2006-07-04, 13:59
Medlem
Badios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brevmannen
Hmm, använder stick deo nu (boss, lacoste), kanske bättre med roll on eller spray? Stick deo torkar inte direkt in till skillnad från roll on...

Precis där har du det största problemet deo-stick är crap och skyddar ingenting. Rolling on där har du svaret
Citera
2006-07-04, 14:33
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badio
Precis där har du det största problemet deo-stick är crap och skyddar ingenting. Rolling on där har du svaret
köpte just en ny stickdeo i helgen..
Citera
2006-07-04, 14:34
Medlem
brevmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Använd apotekets Bats.
Och raka dig under armarna ffs. Nu.
Vad luktar den då? Har för mig att alla salvor och medel som apoteket har luktar sjukhus, nån kliniskt ren doft..
Citera
2006-07-04, 14:47
Medlem
Jiis avatar
Det är sånthär mormor vet om man frågar.

Häll lite ättika (tioprocentig spritättika från matbutiken) i en hink vatten. Lägg i plagget. Låt stå i ca 30 min. Tvätta sedan i maskin som vanligt.

Jag har en t-shirt som började lukta skit direkt man hade haft den på i mer än en timme trots att både den och jag var nytvättade. Efter ättiksbadet var den som ny. Hur olika material reagerar på ättika vet jag inte men i dethär fallet så tog varken tyget eller trycket skada av badet. Svettlukten försvann dock permanent.

Hur starkt jag blandade minns jag inte men värst mycket ättika använde jag inte, kanske en deciliter eller lite mer i 2-3 liter vatten. Det finns säkert på nätet någonstans om man orkar googla.

http://www.perstorpattika.nu/Tips/Klader,-s-,Tvatt/Svett.aspx
Citera
2006-07-04, 14:48
Medlem
Lorelais avatar
Citat:
Vad luktar den då? Har för mig att alla salvor och medel som apoteket har luktar sjukhus, nån kliniskt ren doft..

Den är oparfymerad. Vilken väl är att föredra framför ditt problem med lätt svettstinkande odör? Dessutom använder du väl någon parfym? Det är en fördel om dofterna inte krockar, tycker jag.
Citera
2006-07-04, 14:48
Medlem
Badios avatar
Degree for men bör finnas i vilken butik som helst. Den funkar kanon tycker jag i alla fall.
Citera
2006-07-04, 14:53
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Använd apotekets Bats.
Och raka dig under armarna ffs. Nu.
Man behöver inte överdriva.
Citera
2006-07-04, 14:55
Medlem
Spottstyvels avatar
Citat:
köpte just en ny stickdeo i helgen..

Alltså, sån där stickdeo är ju helt oduglig. Jag har en som heter Tendenza från Van Gils. Luktar väldigt gott men kladdar och motverkar inte att man svettas.
Citera
2006-07-04, 15:11
Medlem
Westridges avatar
Kan säga att detta inte alls är bara relaterat till den personliga hygienen.
Jag har tröjor som luktar svett (konstigt) direkt efter de är nytvättade efter konstens alla regler. Det relaterar jag iaf till tygets sammansättning, eftersom det bara gäller vissa sorter.

Ska prova Jii:s lösning på någon av dessa tröjor
Citera
2006-07-04, 15:33
Medlem
RedXs avatar
Har du samma problem med helt nya plagg? Om inte så kan det bero på att du packar tvättmaskinen med för många plagg och att varje plagg därmed inte får samma utrymme att rengöras. Resultatet blir i sådana fall att din tröja inte är helt ren när du tar ut den ur tvättmaskinen.
Citera
2006-07-04, 15:51
Medlem
Westridges avatar
RedX
Om du menar mig, så har jag kört med enstaka tröjor i tvättmaskinen.
Tyvärr så är lukten kvar ändå
Citera
2006-07-04, 15:58
Medlem
Schaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
RedX
Om du menar mig, så har jag kört med enstaka tröjor i tvättmaskinen.
Tyvärr så är lukten kvar ändå
Det kan vara fel på tvättmaskinen så att den inte tvättar tillräckligt varmt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in