Citat:
Ursprungligen postat av
Sonny00
Jag skulle gärna vilja att bank-id och bankappen på min iPhone blir ”osynliga”, går det? Det jag menar är att om någon rånar mig och tar telefonen så ska de inte ens se dessa appar. Annars finns alltid risken att de med hot om våld tvingar mig att logga in på apparna.
Visst skulle jag kunna ta bort apparna helt och hållet från telefonen och bara ha dem på min iPad hemma, men ibland vill man ju kunna swisha när man är utanför hemmet.
Varför krångla till det…?
Du kan ju ha en ordentlig lösenkod på luren.
Men oavsett vad du än har, även om du har gömt apparna helt, så kan väl våld tvinga folk att logga in och låsa upp vad som helst. Så är man så rädd så är det nog bäst att aldrig ha en mobil med personlig info i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Popetoteror
Är glad att jag inte har Apple utan Android där kan man göra vad man vill, om du vill ha vissa appar med fingereravtryck eller personlig kod kan man göra det, otroligt mycket mer inställningar vad du vill göra.
Fast blir det så mycket bättre då, än att bara ha en säker låskod på själva luren….?
Sen är det nog jävlig få vanliga människor som inte skulle låsa upp allt om nån galning börjar banka på dem eller tälja på dem…