• 5
  • 6
2022-08-30, 18:15
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Ok, då får du förklara dig vad du menar med vården. Jag anser inte att vården utvecklas speciellt mycket mer än att den effektiviseras.
De får bättre utrustning beroende på uppfinningar osv, men vårdpersonal? Hur utvecklar de vården?

Inget ont om vårdpersonal, de gör ett jättebra jobb.
Klart att vården utvecklas. Man utvecklar hela tiden nya behandlings- och omvårdnadsmetoder.
Citera
2022-08-30, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
De utvecklar exempelvis vården av demenssjuka. Osv.

Ja, jag är inte insatt i det och kan egentligen inte uttala mig. Men det verkar du kunna, så bra jobbat om det stämmer
Citera
2022-08-30, 23:29
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag tilltalar dig. Det syns på att jag citerar dina inlägg.

Nej det glömde jag inte bort, vill du prata om #metoo?
Nej, du tilltalar helt uppenbart antifeminister, för du säger det i ditt inlägg vid ett flertal gånger.
Du kan prata om #metoo, om du vill.

Den var en häxprocess och ett mycket tydligt exempel på hur mycket svenska kvinnor hatar svenska män.
Priset får ni betala nu i efterhand när samhället spricker.

Må du drabbas av exakt så mycket ensamhet som du förtjänar, eller ännu hellre, behandlas som en spermahink om du når de topp 10% av männen som kan knulla vem och när de vill.

Och därför spelar spelet.
För precis som feminister skiter i sina män, skiter de i er och era känslor.
Citera
2022-09-01, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Inte drivet. Det finns hos lesbiska kvinnor, det är därför de lyckas så mycket bättre än heterosexuella kvinnor i tex sporter. Men det finns inte många kvinnliga uppfinningar, upptäckter och företag. Det är detta jag menar med driv, och driv är förknippat med testosteron.
I andra saker har ni mycket mer initiativförmåga än män, jag medger detta. Tex planera resor, fester evenemang och andra trevligheter. Detta är ni ofta fenomenala på. Och det är nog så viktigt, men det driver inte samhället framåt.

ursäkta men "driv" finns inte bara inom sport eller "uppfinningar".
"driv" kan även finnas i skola, i arbetsliv, i familjen, överallt där just "driv" behövs.
Citera
2022-09-01, 10:23
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
"driv" kan även finnas i skola, i arbetsliv, i familjen, överallt där just "driv" behövs.
Du pratar om något helt annat, som vanligt. Precis som om du aldrig haft med människor att göra.
Det är inte får eller åsnor som ska drivas framåt.
Att gå före-drivet är det som gjorde att vi varit på månen, skickat ut hundratusentals ton tunga stålbåtar, som flyter över haven, vi flyger över kontinenter på bara några timmar, för att vi lärt oss behärska de fysikaliska lagarna.
Fakta!

Att uppfostra ungar, eller bli uppfostrad, eller som i ditt fall bli indoktrinerad av galenpannor är något helt annat som precis alla som lever efter 4-årsåldern utsätts för.
Citera
2022-09-01, 15:43
Medlem
Citat:

Nu snackar vi om att driva samhället/mänskligheten framåt.
Ja, läs Flickfotografens inlägg.
Senast redigerad av censuria 2022-09-01 kl. 15:46.
Citera
2022-09-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flickfotograf
Du pratar om något helt annat, som vanligt. Precis som om du aldrig haft med människor att göra.
Det är inte får eller åsnor som ska drivas framåt.
Att gå före-drivet är det som gjorde att vi varit på månen, skickat ut hundratusentals ton tunga stålbåtar, som flyter över haven, vi flyger över kontinenter på bara några timmar, för att vi lärt oss behärska de fysikaliska lagarna.
Fakta!

Att uppfostra ungar, eller bli uppfostrad, eller som i ditt fall bli indoktrinerad av galenpannor är något helt annat som precis alla som lever efter 4-årsåldern utsätts för.
"Drive" är det som driver människor att klara av sin tillvaro, sina ambitioner och lösa problem av olika slag. Det är inte bundet till enkom sporter eller några traditionellt manliga sfärer enkom, utan det återfinns över hela det män skilja spektrat av aktiviteter.

Krävs ett jävla drive ex. att klara av att ensam ta hand om ett barn, vilket kivnnor har löst genom hela vår historia.
Citera
2022-09-02, 15:14
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
"Drive" är det som driver människor att klara av sin tillvaro, sina ambitioner och lösa problem av olika slag. Det är inte bundet till enkom sporter eller några traditionellt manliga sfärer enkom, utan det återfinns över hela det män skilja spektrat av aktiviteter.

Krävs ett jävla drive ex. att klara av att ensam ta hand om ett barn, vilket kivnnor har löst genom hela vår historia.
Jag tror det är dags att du kollar upp vad som menas med drive i det här sammanhanget.
Vill du inte förstå, så bara säg det, men kom inte och tala om för dem som diskuterar vad du anser att ordet borde betyda egentligen, eller vad DU anser att det står för.
Nej, det krävs inget drive att föda och uppfostra barn.
Det är en fullkomligt naturlig process som ca 100 miljarder människor fötts genom världshistorien.
Lite som att du skulle påstått att det är drive, när du sitter och bajsar, eller äter från dukat bord.
Har du inte mat och hela din släkt går hungrig, krävs det drive när några av dina manliga vänner samlas med spjut med flintaspetsar och fäller en mammut.
Men det är inte drive, att åka till McDs Drive through och sträcka ut en hand och få maten serverad.

Att ensam ta hand om sitt barn är dessutom hennes eget val.
Det är den seger enda feminismen vunnit åt dig.

Förr höll familjer ihop, men eftersom den kallades kvinnofälla, där kvinnan var fast mellan spisen och sängen och födde sina barn barfota där, så var en del av frigörelsen pillret som gjorde att du kan knulla runt så mycket du vill, rätten att ta skilsmässa, vilket nästan alltid numera initieras av kvinnor osv...

Jag har inga som helst sympatier för dina val. De är helt och hållet din ensak.
Senast redigerad av Pansarvecket 2022-09-02 kl. 15:19.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in