Kl 18.30 gästar jimmy åkesson DiaLogiskt https://youtu.be/xuYwTi1zeas
och tänkte starta en tråd likt min förra där vi diskuterar personlighet.
Viktor har lätt för att plocka fram genuina sidan på sina gäster och det blir oftast bra dialog. Antar att det inte kommer handla lika mycket om politiken än jimmy som person.
Tidig frågeställning: hur upplever ni jimmy som person?
Jag har lyssnat på Åkesson i både värvet och framgångspodden, och fast jag är så långt ifrån honom politiskt sett så verkar han ändå vara en trevlig och sympatisk snubbe med humor. Minns början på värvet: Kristoffer Triumf: "Är det en hemlighet att du snusar?" Jimmie: "Inte nu längre..."
Jag antar att det finns en anledning till att just han blev partiledare. Undrar hur det går för SD den dan han lämnar politiken?
Jag har lyssnat på Åkesson i både värvet och framgångspodden, och fast jag är så långt ifrån honom politiskt sett så verkar han ändå vara en trevlig och sympatisk snubbe med humor. Minns början på värvet: Kristoffer Triumf: "Är det en hemlighet att du snusar?" Jimmie: "Inte nu längre..."
Jag antar att det finns en anledning till att just han blev partiledare. Undrar hur det går för SD den dan han lämnar politiken?
Helt enig! Jätte trevlig och resonerar inte alls dumt. Synd att han inte alltid håller den här ”auran”. Mer respektingivande och hade säkert gynnat honom och partiet
Senast redigerad av Jagejagvemedu 2022-09-01 kl. 18:51.