2022-08-21, 22:37
Medlem
Tjena! Undrar om någon mer än jag gillar PJ Harveys musik? Tycker hon är skitnajs med bra mix av riffiga och aggressiva låtar, men även några mer chill. Lite speciell röst men den lånar sig bra till hennes musik, ungefär som exet Nick Cave. Nåja, vad tycker ni? Har ni några favoritskivor eller låtar med henne? Personliga favoriter är skivorna Stories from the city, stories from the sea där hennes samarbeten med Thom Yorke finns, samt skivan Dry!
Citera
2022-08-21, 23:24
Medlem
Sleepysuns avatar
Lyssnade en del på Is this desire? när den kom och tyckte att det var en bra platta men tappade henne lite ur siktet efter det! Tycker The wind är en riktigt bra låt, den är lite som ett slickat finger upp i 90-tals kulturen, för mina tankar till filmer som Fight Club, Memento, Trainspotting, Lock, Stock and Two Smoking Barrels, Reservoir Dogs m.fl. Tror inte att den förekommer i någon av dem men känslan… Den finns där.
Citera
2022-08-22, 00:04
Medlem
Forever Winters avatar
Lyssnade mycket på Rid of Me. Bra platta där Ecstacy sticker ut med sin sköna slidegitarr.
Citera
2022-08-22, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruceloparsten
Tjena! Undrar om någon mer än jag gillar PJ Harveys musik? Tycker hon är skitnajs med bra mix av riffiga och aggressiva låtar, men även några mer chill. Lite speciell röst men den lånar sig bra till hennes musik, ungefär som exet Nick Cave. Nåja, vad tycker ni? Har ni några favoritskivor eller låtar med henne? Personliga favoriter är skivorna Stories from the city, stories from the sea där hennes samarbeten med Thom Yorke finns, samt skivan Dry!

Jajamän, älskar hennes musik!
Samma skiva som du nämner - Stories from the city, stories from the sea - är också min favorit.

I tonåren, när man satt och glodde på MTV och Z-TV så var "50ft Queenie" en tidigare favorit. ^_^
Citera
2022-08-22, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruceloparsten

ja bra, första ggr på mkt mkt länge jag hört någon nämna henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in