2006-07-03, 19:45
Medlem
Heartbeats avatar
Tänkte fråga dem som använder en spruta för att inta droger.
Varför använder ni det? är ni inte nöjd med oralt intag / sniffning?

Hur bär ni er åt för att få det eventuella pulvret(vilken drog är det förresten?) till en vätske form?.

Blir man lätt beroende på detta sättet?
Citera
2006-07-03, 20:45
Medlem
speedracers avatar
Nu är jag själv inte sprutnarkoman, men vi kan låtsas det:

1: Skulle jag skjutit så hade jag antagligen gjort det för den sköna kicken, plus att det krävs inte lika mycket knark.

2: Pulvret löses upp i vatten (om vi pratar heroin - vatten+citronsyra?) som man sedan suger in i pumpen genom ett cigarettfilter, bomullstuss eller liknande för att filtrera eventuell skit.

3: Beror på från person till person. Vissa kanske tycker det är obehagligt att ruset kommer så jävla fort, men de flesta tycks gilla kicken man får och det leder självklart till att man gillar mer att skjuta än snorta/svälja.
Citera
2006-07-03, 21:16
Medlem
Knäckebröds avatar
Tja

Får man veta vad du tänkt dig...? aha varningklocka, been there, done that...puhh, skönt att slippa.

Ta de lugnt.

Citat:
Ursprungligen postat av Heartbeat

Hur bär ni er åt för att få det eventuella pulvret(vilken drog är det förresten?) till en vätske form?.

Citera
2006-07-04, 03:37
Medlem
PhantomBlots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedracer
2: Pulvret löses upp i vatten (om vi pratar heroin - vatten+citronsyra?)

Vanligtvis askorbinsyra, enligt vad jag har sett, men det fungerar nog med citronsyra också.
Citera
2006-07-04, 04:54
Medlem
CpGurrAs avatar
Funkar med bara vatten också.
Citera
2006-07-04, 12:07
Medlem
Botanikerns avatar
Vitt heroin går med bara vattten och brunt behöver vatten +askorbinsyra/citronsyra (?)

Speedracer: Jag saknar dina gamla avatarer med galna folk med yxor!
Citera
2006-07-04, 12:52
Medlem
CpGurrAs avatar
Funkade fin fint att bara värma brunt heroin med vatten för mig och resten av gänget. Jag har då aldrig stött på vitt heroin utan bara brunt heroin/rök heroin som gick att skjuta utan någon syra.
Citera
2006-07-05, 00:02
Medlem
TomiXs avatar
Har inte heller stött på vitt heroin.. I de kretsarna jag handlar så är det enbart brunt som gäller, alltså även bland de som injicerar, själv har jag bara rökt..

Den filtrerade heroinlösningen ser så jäkla fint giftig ut
Citera
2006-07-05, 00:46
Medlem
Roppishs avatar
vitt heroin räcker det med vatten för att lösa upp precis som med tjacket... har aldrig sett brunt horse, endast det vita
Citera
2006-07-05, 01:08
Medlem
Björnfars avatar
Citat:

Det är som speedracer säger plus att man även kan använda ascorbinsyra (ska visst slita mindre på venerna).

För egen del skjuter jag bara vissa opiater/opioider som annars bara har omkring 30% biotillgänglighet via magsäcken. Dvs 70% skulle gå upp i rök om man istället åt dem.

När det gäller tjack(amfetamin) så föredrar jag i regel att äta el snorta. Tycker bara att det går åt mer om man ska injicera eftersom kickeffekten (vilken inte är det viktigaste för min del) tar en hel del.
Citera
2006-07-05, 02:14
Medlem
Citat:

Man blir som bekväm med det, är ett bättre och mer effektfullt intag + man mår bättre, man bryter ner det på olika sätt, t ex en sub bit så kasta bara i den i pumpen med lite vatten i å skaka den bara så löses de upp galant! Är inga speciella svårigeheter, förutom med Oxycontin/dolcontin m.m.

Jag tror man blir mer beroende av att använda sprutan än drogen nästan...
Citera
2006-07-05, 03:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natty
Man blir som bekväm med det, är ett bättre och mer effektfullt intag + man mår bättre, man bryter ner det på olika sätt, t ex en sub bit så kasta bara i den i pumpen med lite vatten i å skaka den bara så löses de upp galant! Är inga speciella svårigeheter, förutom med Oxycontin/dolcontin m.m.

Jag tror man blir mer beroende av att använda sprutan än drogen nästan...

För min egen del var det ritualen kring injektionen. Slog både brunt och vitt. Vitt är som sagt enkelt att lösa och ger en klar lösning, brunt en mindre fin lösning som inte ser helt aptitlig ut. Naturligtvis var det kicken också.

Men att jaga draken är en ritual jag uppskattar nästan mer än förberedelsen av en fix.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in