• 1
  • 2
2022-08-31, 19:13
Medlem
Okej, med tanke på hur bra Red Bull bilen ser ut/har sett ut under säsongen 2022. Så ser jag eller någon annan ingen anledning att dom inte skulle vara konkurrenskraftiga hela vägen till 2026. Då nya
motor reglementet träder i kraft. Och så länge Max har en bil som kan vinna så kommer han göra just det. Ser ingen annan förare på griden idag förutom Lewis som kanske skulle kunna utmana över en säsong. Men då måste Mercedes lösa sin 2023 bil, vilket oddsen inte pekar på. F1 senaste 10 åren bestått av enskilda förare dominerar ett tag tills den andra tar över tronen. Och nu är det Max tur att ta över.

Vi vet redan nu att Verstappen kommer bli en tvåfaldig världsmästare i år. Och som jag skrev att vi går troligtvis in i en Max-era. Så kommer han även vinna 2023-2024-2025. Vilket gör honom till femfaldig världsmästare. Och då delar rekordet att ta flest VM-titlar i rad med Schumacher (5).
Sen behöver han 3 titlar till för att vara ensam på tronen. Hans kontrakt med Red Bull sträcker sig till 2028 om jag inte minns fel. Vilket ger han 2 år i Red Bull Porsche. Om det inte går vägen i det projektet så kommer han inte ha några problem att få ett säte i det team då som har den bästa bilen.
Så vilket gör att jag tror att Max Verstappen kommer avsluta sin karriär med 100+ vinster, 8-9 VM-titlar, 80-90 pole postion.
Tankar?
Senast redigerad av Instapung 2022-08-31 kl. 19:19.
Citera
2022-08-31, 19:17
Medlem
Tror Russel har större chans på att vara någon utmaning för Ver om man nu ska ta mercedes som ett exempel. Lewis har ingen glöd längre.
Men annars tror jag du är på rätt spår.
Citera
2022-08-31, 19:18
Medlem
10Antivaxerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instapung
Okej, med tanke på hur bra Red Bull bilen ser ut/har sett ut under säsongen 2022. Så ser jag eller någon annan ingen anledning att dom inte skulle vara konkurrenskraftiga hela vägen till 2026. Då nya
motor reglementet träder i kraft. Och så länge Max har en bil som kan vinna så kommer han göra just det. Ser ingen annan förare på griden idag förutom Lewis som kanske skulle kunna utmana över en säsong. Men då måste Mercedes lösa sin 2023 bil, vilket oddsen inte pekar på. F1 senaste 10 åren bestått av enskilda förare dominerar ett tag tills den andra tar över tronen. Och nu är det Max tur att ta över.

Vi vet redan nu att Verstappen kommer bli en tvåfaldig världsmästare i år. Och som jag skrev att vi går troligtvis in i en Max-era. Så kommer han även vinna 2023-2024-2025. Vilket gör honom till femfaldig världsmästare. Och då delar rekordet att ta flest VM-titlar i rad med Schumacher (5).
Sen behöver han 3 titlar till för att vara ensam på tronen. Hans kontrakt med Red Bull sträcker sig till 2028 om jag inte minns fel. Vilket ger han 2 år i Red Bull Porsche. Om det inte går vägen i det projektet så kommer han inte ha några problem att få ett säte i det team då som har den bästa bilen.
Så vilket gör att jag tror att Max Verstappen kommer avsluta sin karriär med 100+ vinster, 8-9 VM-titlar, 80-90 pole postion. Vilket i mina ögon gör honom till den mest framgångsrika F1 föraren genom tiderna och borde bli sedd som GOAT.
Tankar?

Cool tråd! Nu blir du Poppis tror jag!

Håller helt med.
Citera
2022-08-31, 19:19
Medlem
Återstår bara att han sen kör ihjäl sig för att bli en riktig legend.
Citera
2022-08-31, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeromeJohnson
Tror Russel har större chans på att vara någon utmaning för Ver om man nu ska ta mercedes som ett exempel. Lewis har ingen glöd längre.
Men annars tror jag du är på rätt spår.

Ser nog också Russell som det största hotet till Verstappen. Men med tanke på hur fel Mercedes hamnat och hur budget capen kommer att spela sin roll. Så har dom en enorm uppförsbacke att klättra. Inte minst med tanke på att nu har motor (prestanda sett) uppdateringar blivit helt låsta.
Senast redigerad av Instapung 2022-08-31 kl. 19:26.
Citera
2022-08-31, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlowTheClaymores
Återstår bara att han sen kör ihjäl sig för att bli en riktig legend.

Om han kör ihjäl sig gör han nog det inte i en formel bil. Större risk att han sladdar och välter med sin Honda Civic på väg till mataffären i Monaco där han bor.
Citera
2022-08-31, 19:29
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Han är en oerhört skicklig förare. Tycker dock inte de går jämföra med gamla skolan.
I modern tid absolut en möjlighet. Beroende på hur Mercedes presterar 2023,24,25..
Citera
2022-08-31, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagejagvemedu
Han är en oerhört skicklig förare. Tycker dock inte de går jämföra med gamla skolan.
I modern tid absolut en möjlighet. Beroende på hur Mercedes presterar 2023,24,25..

Hör vad du säger. Håller med att det inte riktigt går att jämföra gammalt som nytt i F1. Är Lewis bättre på att köra racerbil än vad Jim Clark/Senna var? Omöjligt att svara på.

Fullt rimligt att Mercedes kanske kan utmana något av dom åren. Men då ska Russell (troligtvis) ta sig an Max som redan har VM-titlar i ryggen och har kört för samma team i flera år. Och Red Bull med Max bakom ratten behöver inte ha den absolut snabbaste bilen på griden för att vinna. Dom behöver bara att deras motståndare inte bygger en bil som inte går att vinna mot. Vilket jag inte tror någon kommer göra.
Citera
2022-08-31, 19:57
Medlem
Jagejagvemedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Instapung
Hör vad du säger. Håller med att det inte riktigt går att jämföra gammalt som nytt i F1. Är Lewis bättre på att köra racerbil än vad Jim Clark/Senna var? Omöjligt att svara på.

Fullt rimligt att Mercedes kanske kan utmana något av dom åren. Men då ska Russell (troligtvis) ta sig an Max som redan har VM-titlar i ryggen och har kört för samma team i flera år. Och Red Bull med Max bakom ratten behöver inte ha den absolut snabbaste bilen på griden för att vinna. Dom behöver bara att deras motståndare inte bygger en bil som inte går att vinna mot. Vilket jag inte tror någon kommer göra.

Enig, få misstag från Max både denna och förra säsongen. Men vi har många bra förare. Ferrari har ställt till det för Leclerc, Perez kommer snart slappna av i fronten. Sol du säger Russel - med Lewis som en stark 2a, Albon i en bättre bil, Ocon, Sainz.. Max kommer ta pallplats i stort sätt varje race ett bra tag framöver, motståndet kommer inte var såhär lätt.. inte ens i slutet av säsongen även om den är säkrad
Citera
2022-08-31, 19:59
Medlem
Har inte sett ett F1 lopp sen mitt 90 tal då SVt sände och ingen fotboll sändes. Mitt intresse
är därefter ganska iskallt.
Citera
2022-08-31, 20:14
Medlem
Skidlifts avatar
Dom flesta var någ rätt övertygade att Alonso skulle ta flera titlar efter att han tog sina 2 titlar i ung ålder.

Så att man kanske inte skall ta för givet att allt bara löser sig för Max och att han vinner titel efter titel.

Men visst tror jag att det är möjligt att han når typ 8 titlar innan han är klar.
Senast redigerad av Skidlift 2022-08-31 kl. 20:20.
Citera
2022-08-31, 22:40
Medlem
Västkustskts avatar
Verstappen kommer ta totalt fyra till fem mästerskap i Red Bull sen är Red Bulls dominans över för den här gången.
Han kommer då söka sig till ett annat team, kanske Ferrari, och kanske om han får ny motivation ta två titlar till.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in