2022-08-25, 20:36
Avslutad
Så, Idag kom äntligen den efterlängtade reveal trailern till NHL 23 https://www.youtube.com/watch?v=lp-tpffayvw Och det kommer verkligen bli intressant att se hur damer kommer påverka HUT och hur EA kommer att göra med alla olika stats.

Andra saker som kommer är Cross Platform (som kommer komma i November) (NHL 23 kommer vara tillgänglig på alla 4 konsoler; PS4, PS5, XBOX1, XBOX SERIES X/S

https://www.ea.com/games/nhl/nhl-23/cross-platform-matchmaking-faq

Det men kommer vänta på nu är deep dives kring WoC, Franchise Mode, Be a Pro och HUT (Hockey Ultimate team)

Om man förbeställer så får man väldigt fina belöningar också https://imgur.com/a/DLRVgu7 Själv har jag redan förbeställt den dyraste edition,

Vad är era synpunkter om NHL 23 än så länge? är det någonting ni kommer att köpa/skaffa, och isåfall vilka modes brukar ni spela mest?
Citera
2022-08-25, 20:41
Medlem
Bananboxens avatar
Varför släpper de alltid ett år frammåt? Det är 2022. Varför släppa NHL23?
Citera
2022-08-25, 20:43
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananboxen

Spelar du hellre fjolårssäsongen?
Alltså att dom skulle släppa nhl 2022 nu fast säsongen för 2023 drar igång om ett par månader.
Citera
2022-08-25, 20:52
Avslutad
Citat:
Det blir fel oavsett om man skriver NHL22 eller NHL 23 eftersom en (1) säsong spelas under två kalenderår. Det rätta hade varit att skriva NHL 2022-23 men jag antar att man inte gör det för att det stilistiskt ser bättre ut med NHL23 och är lättare att nämna också i tal.

Oavsett så är det väl inget att störa sig på och om man gör det så behöver man ju inte köpa produkten heller
Citera
2022-08-25, 20:54
Medlem
Bananboxens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Spelar du hellre fjolårssäsongen?
Alltså att dom skulle släppa nhl 2022 nu fast säsongen för 2023 drar igång om ett par månader.
Bättre skriva NHL Season 22/23
Citera
2022-08-25, 21:07
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Bättre skriva NHL Season 22/23

Ja. Ser du till så att EA Games går in och ändrar historiens 30 senaste släppta också då eller?
Citera
2022-08-29, 05:46
Medlem
Hoppas man kan spela riktiga spelare i be a pro. Mcdavid vill jag spela som
Citera
2022-09-01, 14:18
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Hoppas man kan spela riktiga spelare i be a pro. Mcdavid vill jag spela som
Hade varit asballt och skitkul. Finns ju på fifa men går nog tyvärr inte på NHL. Dock kan du ju köra franchise mode och styra enbart en position. Med Oilers kan du då styra över McDavid, Draisaitl, Hopkins samt McLeod om du kör dem 4 som centrar.

Nhl 23 kommer ha custom seasons. Så du kan starta en säsong med 8 lag som du väljer själv samt att du väljer själv hur många matcher det ska vara. Då kan du skapa typ team europe, Ryssland, Nordamerikanskt U-23 lag samt köra med några andra landslag i en egen world cup of hockey.

Att kunna gör helt egna arenor där de kan ha 100 stolar eller 30 000 stolar samt ordentliga intron med pyro, bra låtar samt lampor hade varit nice.

Sen är det många som vill se EA lägga till NMC samt NMT samt att man ska kunna trada med 3 eller 4 lag samtidigt. Sen måste värdesystemet bara bättre i trades. Dåliga kontrakt är för enkla att bli av med. Det måste kosta ordentligt som det gör i verkligheten.

NHL 22 gav oss roster sharings som kommer bli kul att bygga vidare på. Har själv gjort rätt så autentiska rosters med mycket research så ska bli kul att skapa dem igen nu.

Får väl ta och förbeställa så jag kan spela 11 Oktober är verkligen hypad inför detta även fast det handlar om EA.
Senast redigerad av Clas.Ohlsson.453 2022-09-01 kl. 14:22.
Citera
2022-09-01, 17:15
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Så, Idag kom äntligen den efterlängtade reveal trailern till NHL 23 https://www.youtube.com/watch?v=lp-tpffayvw Och det kommer verkligen bli intressant att se hur damer kommer påverka HUT och hur EA kommer att göra med alla olika stats.

Andra saker som kommer är Cross Platform (som kommer komma i November) (NHL 23 kommer vara tillgänglig på alla 4 konsoler; PS4, PS5, XBOX1, XBOX SERIES X/S

https://www.ea.com/games/nhl/nhl-23/cross-platform-matchmaking-faq

Det men kommer vänta på nu är deep dives kring WoC, Franchise Mode, Be a Pro och HUT (Hockey Ultimate team)

Om man förbeställer så får man väldigt fina belöningar också https://imgur.com/a/DLRVgu7 Själv har jag redan förbeställt den dyraste edition,

Vad är era synpunkter om NHL 23 än så länge? är det någonting ni kommer att köpa/skaffa, och isåfall vilka modes brukar ni spela mest?

Jag tror att det där med damer i HUT kan förstöra det lite grann tbh. I HUT så är det alltid bra att ha stora spelare och eftersom det är nytt med damer för i år så tror jag att EA kommer hypa upp damerna som fan, alltså ge de hög rating osv i början och då kommer spelet absolut bli förstört. Så jag är absolut inte positiv till damspelare i HUT för fem öre.
Citera
2022-09-01, 17:19
Medlem
Zvenzzonzs avatar
Jag har dock höga förväntningar på World of Chel och 6v6 läget. Några polare till mig har spelat betan till 23an och de tycker att det känns mycket bättre än på 22an. Bland annat så är det mycket svårare att använda sig av pokecheck vilket känns skönt eftersom den var helt brutal på NHL 22.
Citera
2022-09-01, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zvenzzonz
Jag har dock höga förväntningar på World of Chel och 6v6 läget. Några polare till mig har spelat betan till 23an och de tycker att det känns mycket bättre än på 22an. Bland annat så är det mycket svårare att använda sig av pokecheck vilket känns skönt eftersom den var helt brutal på NHL 22.

Har också lirat Betan, tycker att betan känns bra varenda år, sen tar det 1-2 veckor så patchar EA sönder spelet totalt, blir nog samma sak i år ska du se.
Citera
2022-09-02, 15:18
Medlem
Jag vill kunna köra franchise med europeiska lag, nu kanske min önskan uppfylls när man kan välja antalet lag osv. i franchise mode? Eller vad tror ni? Verkar något oklart om man kan byta ut NHL lagen som man kunde göra förr mot europeiska lag, eller om man kan starta fanchise och välja lag helt fritt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in