2022-09-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeljohn123
Detta var visst inte så långt ifrån sanningen.

Tror det framgått i någon annan fup tidigare. Det har iallafall stått i tidningarna för ett halvår sen.
Citera
2022-09-15, 11:54
Medlem
Vet någon vem vännen är som sålde R?
Citera
2022-09-25, 15:37
Medlem
Bebblischs avatar
Platsen där Rasmus skjuts ihjäl är bara några hundra meter från Arkens Väg 24, en adress där det enligt SKY-chattarna mellan Brd/Bandidos Oz*n S*rik*y* och ett okänd ID (i FUP:en som Stefan_S länkade här: (FB) Ledaren för Nya Östberga häktad för förberedelse till mord (2022-05-24)) står en fulltankad Audi a3 med vapen i som skulle användas till att klippa Rasmus och Sangar 2021-02-01.

Vanligt sammanträffande eller? Rasmus skjuts ju ihjäl när polisen redan har tillgång till SKY-chattarna och all information som finns i den FUP:en.
Citera
2022-09-25, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Platsen där Rasmus skjuts ihjäl är bara några hundra meter från Arkens Väg 24, en adress där det enligt SKY-chattarna mellan Brd/Bandidos Oz*n S*rik*y* och ett okänd ID (i FUP:en som Stefan_S länkade här: (FB) Ledaren för Nya Östberga häktad för förberedelse till mord (2022-05-24)) står en fulltankad Audi a3 med vapen i som skulle användas till att klippa Rasmus och Sangar 2021-02-01.

Vanligt sammanträffande eller? Rasmus skjuts ju ihjäl när polisen redan har tillgång till SKY-chattarna och all information som finns i den FUP:en.

Sammanträffande. Hur kan du få det till något annat?

Och vad menar du med att snuten har materialet? Rasmus, snuten och halva stan visste att han skulle klippas långt innan chattarna ens skrevs.
Citera
2022-09-26, 14:15
Medlem
Bebblischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Sammanträffande. Hur kan du få det till något annat?

Och vad menar du med att snuten har materialet? Rasmus, snuten och halva stan visste att han skulle klippas långt innan chattarna ens skrevs.

Nej, tänkte mer att det skulle vara en intressant adress i sammanhanget, men det är som sagt mest sannolikt att det bara är en slump.
Citera
2022-09-26, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deagle66
Är det parasiten som skjöts som ligger där?
Får bara upp texten Bad Gateway när jag försöker öppna filen. Vad kan det vara för fel?
Citera
2022-09-26, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebblisch
Nej, tänkte mer att det skulle vara en intressant adress i sammanhanget, men det är som sagt mest sannolikt att det bara är en slump.

"användbara" bilar är en tillgång och vara inom kriminella sfären. De förvaras där de drar till sej så lite uppmärksamhet som möjligt tills de ska användas. Om den nu är "paxad" av ett specifikt "nätverk" förvaras den där det finns så få kopplingar som möjligt.
Att Rasmus lurades dit/hamnade i bakhåll i närheten 1,5 år senare ser iaf jag noll koppling i. Vilka som ligger bakom är ju också en spekulation. Det kan ju varit ett helt annat möte med lokala där GM flippade?
Jag gissar att det kan vara ett det kan vara en populär mötesplats för bus från jordbro(kort fågelvägen och en pendel bort), Skogås(en pendel bort), Brandbergen(5-10 min bort) och kanske från Vallaträsket?
Jag har inte varit där själv på väldigt många år men innan nybyggena var det väldigt lugnt där jämförelsevis och nära buss och pendel.
Citera
2022-09-26, 15:06
Medlem
Motiv till ralles död är det främst från brd?
Citera
2022-09-26, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Motiv till ralles död är det främst från brd?

Bredäng/banditerna och ungtupparna i Östberga har planerat ihop. Det är bevisat.
Men det finns fler som haft intresse av en död Rasmus.
Citera
2022-09-26, 20:06
Medlem
Eskortkillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nackrosen
Men det finns fler som haft intresse av en död Rasmus.
Vilka då?
Citera
2022-09-26, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Vilka då?

Det undrar jag med
Citera
2022-09-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskortkillen
Vilka då?

Citat:
Ursprungligen postat av Jour-nalisten
Det undrar jag med

Inte läst hela tråden. Men det en hög uppsatt inom något kriminellt nätverk gissar jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in