• 1
  • 2
2022-08-30, 22:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Vilket blaj-inlägg, vad vill du ha sagt?
Försöker du framstå som Kevin Mitnick men aldrig åker fast?

Ja så kan man också se det.

Attack är ju bästa försvar enligt en del, undra hur många som torskar som ångrat sig att dom inte var mer försiktiga.

Man vet hur man hackar ett wifi men man vet många gånger inte hur man skickar ut någon från ens egna wifi effektivt.

Många nämner effektiva verktyg för att ta sig in någonstans, men dom har ingen aning om hur kraftfulla verktyg det finns för den som försvarar. Det är väl därför det slutar som det gör nästan varje gång om man blir för girig. Du kan ju köra en counter-attack på 1 millisekund mot den som attackerar dig medans du sätter den personen i karantän så kan du mata på och sänka den personens anslutning. Det är väl en brist att inte kunna försvara sig? Hade man vetat hur man försvarar sig så hade man även vetat vad man skall kolla efter vid en attack därför tror jag det är bra att inte bli för girig. som sagt, at hacka ett wifi med wifite som är ett automatiskt script till att hacka sig in i enheter är ju inte samma sak direkt. Det går hand i hand attack/defense. TS berättade att hen var ny, jag delade med mig av hur jag skulle tänkt så du kunde dela med dig av hur du hade tänkte istället. Easy?

Förövrigt förstår jag inte frågan, det tro fan det finns hackare som inte åker fast? Det är ju halva grejjen, en som torskar har ju misslyckats.

Hur många enheter kan du hacka på ett öppet wifi? Du kanske kan sniffa deras trafik om det är någon gammal app som används men i regel är det INTE det, så. Hur många får sin enhet hackad genom att vara på samma nät? Hur ofta delar man ut C: eller / i nätverket, ofta delar man ut någon film på sin höjd kanske, dessutom är det som default login även på nätverksdelning numera. Att komma in på routern är en förutsättning för att få kontoll över nätverket, annars är det inte mycket man kan göra. Surfa gratis? Typ. Det vore ju en ren lögn att säga att man kan rota bland diverse enheters filer bara för man delar nätverk och det är ENKELT att ta sig in i enheter på detta viset, det skulle bara en clown påstå.

Skulle personen kunna ta sig in och radera sina loggar så har en automatiskt kontroll över nätverket. Du tänkte inte ända fram denna gången. Du kanske skulle ta dig in på routern, rota bland filerna först och sedan rensa upp efter dig? Ja, vi är alla olika som sagt.

Better safe then sorry!

// wuseman
Senast redigerad av wuseman 2022-08-30 kl. 22:53.
Citera
2022-10-02, 00:15
Medlem
fråga blindinerna på krogen om extra pekare bara, dom kan spela candycrush på allas grejjer, eller du kanske tycker det är en sport typ att hacka? fråga paradise hotell hororna om pekarvirus eller extra pekare, same shit

edit;stavfel
Citera
2022-10-02, 07:08
Medlem
Kan han inte sätta upp ett fejk wifi så all trafik gör genom det?
Eller funkar det inte på ssl-sidor?

Om han vill se filerna på datorn måste han väl komma in i den på nåt sätt, och då genom att få användaren att installera ett program/RAT.
Elller finns det andra sätt?

På en mobil är det väl ännu svårare då han måste godkänna access nör han installerar nåt, så han kan inte skicka en pdf fil i ett mejl och sen komma in på mobilen, men det går att göra på en dator om du har en FUD rat och krypter
Citera
2022-10-02, 09:10
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sempor12
Kan han inte sätta upp ett fejk wifi så all trafik gör genom det?
Eller funkar det inte på ssl-sidor?

Om han vill se filerna på datorn måste han väl komma in i den på nåt sätt, och då genom att få användaren att installera ett program/RAT.
Elller finns det andra sätt?

På en mobil är det väl ännu svårare då han måste godkänna access nör han installerar nåt, så han kan inte skicka en pdf fil i ett mejl och sen komma in på mobilen, men det går att göra på en dator om du har en FUD rat och krypter
Vad är ett "fejk wifi"?
Citera
2022-10-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Vad är ett "fejk wifi"?
Hotspot.
Citera
2023-11-03, 21:35
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Hej, IT intresserad, men n00b när det gäller hacking. En glad amatör kan man säga. Har lyckats komma in på diverse nätverk med wifite i kali, skulle nu vilja komma in på dom enheter som är anslutna till nätverket så jag kan rota lite i deras filer, hur gör jag enklast?

Hittar både datorer, iPhones och Android. Någon som är enklare/svårare?

Vad kör du med för wordlists? Jag har tur ibland med WPS och WPA2 när folk kör sifferkombinationer som går extremt snabbt att knäcka.

Men svaret på din fråga! Till att börja med så kör Wireshark och sniffa anslutningen:

Men iaktta försiktighet!!! Du vet inte vems WIFI du har fått tillgång till så lär dig först att dölja dina spår...
Citera
2023-11-03, 22:06
Medlem
Morphiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wuseman
Ja så kan man också se det.

Attack är ju bästa försvar enligt en del, undra hur många som torskar som ångrat sig att dom inte var mer försiktiga.

Man vet hur man hackar ett wifi men man vet många gånger inte hur man skickar ut någon från ens egna wifi effektivt.

Många nämner effektiva verktyg för att ta sig in någonstans, men dom har ingen aning om hur kraftfulla verktyg det finns för den som försvarar. Det är väl därför det slutar som det gör nästan varje gång om man blir för girig. Du kan ju köra en counter-attack på 1 millisekund mot den som attackerar dig medans du sätter den personen i karantän så kan du mata på och sänka den personens anslutning. Det är väl en brist att inte kunna försvara sig? Hade man vetat hur man försvarar sig så hade man även vetat vad man skall kolla efter vid en attack därför tror jag det är bra att inte bli för girig. som sagt, at hacka ett wifi med wifite som är ett automatiskt script till att hacka sig in i enheter är ju inte samma sak direkt. Det går hand i hand attack/defense. TS berättade att hen var ny, jag delade med mig av hur jag skulle tänkt så du kunde dela med dig av hur du hade tänkte istället. Easy?

Förövrigt förstår jag inte frågan, det tro fan det finns hackare som inte åker fast? Det är ju halva grejjen, en som torskar har ju misslyckats.

Hur många enheter kan du hacka på ett öppet wifi? Du kanske kan sniffa deras trafik om det är någon gammal app som används men i regel är det INTE det, så. Hur många får sin enhet hackad genom att vara på samma nät? Hur ofta delar man ut C: eller / i nätverket, ofta delar man ut någon film på sin höjd kanske, dessutom är det som default login även på nätverksdelning numera. Att komma in på routern är en förutsättning för att få kontoll över nätverket, annars är det inte mycket man kan göra. Surfa gratis? Typ. Det vore ju en ren lögn att säga att man kan rota bland diverse enheters filer bara för man delar nätverk och det är ENKELT att ta sig in i enheter på detta viset, det skulle bara en clown påstå.

Skulle personen kunna ta sig in och radera sina loggar så har en automatiskt kontroll över nätverket. Du tänkte inte ända fram denna gången. Du kanske skulle ta dig in på routern, rota bland filerna först och sedan rensa upp efter dig? Ja, vi är alla olika som sagt.

Better safe then sorry!

// wuseman

Citat... Du kan ju köra en counter-attack på 1 millisekund mot den som attackerar dig medans du sätter den personen i karantän så kan du mata på och sänka den personens anslutning.

Ursäkta ordspråket! Men hur fan kan du sänka angriparens anslutning? Det här är en hobby för mig och jag har mitt eget labb hemma med x-antal routers mm som jag pentestar...

När man angriper ett WIFI så gör man det i monitormode med nedsläckt anslutning till nätet. Så då är frågan hur skulle du sätta min anslutning i karantän då det inte finns någon synlig anslutning? Du snackar bara skit och får gärna motbevisa mig....
Citera
2023-11-03, 23:14
Medlem
T2Franks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0xgh64
Deauth > klona SSID via pineapple > connecta till hotspot > sätt samma lösen som du vet > sätt up en phising sida för att phisa creds. Sen kan du också phisa lösenord med wireshark om dom är på websidor utan SSL/TLS certifikat. Sen kan du också testa lite med Ettercap är dock inte så insatt wifi hacking.

Det där är ju vad man gjorde för 20 år sen.

Antalet sidor idag utan https där man också har inloggning är ju näst intill obefintligt.
Citera
2023-11-03, 23:17
Medlem
T2Franks avatar
https://pentesterlab.com/
https://www.hackthebox.eu/
https://tryhackme.com/

Kolla upp dom istället och snappa upp lite där för att sedan söka dig vidare till CTF och leta buggar mot $
Citera
2023-11-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morphius
Citat... Du kan ju köra en counter-attack på 1 millisekund mot den som attackerar dig medans du sätter den personen i karantän så kan du mata på och sänka den personens anslutning.

Ursäkta ordspråket! Men hur fan kan du sänka angriparens anslutning? Det här är en hobby för mig och jag har mitt eget labb hemma med x-antal routers mm som jag pentestar...

När man angriper ett WIFI så gör man det i monitormode med nedsläckt anslutning till nätet. Så då är frågan hur skulle du sätta min anslutning i karantän då det inte finns någon synlig anslutning? Du snackar bara skit och får gärna motbevisa mig....
Han är permabannad från forumet så du kommer aldrig få ett svar på hans skitsnack dessvärre.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in