Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-08-28, 18:49
  #1
Medlem
solstrålars avatar
Nu när butikerna har börjat ta 200 spänn för en liter mjölk funderar man ju ibland på att kanske ge en smocka tillbaka ibland och sno med sig lite av inhandling. Frågan är bara, hur gör man för att inte bli upptäckt? Går det ens med dagens teknik, kameror och övervakning och märkning?

Det är rätt känt att vissa smugglar med sig oxfileer när de kör självbetalning, skannar sedan ett äpple och går ut. Men hur säkert är detta egentligen? Känns som man skulle åka fast förr eller senare. Fler och fler dyra varor är ju stöldmärkta. Måtte väl finnas bättre, säkrare sätt nu när allt blivit så dyrt?


Ja, jag har noll sympatier med ICA, Coop, och så vidare. NOLL. Så hur snattar man bäst livsmedel, om man nu skulle glömma all moral och bara plocka på sig?

Sist men inte minst, vad är straffet om jag skulle åka fast en gång med typ en ost i fickan? Kommer hela mitt liv vara förstört?
__________________
Senast redigerad av solstrålar 2022-08-28 kl. 18:56.
Citera
2022-08-28, 18:52
  #2
Medlem
Jag klär mig i kavaj och uppträder artigt och propert. Ostar, viner och laxfiléer åker ned i portföljen. Funkar varje gång.
Citera
2022-08-28, 18:52
  #3
Medlem
Om du inte har snattat något på yngre dar kan det vara svårare att börja. Om du bestämt ska göra det måste du ta det försiktigt och inte köra på stort på en gång. Det är en färdighet!

Sedan finns det ju en ganska legitim anledning till att matpriserna i denna tid har stigit…
Citera
2022-08-28, 18:55
  #4
Medlem
Jag skulle förövrigt rekommendera tråden om att äta gratis, där borde det finnas några bra tips
Citera
2022-08-28, 18:57
  #5
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjugge21
Jag skulle förövrigt rekommendera tråden om att äta gratis, där borde det finnas några bra tips

Länk?
Citera
2022-08-28, 18:58
  #6
Medlem
(FB) Den ädla konsten att äta gratis

Den är lång som satan, men några guldkorn finns det allt
Citera
2022-08-28, 19:00
  #7
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Länk?


https://www.flashback.org/t446943

För övrigt så är snattare en stor anledning till att det höjs så tack.
Citera
2022-08-28, 19:04
  #8
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Jag klär mig i kavaj och uppträder artigt och propert. Ostar, viner och laxfiléer åker ned i portföljen. Funkar varje gång.
Samma M.O. som min salig vän brukade. Kom in i fina kavajer och portfölj men han knölade ner ett sexpack öl i väskan på ett ögonblick.

Fingerfärdighet kommer man långt med. Skickliga snattare märks förstås inte.

Jag slutade baxa grejor när jag hade råd att köpa dem men i fattiga perioder i livet har det hänt att jag rackat min mat. De fattigaste episoderna åt man, ironiskt nog, som dyrast käk, då var det bara fina ostar, dyraste kötten och öl.
Citera
2022-08-28, 19:18
  #9
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Bara svartskallar , zigenare och fattigpensionärer (förståeligt) som stjäl. WT är vanligt folk
som stjäl och skall åka dit för det är vi ordentligt folk som får betala för ert parasiterande .
Citera
2022-08-28, 19:25
  #10
Medlem
Skit enkelt ju fattiga butiker, medelstora butiker. Ser alltid bara 1-2 personer som jobbar i en relativt stor butik och bara 1 kassa.. och alla är unga, inte en jävel bryr sig, bara plocka på dig och dra. Inte så att en 20 årig trött brud kommer försöka stoppa dig om de ens ser dig göra det.

Vetefan vad som händer men verkar som rent generellt att många butiker kapar ner per personal finns flera medelstora affärer här som helt ärligt det är bara 1-3 personer som jobbar varje gång man är där.
Citera
2022-08-28, 19:47
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
https://www.flashback.org/t446943

För övrigt så är snattare en stor anledning till att det höjs så tack.

Jag trodde det var inflationen?
Citera
2022-08-28, 20:12
  #12
Medlem
Det är bara att helt sonika ta det man vill ha och lämna butiken. Är det nån som mopsar upp sig hotar man med spö. Finns ju inget de kan göra om du har lite pondus. Polisen kommer inte komma om de inte råkar vara i butiken men det får man ju ha koll på.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback