Citat:
Ursprungligen postat av
remidgrus
Jag har lärt mig 2 viktiga saker gällande min orgasm:
1. Det är MYCKET lättare att komma själv än med partner, och ju mer jag har övat ensam desto bättre har penetrerande sex blivit.
2. Kvinnlig orgasm bygger mycket på att den långsamt måste "byggas upp".
Vore jag du så skulle jag i första hand öva på att försöka komma utan partnern och lära dig din kropp. För det andra så skulle jag rekommendera att du försöker kåta upp dig själv "i vardagen" utan att det ska handla om en orgasm. Tex när du tar en toapaus på jobbet, kolla lite porr du gillar i en minut eller två. Ha en dildo du gillar i dig medan du duschar. Tänk på sex. Ha en hand i trosan medan du borstar tänderna. Allt detta UTAN att det ska leda till onani/orgasm. Underhåll kåtheten under en längre tid. Att vara upphetsad utan att helt tillfredställa dig kommer öka känseln, och om du låter detta pågå under tex en hel dag istället för en timma i sängen och dessutom med pauser så tror jag att du kommer närmare den där orgasmen.
Jag tror vi kvinnor lär oss att fungera lite som män, som behöver kort förspel och att all uppbyggnad av orgasmen ska ske i sängen vid sex-/onanitillfället. Prova låta förspelet vara en del av vardagen istället.
Jag hoppas du hittar en väg som funkar för dig!
Du har rätt, det är lättare att komma själv oftast. Menar du lära känna min kropp med eller utan leksaker? För jag har lyckats komma utan leksaker när jag halvsover och tar på klitoris någon gång men det är tidskrävande och sällsynt.
Får ibland spontana orgasmer i sömnen eller i samband med powernaps när jag håller handen på området. Det är skönt. Det sker mellan sömn och vakenhet. Gillar när det händer för då blir jag så avslappnad efteråt.
Ska prova vardagsknepet att helt random göra något sexuellt. En liten utmaning så där.
Tack snälla för dina råd!
Märkt att tid i menscykeln avgör hur lätt det är att få orgasm. Under mens och framåt är det lättare och från ägglossning och framåt något svårare.