2022-08-28, 22:12
Medlem
Kavus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wetske
Krokodil i djurpark är tämligen ofarliga.
Säg det till gubben som blev av med armen hos Jonas...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Anhöriga lär väl vara underrättade? De har ju gått ut med nyheten att en person är död. Jag efterfrågade inte namn och bild på den döde.
Kan vara förundersökningssekretess men att inte skriva vilket djur ser jag ingen anledning till.
Inte heller hur olyckan gick till i korta drag

Nej det klart, det var inte det du skrev och jag ville inte vara spydig. Men jag tänkte att familjen skulle fått höra detaljerna innan dom läser i media. 🤷‍♀️

Kanske känner inte polisen till exakt vilket djur heller direkt och informationen kan ju ha varit knapphändig, beroende på hur chockad den som larmade var.
Citera
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rökhosta
Stångad av en ko enligt tv4 nyheterna.
Ja, det är väl Sveriges farligaste djur?

Trist.
Citera
2022-08-28, 22:13
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Finns det någon uppgift om ålder/kön på den avlidne personen?
Citera
2022-08-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrinsessanZelda
Nej det klart, det var inte det du skrev och jag ville inte vara spydig. Men jag tänkte att familjen skulle fått höra detaljerna innan dom läser i media. 🤷‍♀️

Kanske känner inte polisen till exakt vilket djur heller direkt och informationen kan ju ha varit knapphändig, beroende på hur chockad den som larmade var.

Absolut, så är det.
Det kändes bara som att polisen var extra förtegna i detta fallet.
Nu har det dock kommit ut lite mer info.

Är väl säkert en sån Eland som någon skrev, deras horn ser verkligen inte sköna ut

Edit: såg nu att det va en ko. Otippat
Citera
2022-08-28, 22:18
Medlem
Dom sa ingenting om en ko på nyheterna utan nötdjur vilket är bra mycket mer en bara mamma mu, typ buffalo, eland, gnu och som det ser ut på bilder verkar det finnas både eland och buffalo eller (wilderbeest)gnu, svårt att säga då den enbart syns på långt håll.
Citat:
Senast redigerad av Xiiter 2022-08-28 kl. 22:21.
Citera
2022-08-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchvenneAbooo
De har väl haft otroligt dåligt rykte under decennier. https://www.svd.se/a/fb6cb75e-59e7-3...lands-djurpark
Ja de har ett väldigt dåligt rykte. Var där i somras med familjen och djuren mår uppenbart inte bra. Smådjur som lemurer osv kryper ut ur sina häng men personalen skrattar bara bort de och säger att de brukar göra så. Inte förvånad alls att det sker olyckor där. Såg ETT stackars ensamt lejon under vårt besök där.
Citera
2022-08-28, 22:19
Medlem
Mr.Swedens avatar
Förlåt, men har det inte redan klarlagts att det var en ko? Varför gissa på hela Noaks ark?

Är det hemlighetsmakeri kring det hela kanske kon inte uppskattade beundrande skötare.
Citera
2022-08-28, 22:20
Medlem
nnattaaahhs avatar
Sen vet man ju inte heller om det här djuret hade en anledning till att vara aggressivt. Det kanske blev behandlat dåligt av den personen eller någon annan anställd? Jag vet inte riktigt än vems sida jag står på först jag får all fakta.

Har hört att parken inte har det bästa ryktet 🫠
Citera
2022-08-28, 22:21
Medlem
En ko. Tyckte jag dom sa
Citera
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
I versionen jag lyssnade på precis så skulle det handla om "vilda djur". https://www.tv4.se/artikel/2klQQsNOg...-djurpark-doed

Någon ko nämndes inte alls.

Försöker du vara rolig eller kan du lyssnat på en tidigare version?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Ja, det är väl Sveriges farligaste djur?

Trist.

Tror det är häst? Det brukar stryka med nän varje år och antalet grava skador de gör är många.

Hade gissat på Tiger/Lejon.
Senast redigerad av KnullaBella 2022-08-28 kl. 22:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in