• 1
  • 2
2022-08-28, 19:56
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senor-putin
Särskilda operatörer har otroligt höga krav på psyket. Det är inga personer som går omkring och beter sig som svin hur som helst och om en av dem mot förmodan skulle göra det så skulle de andra se till att den personen la ner illa kvickt.

Att de i media benämns som kommandosoldater måste inte betyda att de är specialförbandsoperatörer, de kan lika gärna vara nån slags luftburet infanteri, eller vanliga jägare, sådana är snarare mer benägna att hamna i bråk än genomsnittssoldaten.
Citera
2022-09-14, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigMesquiteMurph
Det har du rätt i. Gjorde bara ett antagande baserat på mina egna erfarenheter av nederländarna, men din analys låter sannolik.

Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du har säker rätt där men det finns väl lite olika alternativ som gör att de kan dras in i bråk alla fall, t.ex. så kan de fått syn på något svin slår på sin flickvän och går in och avbryter.

Citat:
Ursprungligen postat av Kennethkvarting
Att de i media benämns som kommandosoldater måste inte betyda att de är specialförbandsoperatörer, de kan lika gärna vara nån slags luftburet infanteri, eller vanliga jägare, sådana är snarare mer benägna att hamna i bråk än genomsnittssoldaten.

Gick in på FB av annan anledning och såg detta nu. Pratade med en tidigare kollega tillika vän i dagsläget om nyheten, han styrkte för mig att det ska ha varit operatörer från holländska kommando styrkan. Vad han hört så ska det ha uppstått bråk på någon pub i stan där soldaterna ska ha ingripit. Någon utav coolingarna som blev avvisade från platsen fick sitt ego kränkt och ska då ha väntat i bakhåll vid soldaternas hotell för att hämnas genom en ”drive-by” skjutning.

Har själv haft med holländska kommandos att göra och min bild av dem är mycket god. Har inte heller någon anledning att misstro vännen men tänker heller inte svära på att det var såhär det gick till.
Citera
2022-09-14, 11:40
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senor-putin
Gick in på FB av annan anledning och såg detta nu. Pratade med en tidigare kollega tillika vän i dagsläget om nyheten, han styrkte för mig att det ska ha varit operatörer från holländska kommando styrkan. Vad han hört så ska det ha uppstått bråk på någon pub i stan där soldaterna ska ha ingripit. Någon utav coolingarna som blev avvisade från platsen fick sitt ego kränkt och ska då ha väntat i bakhåll vid soldaternas hotell för att hämnas genom en ”drive-by” skjutning.

Har själv haft med holländska kommandos att göra och min bild av dem är mycket god. Har inte heller någon anledning att misstro vännen men tänker heller inte svära på att det var såhär det gick till.

Låter plausibelt tycker jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in