2022-09-01, 09:38
Medlem
Storleken får max vara 30 x 20 x 38cm
Var fan hittar man en sådan liten väska? Ge gärna exempel på nån som är godkänd.
https://www.norwegian.com/se/reseinf...ge/handbagage/
Citera
2022-09-01, 10:03
Medlem
Titta i kategorierna för handväska, axelremsväska, datorväska, liten ryggsäck.
Citera
2022-09-01, 11:05
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kretskort47
Storleken får max vara 30 x 20 x 38cm
Var fan hittar man en sådan liten väska? Ge gärna exempel på nån som är godkänd.
https://www.norwegian.com/se/reseinf...ge/handbagage/

Här är en 35x20x20 (Amazon.se sökord : Liten kabinväska)

7&keywords=liten+kabinväska&qid=1662023002&sprefix =liten+kabinväska+%2Caps%2C122&sr=8-28

Bara att leta vidare, finns säker väskor som passar exakt dom måtten
Citera
2022-09-01, 15:14
Medlem
Men din mupp en vanlig ryggsäck får du ta med.

Det är inte ryanair som mäter varje väska…
Förövrigt tog jag med en vanlig ryggsäck på ryanair och hade under sätet så kör på
Citera
2022-09-01, 23:03
Medlem
Limma skinkbits avatar
Här:
http://1.bp.blogspot.com/-gTWUL25GT5...5sesverige.jpg

Kostar 6-7 kronor. Olika butiker kan ha olika tryck men oftast står butikskedjans namn på väskan. Passar för sådant som en extra tröja, ett par skor eller en necessär, men kanske inte för något ömtåligt som t.ex. en laptop. Kan enkelt knycklas ihop för att harmoniera med flygbolagets storleksbestämmelser.
Citera
2022-09-19, 16:13
Medlem
Haha, det blev en liten ryggsäck från Ikea för 100 spänn:
https://www.ikea.com/se/sv/p/startti...84884/#content
Citera
2022-11-13, 09:52
Medlem
En fråga kring dessa små "under-sätet-mått".

Räcker det att ha en mjuk väska som alltså kan "tryckas in" i detta fack med måtten: 40x25x20 ?

Typ exempelvis en helt vanlig ryggsäck i normalsize packad med kläder bör funka?
Eller är dom surkukar över remmar som hänger ut m.m.?
Senast redigerad av lakrits666 2022-11-13 kl. 09:53. Anledning: tillägg av text
Citera
2022-11-13, 15:12
Medlem
Sqeptisks avatar
Åk med ett annat flygbolag istället.

Bättre att flygbolagen rättar sig efter deras kunders behov än tvärt om
Citera
2022-11-23, 09:51
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakrits666

Räcker det att ha en mjuk väska som alltså kan "tryckas in" i detta fack med måtten: 40x25x20 ?

Typ exempelvis en helt vanlig ryggsäck i normalsize packad med kläder bör funka?

Det bör funka. Annars kan du alltid trycka in väskan i en mindre plastkasse först, då finns det inget som hänger ut. Och får den plats i testfacket vid incheckningen/gaten utan våld så uppfyller den ju storlekskraven.
Citera
2022-11-30, 11:18
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakrits666

Jag kör alltid med ryggsäck. Remmarna får man så klart lite snyggt se till att de inte ligger ut i gången men i övrigt är det inget problem. Det får t.o.m. plats en ganska stor ryggsäck. Min erfarenhet är att de inte bryr sig så jäkla mycket om att den är "under" sätet, det räcker att den är hyfsat intryckt under, gör inget om den vilar mot underbenen.

Sen är det rymligare än man kan tro under ett flygplanssäte. 25-30 L är inget problem att få plats med.
Citera
2022-11-30, 17:28
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Jag kör alltid med ryggsäck. Remmarna får man så klart lite snyggt se till att de inte ligger ut i gången men i övrigt är det inget problem. Det får t.o.m. plats en ganska stor ryggsäck. Min erfarenhet är att de inte bryr sig så jäkla mycket om att den är "under" sätet, det räcker att den är hyfsat intryckt under, gör inget om den vilar mot underbenen.

Sen är det rymligare än man kan tro under ett flygplanssäte. 25-30 L är inget problem att få plats med.
Det är precis så som du skriver. Väskan i sig kan vara större än angivna mått men den måste gå att komprimera till av flygbolaget angiven tillåten storlek och kunna hålla sig ungefär så. Men om man nu just ska väskan under sätet så ska man inte boka sätena kring nödutgången i mitten på planet, för där får du av förekommen anledning inte ha väskor.

Jag har flugit en hel del med handbagage och jag har aldrig haft några bekymmer. Sköter man det snyggt och naturligtvis ser till att remmar och dylikt inte sticker ut i gången så är det lugnt. Sen kan man ju vanligen lägga det i facken ovan likväl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in