2022-08-29, 16:30
Medlem
Jag dejtar en kille nu som är mer försynt än vad jag är van vid. Jag tänder på män som är dominanta i sängen, jag har en viss oro att han inte är det pga att han inte känns så dominant annars, vad är era erfarenheter? Kan försynta män ändå ha dominant läggning?

Låt oss säga att han inte är dominant, vad är er erfarenhet av att män ändå kan ta en dominant roll i sängen med anledning av att kvinnan tänder på det? ..Vänder jag på det så hade jag nog haft svårt för att gå från undergiven till dominant för att behaga min kille, jag har det liksom inte i mig..

Min plan är såklart att fråga honom men eftersom jag inte vet vad jag vill med relationen än så känns det dumt att ta upp ämnet...
Citera
2022-08-29, 16:34
Medlem
DenlysandeJarls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Icanjive
Jag dejtar en kille nu som är mer försynt än vad jag är van vid. Jag tänder på män som är dominanta i sängen, jag har en viss oro att han inte är det pga att han inte känns så dominant annars, vad är era erfarenheter? Kan försynta män ändå ha dominant läggning?

Låt oss säga att han inte är dominant, vad är er erfarenhet av att män ändå kan ta en dominant roll i sängen med anledning av att kvinnan tänder på det? ..Vänder jag på det så hade jag nog haft svårt för att gå från undergiven till dominant för att behaga min kille, jag har det liksom inte i mig..

Min plan är såklart att fråga honom men eftersom jag inte vet vad jag vill med relationen än så känns det dumt att ta upp ämnet...

Ja man kan vara dominant i sängen fast man inte är det annars. När man har sex så kommer djuret fram i en, så är det för mig iallafall så det är möjligt att han har det i sig men jag vet inte. Be honom att knulla till dig ordentligt och så som du vill ha det
Citera
2022-08-29, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenlysandeJarl
Ja man kan vara dominant i sängen fast man inte är det annars. När man har sex så kommer djuret fram i en, så är det för mig iallafall så det är möjligt att han har det i sig men jag vet inte. Be honom att knulla till dig ordentligt och så som du vill ha det

Får väl testa det och hoppas att han också har ett vilddjur.
Citera
2022-08-29, 22:10
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:

Spontant skulle jag säga att en försynt och försiktig man inte kan vara dominant.
Det är det enkla svaret.
Men sen beror det också på vad man lägger i begreppet dominans, vissa anser ju (lite felaktigt) att dominans är att vara drivande och ta för sig i sängen.
Jag har träffat en del såna män, som även varit undergivna egentligen men som ändå antagit en roll av ”dominans” i sängen genom att vara den drivande parten.
Jag är ug, inte bara sexuellt utan även som person. Men jag är också väldigt ”stark” (i brist på bättre ord atm) så för att jag ska känna mig undergiven på riktigt så krävs det en väldigt dominant man.
Jag kan inte låtsas att någon är dominant genom att han tar kommando i sängen, jag måste känna hans maskulinitet och dominans i hans sätt att vara som person.
Jag letade i många år och hittade den perfekta mannen till slut.
Dom växer inte på träd direkt…och då menar jag den äkta typen av dominanta män, inte dom som blandar ihop aggressivt machobeteende och hävdelsebehov med dominans.
En riktigt dominant man är samlad, trygg, drivande och skyddar sin kvinna på alla sätt, och han har en enorm självkontroll och disciplin och ”dominerar” sig själv före alla andra.

Så det långa svaret är att det beror mest på dig.
Om du vill ha en man som är dominant på riktigt, då är inte det här din snubbe, men om du kan ”nöja” dig med att han kan agera dominant sexuellt, även fast han inte är det, så kan det funka ändå.
Citera
2022-08-30, 09:06
Medlem
mdlbs avatar
Om du vill ha en man som är dominant och beskyddande även utanför sängen så är han nog tyvärr inte rätt person för dig. Kan hända att han kan ta fram en dominant sida när ni gökar och ge dig en rejäl omgång, men då blir det nog mer att gå in i en roll från hans sida och inget som kommer naturligt. Utifrån min uppfattning kommer du inte ha svårt att hitta män som vill dominera dig.
Citera
2022-08-30, 14:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Får väl testa det och hoppas att han också har ett vilddjur.
Säg vad du tycker om och kolla hur han reagerar. Om han kollar på dig med avsmak så vet du att han inte är för dig.
Citera
2022-08-30, 15:20
Medlem
Citat:
Kan försynta män ändå ha dominant läggning?

Vissa blyga människor är riktigt freaks i sängen, det kan va så att han också är det.
Ta snacket, lägg upp det bra på ett sätt som inte låter som att du är onöjd med ert sex - att dominans bara är något du märkt att du gillar. Fråga om han också råkar gilla det elr om han är öppen att ni utforskar det tillsammans. Gör det tydligt att ni gör det just tillsammans, prata om det (före, under och efter sex) och säg att ingen ska göra något den inte är bekväm med.

Ta det steg för steg, kanske börja med lite spanking (från löst till hårdare), hårdare sex och sedan stryp elr andra saker du kanske gillar.
Ta ett fint snack med han, hoppas det går bra!
Citera
2022-08-30, 18:07
Medlem
Kan vara så att han blir helgalen i sängen när du kommit innanför hans yttre skal.. Då är det bara att hålla i dig och ordna med stoppord så det inte går överstyr..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in