2006-07-03, 03:40
Medlem
Jag har nästan konstant huvudvärk och jag är väldigt ung (hur ung jag är säger jag inte för då bli jag bannad från forumet :P). Huvudvärkstabletter hjälper aldrig och vad jag vet har jag oc hhar aldrig haft någon sjukdom i huvudet. Vad skall jag göra för att bli av med den?

Värt att nämna, tror jag, är att jag har relativt lågt blodtryck, mellan ca 83/43 och 100/55, självklart lite varierande. Kan de ha med saken att göra?
Citera
2006-07-03, 15:50
Medlem
Goatbreaders avatar
Hej,

Huvudvärk kan vara ett jidder. Det finns säkert ett gäng + moms anledningar till din värk. Blodtrycket tror jag inte har så mycket med det att göra. Om jag vore som du skulle jag gå till en vårdcentral och ta ett blodstatus och se om dina värden ser ok ut, samt se till att blodvärdet är inom rimliga gränser 120-150). För lågt eller högt blodvärde kan ge en "skön" molande huvudvärk som inte ger med sig för några alvedon.

Annars kan det ju vara att du överanstränger ögonen. Det ger också en svår huvudvärk.

Hoppas att du finner en lindring snart.

Mvh / Da Goat
Citera
2006-07-03, 16:40
Medlem
dhimmis avatar
Gå till vårdcentralen, kan vara en hjärntumör.
Citera
2006-07-03, 22:31
Medlem
Okej, tack för era svar. Jag tror jag hoppades på något mer konkret jag kan göra som inte involverar andra, men det var nog bara önskefullt tänkande ^^

Jaja, om det inte slutar får jag väl säga till mina föräldrar. De är trots allt läkare...

Det där med att jag överanstränger ögonen kan nog ha något med saken att göra. Jag sitter vid datorn nästan hela min vakna tid...
Citera
2006-07-03, 22:39
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 6E30306200

Det där med att jag överanstränger ögonen kan nog ha något med saken att göra. Jag sitter vid datorn nästan hela min vakna tid...

Det är nog läge att traska ut i verkligheten, helst nu när det är sommar och sol.
Citera
2006-07-04, 18:53
Medlem
luiciddreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Det är nog läge att traska ut i verkligheten, helst nu när det är sommar och sol.

treocomp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in