Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Om upptäck pedofili skulle leda till kastrering så finns det faktiskt stöd i forskningen att det skulle leda till färre offer, det är helt korrekt. Finns också visst stöd för att det skulle höja livskvliteten för pedofilerna. Det är alltså inte en omöjlighet att det kommer bli så i framtiden. I övrigt brukar ju svenskt rättssystem vara mot kroppslig bestraffning, men i just det är fallet så är det nog minst värt att diskutera.
Livslång inlåsning är en omöjlighet dock. Byggt på många olika faktorer. Det skulle inte heller ha så stor nytta som man vill tro, varför jag tycker det är en dålig väg framåt. Om vi talar om en person som fått diagnosen pedofili och i samband med det blivit påkommen med sexuella övergrepp mot barn så är det inte några månader vi talar om. Det är också en vård som i många fall har gett ett resultat, varför det kan vara lite sådär att reljera över den.
Pedofiler har ingen rätt enligt svensk lag att leva ut sina lustar, varför jag inte behöver tycka något om det. All utlevnad av pedofila lustar är enligt lag förbjuden. Jag saknar stöd för att uttala med om svenskt rättsväsende när det gäller sexuella övergrepp mot barn, problemet är att det gör nästan alla andra människor också. Din åsikt i frågan är alltså inte något jag fäster någon större vikt vid. Kan du på något sätt visa på ett stöd att svenskt rättsväsende skulle vara dålig på att förhindra sexuella övergrepp mot barn?
På samma sätt, kan du på något sätt visa att Dumpens metoder fyller någon som helst positiv effekt. Negativ effekt finns det stöd för genom åratal av forskning och erfarenheter. Men positiv effekt?? Tänker det spelar ju mindre roll om Dumpen gör ett bra eller dåligt jobb, om deras arbete helt saknar nytta.
Att pedofili är olagligt i Sverige är ingen tröst för det våldtagna offret. Samma sak med mord. Fokus bör flyttas från förövare till offer.
Vi kan förstås diskutera vad en lämplig kvot våldtagna barn i Sverige skulle kunna vara. Kanske 15 våldtagna barn per miljon människor är lämpligt. Så länge inte fler än 15 barn/miljon människor skadas för livet behöver inte svenskt rättsväsende och svensk politik förändra något på området.
Jag, och många andra, tycker däremot att det är rimligt med en noll-vision och utifrån det anser jag svenskt rättsväsende är dåligt på att förebygga sexuella övergrepp mot barn.
Hur många barnvåldtäkter per år tycker du är rimligt?
Dumpens positiva effekt är att det fungerar som konsument upplysning för företag, grannar och föreningar.
Det här är X. Vill ni att han ska ta hand om ungdomar i en idrottsförening eller vara barnvakt?
Svaret på den frågan kanske blir nej först efter konsumentinformation från dumpen.