2006-07-04, 00:30
Medlem
mrphonks avatar
Hallå där. Jag har helt tappat bort mitt betygsdokument från gymnasiet (snyggt va?) och skulle gärna vilja ha en ny kopia. Hur får jag tag på det? Och om jag får tag på det, vart skickas det? Folkbokföringsadressen?
Citera
2006-07-04, 00:34
Medlem
buyzabas avatar
Kontakta skolan du gick på, de borde väl ordna allt med underskrift och stämplar osv?
Ha alltid gymnasiebetygen bland viktiga papper som inte riskerar att slarvas bort, och be om 20 kopior när du får ut det för det suger att gå omkring till folk och kopiera för 2 kr/sidan om man inte har skrivare/scanner eller kopiator själv
Citera
2006-07-04, 09:45
Medlem
Jag beställde mitt gymnasiebetyg genom att ringa till min gamla skola. Där uppgav jag vilken adress det skulle skickas till, tre dagar senare låg det i brevlådan.
Citera
2006-07-05, 15:59
Medlem
mrphonks avatar
Jag har kontaktat min gamla skola och de ska skicka ut betyget till mig. Så det löste sig
Citera
2010-09-08, 23:59
Medlem
dumkopfs avatar
GRAND BUMP!

Vad händer om skolan man gick på har försvunnit av någon anledning? Nu har detta visserligen inte hänt mig, men det hade vart intressant att veta. Vilken myndighet tillhandahåller dessa papper?
Citera
2010-09-10, 10:01
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
GRAND BUMP!

Vad händer om skolan man gick på har försvunnit av någon anledning? Nu har detta visserligen inte hänt mig, men det hade vart intressant att veta. Vilken myndighet tillhandahåller dessa papper?
Stadsarkivet eller liknande har då förmodligen betyget. Jag ringde för några år sedan till min gamla gymnasieskola och fick då betyget hemskickat. Dom sa att effter 4 eller om det var 5 år så skickades det vidare för arkivering.
Citera
2010-09-10, 14:26
Medlem
Har för mig att det kostar att få ut betyget? Jag ringde min skola och de skulle ha 50-60kr eller liknande.

Fy...
Citera
2011-08-16, 13:01
Medlem
ºAluminiumºs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Har för mig att det kostar att få ut betyget? Jag ringde min skola och de skulle ha 50-60kr eller liknande.

Fy...
Enligt detta formulär från SSA (Stockholms Stadsarkiv) kostar det 90 spänn, haha
Citera
2011-08-16, 23:01
Medlem
Vill du ha nya "orginal" betyg så brukar det kosta vill du däremot bara ha kopior så brukar dom inte kosta något (kan variera mellan olika kommuner)

Nyare betyg finns i skolornas datasystem och kan fås via skolorna men är det däremot gamla betyg så brukar man få vända sig till stads/kommun arkivet.
Citera
2012-06-18, 14:16
Medlem
yulbrynners avatar
Finns det inget sajt på internet där man kan komma åt sina gamla gymnasiebetyg?
Citera
2012-06-18, 17:56
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner
antagning.se förutsatt att din skola var uppkopplad mot den nationella betygsdatabasen när du tog studenten.
Citera
2012-06-18, 18:48
Medlem
karamellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yulbrynner

Din gymnasieskola har garanterat dina betyg i pdf, så de kan mejla dem till dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in