2024-11-29, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
...klär sig i Adidasbyxor? Vem fan gör det frivilligt?

Mina grannar...

Och de kan nog beskrivas som klassisk småorts-WT. Klär sig ungefär som standard-blattar, fast det skulle de nog inte vilja erkänna.
Citera
2025-01-10, 22:53
Medlem
TomBombarDills avatar
"Liga stal fartkameror för miljoner"

Fann denna topic på "Primetime" , en kanal som hostar rättegångar etc gärna med ljudinspelning för endel brott i Sverige. Rätt underhållande ibland, men då slog det mig vad exakt är det något man vill åt i dessa kameror?

Objektiv, eller annan hårdvara?

Försökt finna el/komponent-schema på fartkameror, men inte lyckats finna någonting alls.

Någon som sitter och trycker på användbar information?

Länk till Primecrime (ca 4h lång rättegång):
https://youtu.be/9UBc64hfAVE?feature=shared

Länk till *short* på youtube, där gärningsmännen filmat sig själv.. (ca 4min)
https://youtu.be/l6x4OGONzWQ?feature=shared
Senast redigerad av TomBombarDill 2025-01-10 kl. 22:57.
Citera
2025-01-10, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombarDill
Fann denna topic på "Primetime" , en kanal som hostar rättegångar etc gärna med ljudinspelning för endel brott i Sverige. Rätt underhållande ibland, men då slog det mig vad exakt är det något man vill åt i dessa kameror?

Objektiv, eller annan hårdvara?

Försökt finna el/komponent-schema på fartkameror, men inte lyckats finna någonting alls.

Någon som sitter och trycker på användbar information?

Länk till Primecrime:
https://youtu.be/9UBc64hfAVE?feature=shared

Om jag inte minns helt galet så är det en kamera från Nikon som sitter i stolparna, ca 50K om man köper den i butik (nu är det väl inte kameran, utan kameran utan skal tror jag utan att ha koll eg).
Senast redigerad av Cooltrayne 2025-01-10 kl. 22:58.
Citera
2025-01-10, 22:58
Medlem
TomBombarDills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Om jag inte minns helt galet så är det en kamera från Nikon som sitter i stolparna, ca 50K om man köper den i butik (nu är det väl inte kameran, utan kameran utan skal tror jag.

Kan mycket väl stämma, kolla den *short* I inlägget ovan om du vill. Men tjackisarna sitter med ett gäng nikonkameror så, de kanske har köpt tomma hus och monterat insidan som är stulen då?

Låter troligt!
Citera
2025-01-10, 23:00
Medlem
(FB) Elva fartkameror stulna efter länsväg 292 (2022-08-27)
Citera
2025-01-10, 23:01
Medlem
Läste för länge sedan att det fanns en misstanke om att Putins orcher stjäl fartkameror i Europa, för att ta komponenter till Ryssland och använda i militär teknik där. När de inte kan importera teknologi som vanligt från västvärlden.

Kan väl även vara boende som vill förstöra fartkameror så de kan fortsätta köpa utan varken hastighetsbegränsning eller böter. Finns ju tydligen många skabbiga människor på många håll idag, som inte respekterar lagar eller egendom, som gladeligen förstör och gör som de vill där de inte är övervakade.

Såna människor är de som driver oss mot det totala övervakningssamhället. De missbrukar friheten vi har, vilket tvingar samhället att minska friheten för oss alla. De ruttna äggen förstör för oss alla.
Senast redigerad av PetterRetard 2025-01-10 kl. 23:05.
Citera
2025-01-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Läste för länge sedan att det fanns en misstanke om att Putins orcher stjäl fartkameror i Europa, för att ta komponenter till Ryssland och använda i militär teknik där. När de inte kan importera teknologi som vanligt från västvärlden.

Kan väl även vara boende som vill förstöra fartkameror så de kan fortsätta köpa utan varken hastighetsbegränsning eller böter. Finns ju tydligen många skabbiga människor på många håll idag, som inte respekterar lagar eller egendom, som gladeligen förstör och gör som de vill där de inte är övervakade.

Såna människor är de som driver oss mot det totala övervakningssamhället. De missbrukar friheten vi har, vilket tvingar samhället att minska friheten för oss alla. De ruttna äggen förstör för oss alla.

Först låter man alla komma hit.
Sedan kliade man sig i huvudet när det visar sig att 99% av de som kom var kriminella.
Man skyller då på att det är ryssen som snor allting och att vi måste därför gå med i NATO. Det är den enda lösningen. Efter det så är lösningen att inskränka svenskarnas frihet o vi nickar och håller med.

Inte många verkar se att det är våra landsförrädare till politiker som vill hålla ryggen fri. Det var de som började göra hål i båten Sverige.
Nu sjunker vi och de enda som har flytväst på sig är politikerna.

Att hänga upp svindyra kameror för "trafiksäkerheten" är löjeväckande.
Skrämmande är också att det tycks vara väldigt lönsamt att ha dessa kameror. En dold skatt.
Varför inte plocka bort alla kameror? Då finns det ju inget att stjäla.
Citera
2025-01-11, 01:18
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Sedan kliade man sig i huvudet när det visar sig att 99% av de som kom var kriminella.
Man skyller då på att det är ryssen som snor allting och att vi måste därför gå med i NATO. Det är den enda lösningen. Efter det så är lösningen att inskränka svenskarnas frihet o vi nickar och håller med.

Inte många verkar se att det är våra landsförrädare till politiker som vill hålla ryggen fri. Det var de som började göra hål i båten Sverige.

Skrämmande är också att det tycks vara väldigt lönsamt att ha dessa kameror. En dold skatt.

Ett helt kameraskåp har jag för mig kostar mellan 250-300 000kr och ungefär 500 000 med montering och allt färdigt.
Om en sån kamera kan gör att en idiot inte kör för fort och inte kör ihjäl sig själv så är den kostnaden rätt snabbt betald.
Citera
2025-01-11, 04:42
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard

Citat:
Ursprungligen postat av TomBombarDill
Admin får gärna slå samman de båda trådarna tack, om möjligheten finns så slipper det att finnas två. E.v radera eller låsa om så önskas

Sökte rätt ordentligt efter befintliga trådar, men fann inget som matchade ansåg jag. Men tji fick jag..

Håller med dig PetterRetard, skillnad på folk och folk.. samt skulle inte förvåna mig om det var ryska orcher!

Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar

Hittade inte Polisen ett helt gäng kameror under sängen i pojkrummet hos en helt vanlig svensk skitunge, eller minns jag fel?

Ingen info om nationalitet här, men tror jag läst att det var svenskar.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/up...oret-helt-paff

Edit:
En till länk med fler länkar, det borde gå att hitta eller begära ut en FUP för den som är intresserad:
https://carup.se/150-fartkameror-plu...r-ligan-domts/
Senast redigerad av sykkelpump 2025-01-11 kl. 04:47.
Citera
2025-01-11, 04:52
Medlem
sykkelpumps avatar
Två trådar till
(FB) 60 fartkameror stals i Stockholm och Uppsala län – sju personer åtalas
(FB) Stulna Svenska fartkameror i Ryska hemmabyggda drönare.
Citera
2025-01-11, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ett helt kameraskåp har jag för mig kostar mellan 250-300 000kr och ungefär 500 000 med montering och allt färdigt.
Om en sån kamera kan gör att en idiot inte kör för fort och inte kör ihjäl sig själv så är den kostnaden rätt snabbt betald.

Godmorgon

Är det inte en vinst för oss övriga om en ”idiot kör ihjäl sig”?
En idiot är i de flesta fall en kostnad för samhället då den varken kan försörja sig själv eller bidra positivt till samhället.

Så det borde vara vinst?
Citera
2025-01-11, 07:26
Moderator
Maviels avatar
Trådar sammanfogade.

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto