2022-10-10, 14:24
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det här var ju spännande,

Tror inte det är någon organisation som länge har hatat Flashback.

Enskild person som hatar Flashback av någon anledning. Som hatar Wuseman som avslöjade hur personen gjorde.
Kan va Wuseman själv men det tror jag inte.

Jag tror som du att det är en enskild idiot. Förmodligen någon som blivit sur för att h*n fått en skräptråd skickad till papperskorgen, blivit avstängd eller att andra totalsågat hans/hennes förvirrade konspirationsteori och saknar självdistans nog att förstå att det beror på honom/henne själv och skall därför hämnas.

Dumt att istället hänga någonstans där det passar... Men knäppgökar brukar ju inte funka bra med några andra, inklusive andra knäppgökar heller så...
Citera
2022-10-10, 14:49
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag tror som du att det är en enskild idiot. Förmodligen någon som blivit sur för att h*n fått en skräptråd skickad till papperskorgen, blivit avstängd eller att andra totalsågat hans/hennes förvirrade konspirationsteori och saknar självdistans nog att förstå att det beror på honom/henne själv och skall därför hämnas.
Detta stämmer ju iofs in på hela det gänget. Det är hela anledningen att de försöker gnugga sina få hjärnceller tillsammans för att försöka hämnas.
Citera
2022-10-10, 16:42
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus

Dumt att istället hänga någonstans där det passar... Men knäppgökar brukar ju inte funka bra med några andra, inklusive andra knäppgökar heller så...

Det sorgliga är att det är totalt meningslöst i längden. Det är något störande i några timmar, men ändrar inget i slutändan och till slut kommer de få slut på hackade konton. Och hur mycket tid har då de själva slösat på att planera, ruva och tänka på detta som tar ett par knapptryck för moderatorerna att ta bort?
Citera
2022-10-10, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Den som har tagit på sig spammet heter Blizzer där, men det är förmodligen ett smurfkonto. De använder sig av smurfkonton när de är extra paranoida över vad de skriver. Flera andra är uppenbarligen inblandade och de pratar antagligen privat. De planerar trakasserier och brott genom PM på forumet (vilket jag har bevis på eftersom jag lyckats infiltrera idioterna mer än en gång ) och att de pushar så hårt på att Wuseman är skyldig är inte ett sammanträffande.

Smeknamnet säger mig ingenting om vem/vilka som ligger bakom. Har du läst vad Fria Ordets admin skrev?

Han är visst jävligt sur på Jan Axelsson.
Citera
2022-10-10, 19:15
Medlem
cerns avatar
Verkar vara spamattacker varje dag nu hehe
Citera
2022-10-10, 19:22
Medlem
SilentVictorys avatar
Jaha.. Inget ordfilter, och ingenting verkar gjort för att försvåra spammandet.
Tar ni bara bort trådarna stänger av användarna och hoppas att det slutar?

Gör något åt grundproblemet istället för att bara behandla symptomen.
Citera
2022-10-10, 19:27
Medlem
LuluBrooksies avatar
Igen fylls hela forumet av spam med reklamannonsering.
Ibland led två tråd i samma underforum, av olika användare.

Vad gör administratörerna åt denna nya spam?
Citera
2022-10-10, 19:30
Medlem
Here we go again...

Lär ju få slut på konton att sälja när så många vaskas för spammandet?
Citera
2022-10-10, 19:31
Medlem
Pruttmuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Igen fylls hela forumet av spam med reklamannonsering.
Ibland led två tråd i samma underforum, av olika användare.

Vad gör administratörerna åt denna nya spam?
Det är ju gamla konton med som spammar. Har spammare registrerat konton för att åratal senare få för sig att spamma?
Citera
2022-10-10, 19:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pruttmuff
Det är ju gamla konton med som spammar. Har spammare registrerat konton för att åratal senare få för sig att spamma?
Ställer du denna fråga på fullt allvar - eller har du bara svårt för konsekvenstänk?
Citera
2022-10-10, 19:36
Medlem
Clas.Ohlsson.453s avatar
Vi fick precis en ny spamattack här. Vet vi vilka aktörer som kan ligga bakom? Expo?
Citera
2022-10-10, 19:39
Medlem
Att de orkar att bråka igen med trollattacker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in