
Citera
2022-11-08, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilleLeva
Märks att du är en kvinna!

Jag skulle säga att det enda som märks här är din grava empatistörning.
Citera
2022-11-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronnies
Tänk om..

När ska du lägga in dig för behandling för ditt missbruk? Räcker det inte nu? Eller så kan du väl bara supa bort dig på en gång så är det gjort o dina barn slipper höra allt skvaller om dig? De skäms för att vara släkt med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in