Jag är 155, och ingen dvärg, är bara kortväxt pga kollagenbris ifrån födseln som gjorde att skelettet inte växte bra.
Förderlarna med att vara kort är att man oftast får höra att man är gullig, inte varför men man är det helt enkelt. Man kan lätt se oskyldig ut och prata sig ut ur vissa situationer för många "tycker synd" om en och så kan man lätt komma förbi köer och folkmassor genom att vara liten och smidig och springa mellan benen på folk (delvis bokstavligen

)
Nackdelarna är att man inte når mycket saker och har problem med att köra vissa bilar. Sedan så är det svår som Marulk sa att man inte ser så bra bland folkmassor och bio och likande, men om man har en stark polare så kan man sitta på hans axlar, man väger ju runt 50 kg.
Många påpekar att man är kort på vissa sätt, men då kan man skämta bort det. Träffade några killar i en viss park som var halvfulla och frågade om jag var dvärg, men det sa jag att jag inte var, men så sa dem "fan vad schysst" så började de krama mig, och bar bort mig till deras vänner och bjöd mig på öl så satt jag där resten av kvällen och snacka med dem
Det kan se rätt lustigt ut när man sitter på bussen och dinglar med benen...
Och så är det problem med att hitta passande kläder, men om man är synthare så spelar det ingen roll om man har platå-lackskor som är tjejskor. Men de flesta kläder är i konstiga storlekar, men det går att hitta om man letar, men de mesta kläderna man köper så får man sy och fålla själv.
Men det är ett stort problem med att bli intressant av kvinnor, ty de verkar vilja bli beskyddade och kunna sjunka ner i killens bröst och närhet, och när man är 155 så är det lite svårt. Hade säkert fått en flickvän i min ungdom tidigare än vad jag fick om jag hade vart längre än vad jag är just nu.
Men detta är bara min syn på det, så det kan skilja sig enormt mycket, jag har inte accepterat att jag är kort helt, medans andra som har gjort det "gillar" att vara kort mer än mig. Tror även att kvinnor kan acceptera sin korta läng mer än killar...