Citat:
Ursprungligen postat av
BigMesquiteMurph
Det har du rätt i. Gjorde bara ett antagande baserat på mina egna erfarenheter av nederländarna, men din analys låter sannolik.
Citat:
Ursprungligen postat av
halaltarzan
Du har säker rätt där men det finns väl lite olika alternativ som gör att de kan dras in i bråk alla fall, t.ex. så kan de fått syn på något svin slår på sin flickvän och går in och avbryter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kennethkvarting
Att de i media benämns som kommandosoldater måste inte betyda att de är specialförbandsoperatörer, de kan lika gärna vara nån slags luftburet infanteri, eller vanliga jägare, sådana är snarare mer benägna att hamna i bråk än genomsnittssoldaten.
Gick in på FB av annan anledning och såg detta nu. Pratade med en tidigare kollega tillika vän i dagsläget om nyheten, han styrkte för mig att det ska ha varit operatörer från holländska kommando styrkan. Vad han hört så ska det ha uppstått bråk på någon pub i stan där soldaterna ska ha ingripit. Någon utav coolingarna som blev avvisade från platsen fick sitt ego kränkt och ska då ha väntat i bakhåll vid soldaternas hotell för att hämnas genom en ”drive-by” skjutning.
Har själv haft med holländska kommandos att göra och min bild av dem är mycket god. Har inte heller någon anledning att misstro vännen men tänker heller inte svära på att det var såhär det gick till.