2022-08-22, 16:35
Avstängd
OliverCromwells avatar
Hur stor andel av väljarkåren är de?

Känner ni många som inte bestämt sig än?

Är de starkare i någon särskild demografisk grupp?

Diskutera!
Citera
2022-08-22, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hur stor andel av väljarkåren är de?

Känner ni många som inte bestämt sig än?

Är de starkare i någon särskild demografisk grupp?

Diskutera!
Tror att de flesta redan har valt block så att säga då man "oftast" inte röstar över blockgränsen.

Dock är det nog ett par % av väljarna som inte har valt parti inom sitt block typ kulturmarxist Marianne som har svårt att välja mellan V eller S, hippa Lisa som inte har bestämt sig om det blir en röst på C eller MP eller borgerliga Bertil som inte kan välja mellan M eller SD.
Citera
2022-08-22, 18:34
Medlem
Jag har förstått det som att kvinnor tenderar att bestämma sig senare än män. Två veckor innan valet har de flesta, oavsett kön, tagit sitt beslut.

I år tror jag att många kvinnor som vanligtvis röstar vänsterut har grav beslutsångest. Identitetspolitiken och energikrisen är inte så kul längre.
Citera
2022-08-22, 20:06
Medlem
Tranquility Bass avatar
På mitt jobb sitter folk fortfarande och gör dessa valkompasser (är väl ungefär så mycket medelsvensson orkar engagera sig) så fortfarande verkar många inte bestämt mig. Ska tilläggas att min arbetsplats består av väljare över hela skalan om man ser till Riksdagspartierna.

Själv har jag bestämt mig på kommun- och riksnivå men inte på regionnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av nagellack
I år tror jag att många kvinnor som vanligtvis röstar vänsterut har grav beslutsångest. Identitetspolitiken och energikrisen är inte så kul längre.

Energipolitiken må inte vara rolig för vissa men alla partier i Riksdagen av idag har varit med och skapad den genom lagstiftning och fler kablar till övriga Europa. Jag har heller inte sett ett enda förslag på att vi ska kapa kablarna till kontinenten, vilket skulle sänka priserna kraftigt och detta på kort sikt.
Citera
2022-08-22, 22:48
Avstängd
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Tror att de flesta redan har valt block så att säga då man "oftast" inte röstar över blockgränsen.

Dock är det nog ett par % av väljarna som inte har valt parti inom sitt block typ kulturmarxist Marianne som har svårt att välja mellan V eller S, hippa Lisa som inte har bestämt sig om det blir en röst på C eller MP eller borgerliga Bertil som inte kan välja mellan M eller SD.

Fast nu har vi inga riktiga block som förut.

SD är inte ett borgerligt parti.

Borgare splittras tvärs över den nya politiska kartan.

Unga tjejer verkar vackla mellan S, MP och C.

Ängsliga antirasistiska liberaler pendlar nog mellan L och C.
Citera
2022-08-22, 23:16
Medlem
Min pappa som är utlandsboende har inte bestämt sig än. Tvekar mellan SD, KD och M. Vet även ett par som tvekar mellan C och L. Min flickvän har flera kompisar som väger mellan S och stödröst på MP (de tycker inte om MP men är ännu mer rädda för SD vilket de inser att det blir om MP åker ut...).

Jag tror många valt block redan men sedan tvekar på parti. Även en del som vill ha SD men inte M samt de som tvekar mellan C och M (de vill varken ha SD eller MP/V/S).

Men måste jag gissa tror jag det är fler kvinnor som är osäkra än män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in