Citat:
Ursprungligen postat av
Icanjive
Jag dejtar en kille nu som är mer försynt än vad jag är van vid. Jag tänder på män som är dominanta i sängen, jag har en viss oro att han inte är det pga att han inte känns så dominant annars, vad är era erfarenheter? Kan försynta män ändå ha dominant läggning?
Låt oss säga att han inte är dominant, vad är er erfarenhet av att män ändå kan ta en dominant roll i sängen med anledning av att kvinnan tänder på det? ..Vänder jag på det så hade jag nog haft svårt för att gå från undergiven till dominant för att behaga min kille, jag har det liksom inte i mig..
Min plan är såklart att fråga honom men eftersom jag inte vet vad jag vill med relationen än så känns det dumt att ta upp ämnet...
Spontant skulle jag säga att en försynt och försiktig man inte kan vara dominant.
Det är det enkla svaret.
Men sen beror det också på vad man lägger i begreppet dominans, vissa anser ju (lite felaktigt) att dominans är att vara drivande och ta för sig i sängen.
Jag har träffat en del såna män, som även varit undergivna egentligen men som ändå antagit en roll av ”dominans” i sängen genom att vara den drivande parten.
Jag är ug, inte bara sexuellt utan även som person. Men jag är också väldigt ”stark” (i brist på bättre ord atm) så för att jag ska känna mig undergiven på riktigt så krävs det en väldigt dominant man.
Jag kan inte låtsas att någon är dominant genom att han tar kommando i sängen, jag måste känna hans maskulinitet och dominans i hans sätt att vara som person.
Jag letade i många år och hittade den perfekta mannen till slut.
Dom växer inte på träd direkt…och då menar jag den äkta typen av dominanta män, inte dom som blandar ihop aggressivt machobeteende och hävdelsebehov med dominans.
En riktigt dominant man är samlad, trygg, drivande och skyddar sin kvinna på alla sätt, och han har en enorm självkontroll och disciplin och ”dominerar” sig själv före alla andra.
Så det långa svaret är att det beror mest på dig.
Om du vill ha en man som är dominant på riktigt, då är inte det här din snubbe, men om du kan ”nöja” dig med att han kan agera dominant sexuellt, även fast han inte är det, så kan det funka ändå.