Citat:
Ursprungligen postat av
HelgeBuk
Jag kör alltid med ryggsäck. Remmarna får man så klart lite snyggt se till att de inte ligger ut i gången men i övrigt är det inget problem. Det får t.o.m. plats en ganska stor ryggsäck. Min erfarenhet är att de inte bryr sig så jäkla mycket om att den är "under" sätet, det räcker att den är hyfsat intryckt under, gör inget om den vilar mot underbenen.
Sen är det rymligare än man kan tro under ett flygplanssäte. 25-30 L är inget problem att få plats med.
Det är precis så som du skriver. Väskan i sig kan vara större än angivna mått men den måste gå att komprimera till av flygbolaget angiven tillåten storlek och kunna hålla sig ungefär så. Men om man nu just ska väskan under sätet så ska man inte boka sätena kring nödutgången i mitten på planet, för där får du av förekommen anledning inte ha väskor.
Jag har flugit en hel del med handbagage och jag har aldrig haft några bekymmer. Sköter man det snyggt och naturligtvis ser till att remmar och dylikt inte sticker ut i gången så är det lugnt. Sen kan man ju vanligen lägga det i facken ovan likväl.