2022-08-28, 16:37
Medlem
fd. journalist och lärare som har gett ut boken "Konsten att undervisa". Hon fick nyligen uppmärksamhet för artikeln "Kära Sverige, låt mig berätta vad en skola är" https://www.expressen.se/kultur/ide/...d-en-skola-ar/) och har synts flitigt på debattsidor främst i debatten mot marknadsskolan.

Någon som har erfarenhet av henne som lärare? Vems ärenden går hon? Har man tid att twittra så här mycket som lärare?
Citera
2022-08-28, 16:40
Medlem
Fettsugnings avatar
Har inget skvaller om henne, men hon har ju rätt.
Citera
2023-04-18, 09:56
Medlem
Gick in och debatterade mot henne på twitter! När hon inte kunde bemöta mina argument som grundar sig på lång erfarenhet och studier blockerade hon mig! Undrar också vems ärenden hon går! Mycket obehaglig retorik och bakåtsträvande och märkliga åsikter som strider mot det mesta man lärt sig om hur verkligt lärande sker.
Citera
2023-04-18, 10:32
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heart28
Gick in och debatterade mot henne på twitter! När hon inte kunde bemöta mina argument som grundar sig på lång erfarenhet och studier blockerade hon mig! Undrar också vems ärenden hon går! Mycket obehaglig retorik och bakåtsträvande och märkliga åsikter som strider mot det mesta man lärt sig om hur verkligt lärande sker.
Att digitala hjälpmedel på bekostnad av att läsa och skriva på traditionellt sätt sänker just läs och skrivkunskapen, är det kontroversiellt?
Att elever utan rätta förutsättningarna börjar att plugga naturvetenskapsprogrammet men förväntas hjälpas igenom programmet av lärarna vilket varken gynnar eleven eller samhället är det kontroversiellt?
Tvärtom verkar Mannerheim ha rätt i den kritik hon för fram gällande styrningen och utformningen av dagens skola.
Citera
2023-05-01, 20:32
Medlem
Filippa Mannerheim ljuger om sin utbildning: https://twitter.com/anodunos/status/1652132761841418243

Precis när detta kom upp twittrade hon argt om drag queens. Undanmanöver?
Citera
2023-05-02, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heart28
Det kanske e fel att säga att hon går någons ärenden men rent politiskt står hon långt till höger. Hon skiljer sej inte på det sättet från dom flesta i "eliten".
Citera
evilhoneys avatar

Moderatormeddelande

Postat av evilhoney 2023-05-03, 05:15
Moderator
Observera att denna tråd ligger i Kändisskvaller, INTE Politik!
//mod
2023-05-03, 05:47
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det kanske e fel att säga att hon går någons ärenden men rent politiskt står hon långt till höger. Hon skiljer sej inte på det sättet från dom flesta i "eliten".
Hon är skapligt kritisk mot vinsterna som plockas ut av mången friskolekoncern, liksom att friskolorna tar resurser från den kommunala skolan. Det är inte att vara höger. Tycker inte att man kan placera henne på en höger-vänsterskala.
Citera
2023-05-04, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IsakS
Filippa Mannerheim ljuger om sin utbildning: https://twitter.com/anodunos/status/1652132761841418243

Precis när detta kom upp twittrade hon argt om drag queens. Undanmanöver?

Filippa ÄR legitimerad lärare, punkt slut. Och tack och lov för att hon orkar strida för en förändring av skolan som gått helt åt helvete.
Citera
2023-05-05, 00:20
Medlem
Det verkar lite som att luften gick ut. Filippa som vanligen snittar på 50 tweets om dagen har varit tyst i två dagar. Kanske blev droppen att hennes egen make argumenterade emot henne.
Citera
2023-05-05, 00:25
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bellanbob
Det verkar lite som att luften gick ut. Filippa som vanligen snittar på 50 tweets om dagen har varit tyst i två dagar. Kanske blev droppen att hennes egen make argumenterade emot henne.
Maken är ju uttalat vänster. Var det om transpersoner det skar sig? Onödigt av FM att ta upp ett sånt känsligt ämne från början när hennes styrka verkligen är i skolfrågor.

Det blir alltid en backlash om man som FM ger sig på sossekolosser som Skolverket. Betänk även att vara kritisk mot friskolor inte är vänster då sossar (med Kjell-Olof Feldt i spetsen) var med att driva igenom den reformen. Man slåss mot alla slags intressen.
Citera
2023-05-05, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Maken är ju uttalat vänster. Var det om transpersoner det skar sig? Onödigt av FM att ta upp ett sånt känsligt ämne från början när hennes styrka verkligen är i skolfrågor.

Det var inte om transpersoner men om dragqueens och sagoläsning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in