Citat:
Ursprungligen postat av
solstrålar
Nu när butikerna har börjat ta 200 spänn för en liter mjölk funderar man ju ibland på att kanske ge en smocka tillbaka ibland och sno med sig lite av inhandling. Frågan är bara, hur gör man för att inte bli upptäckt? Går det ens med dagens teknik, kameror och övervakning och märkning?
Det är rätt känt att vissa smugglar med sig oxfileer när de kör självbetalning, skannar sedan ett äpple och går ut. Men hur säkert är detta egentligen? Känns som man skulle åka fast förr eller senare. Fler och fler dyra varor är ju stöldmärkta. Måtte väl finnas bättre, säkrare sätt nu när allt blivit så dyrt?
Ja, jag har noll sympatier med ICA, Coop, och så vidare. NOLL. Så hur snattar man bäst livsmedel, om man nu skulle glömma all moral och bara plocka på sig?
Sist men inte minst, vad är straffet om jag skulle åka fast en gång med typ en ost i fickan? Kommer hela mitt liv vara förstört?
Alltså, om du inte är på ett megaköp så är det ingen som sitter och glor på kameror hela dagen. Kamerorna dokumenterar förvisso allt men det finns så mycket blindspots att det inte spelar någon roll. Tänk inte ens på larmstolparna, de är helt ofungerande om värdet inte överskrider ett visst pris eller är elektronik som på typ Ica Maxi.
Jag stoppar bara saker innanför byxorna, det är så enkelt. Hela tricket är att inte gå runt och vara helt stissig och se ut som att man gör något fel. Det är så många som går ut och in i de där butikerna att om man är vanlig så kommer ingen att lägga märket till dig. Sen är man korkad om man tror att man ska spara 3-4000kr i månaden på att bara sno maten istället, det är så man torskar. De av oss som snor ur butiker gör det nog mest för att det är så jävla kul. Om man blir girig så torskar man som med allt.
Om man torskar med en ost i fickan så drar man bara en ursäkt att ”oj men gud, måste ha trott att det var mobilen”. Det är väl underförstått att man inte går in i butiken och plockar på sig massa saker för att sedan gå ut utan att betala för något, det är torsk instant. Man går in och handlar som vanligt och låter vissa saker slinka ner i byxor/väskor. Om man då torskar så kan man alltid komma undan med en fin ursäkt och om polisen skulle böta så är det max 500kr.