2006-07-06, 14:18
Medlem
Rocky69s avatar
Dem MSTE ju ka ner nu nr deras advokat erknner att de har fuskat. Annars vore det konstigt.
Vilken spa italiensk fotboll r. Stng av italienare frn allt internationellt utbyte och lt dem mygla, filma, fuska och muta fr sig sjlva. Eftersom italienare r matade med sdant redan frn modersmjlken s kommer de aldrig att kunna ndra sig. Ingen kan ju heller vara frvnad d hela landet r uppbyggt p korruption och mutor.
Citera
2006-07-06, 17:22
Medlem
Vicious_s avatar
Packet ska ut. Dags att statuera exempel. Juve till serie C och resten till B.

Och det r grekland som blir avstngda frn europeiskt spel
Citera
2006-07-06, 17:29
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious_
Packet ska ut. Dags att statuera exempel. Juve till serie C och resten till B.

Och det r grekland som blir avstngda frn europeiskt spel

I Grekland-fallet rr det sig om att politiker har blandat sig in i ligaspelet. Hr har som tur var inte Berlusconi varit inblandad, men han har nog ett par lik i garderoben ocks.

Jag tycker fortfarande att det r rtt att flytta ned lagen eftersom Italienskfotboll behver f rensas och byggas upp igen, det kan grna brja med VM guld p sndag.
Citera
2006-07-10, 20:59
Medlem
drkomdenjas avatar
Det var idag beslut skulle meddelas om konsekverna av det kriminella och oerhrda fusket som spaggelagen, med gangster-Juventus i spetsen, gnat sig t.

Men det verkar mediatyst? Har maffiososkumraskeriet satt fart fr att hitta
undanflykter och retrtter?

Kanske lter dom hyllningarna till VM-laget, som kom hem idag, ha en fredad dag, men imorgon...
Citera
2006-07-10, 21:17
Medlem
BushwickBills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det var idag beslut skulle meddelas om konsekverna av det kriminella och oerhrda fusket som spaggelagen, med gangster-Juventus i spetsen, gnat sig t.

Kanske lter dom hyllningarna till VM-laget, som kom hem idag, ha en fredad dag, men imorgon...

Japp det var idag det skulle komma men det har varit ddstyst.

Nu hoppas vi inte de blir bldiga iom VM vinsten utan att det blir riktigt hrda straff imorgon.
Citera
2006-07-10, 21:21
Medlem
Citat:

Tank om Milan, Juventus, Fiorentina, Lazio osv ker ner? Hur i hela varlden ska Inter, Roma, Sampdoria osv kunna matcha Sevilla eller Liverpool i CL. Jag ar verkligen orolig for italiensk fotbolls framtid.
Citera
2006-07-10, 21:28
Medlem
Konrad Haifas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tank om Milan, Juventus, Fiorentina, Lazio osv ker ner? Hur i hela varlden ska Inter, Roma, Sampdoria osv kunna matcha Sevilla eller Liverpool i CL. Jag ar verkligen orolig for italiensk fotbolls framtid.

Nja, min oro r begrnsad. Sin svra sits r de i s fall skyldiga till sjlva. De kan gott st i skamvrn ngra r.
Citera
2006-07-10, 21:30
Medlem
drkomdenjas avatar
Citat:
Det r jag med, men av rakt motsatta skl...

Ett stlbad r ndvndigt, dom kommer att repa sig. Frhoppningsvis p
rtt sida om lagens rmrken.
Citera
2006-07-10, 21:31
Medlem
RoscoTanners avatar
Citat:

Har vntat hela dan men ddstyst.

Min gissning r:

Juventus -> Serie B + pongavdrag + samt 2 frlorade ligatitlar
vriga -> Stannar kvar i Serie A med varierande pongavdrag

Hoppas dock p grvre straff fr att rensa upp i det korrumperade trsket en gng fr alla men har sm frhoppningar.

Edit: Och dessutom kommer Inter att bli storfavoriter om alla ker ner, vilket ger kanonbra spelmjligheter p andra lag d vi alla vet att Inter lider av en frbannelse.
Citera
2006-07-10, 21:37
Medlem
Citat:
Det r jag med, men av rakt motsatta skl...

Ett stlbad r ndvndigt, dom kommer att repa sig. Frhoppningsvis p
rtt sida om lagens rmrken.

Nar jag sg vad jag skrivit s markte jag att min menade ironi var fullstandigt ofullstandig. Jag ar med andra ord inte et dugg orolig for att italienska lag ska halka efter. Det bredd bland topplagen som finns i Italien kan inte matchas av ngot anat land.
Citera
2006-07-10, 21:50
Medlem
ojvamysigts avatar
Pratade med en italienare idag om bl a detta och enligt honom r det onsdag som gller.
Citera
2006-07-11, 13:49
Medlem
Fr fansens skull hoppas jag Fiorentina fr en mild dom. De har redan haft ett helvete en gng nr laget tvngsflyttades till serie-C.

Ska bli intressant att hra domen imorn. Juve flyttas ju garanterat ner d de accepterar en sdan dom enligt deras advokat. Frgan r HUR lngt ner de flyttas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in