2006-07-03, 00:23
Medlem
Hej, första gången jag postar här. Antagligen första gången jag ens tittar in här också, men nu har jag ett litet "problem" jag vill ta itu med eller få råd om.

Det är så att jag har förlorat känslen på ovandelen av foten. Alltså uppe på tårna och uppe på foten.
Detta tror jag kommer från att jag sitter med benet uppvikt på en kant så jag stryper blodflödet när jag sitter vid datorn (min soffa har gått sönder så den har ramlat ihop så jag sitter nersjunken och använder mitt ben som stöd för det andra benet).

Är detta farligt? Kommer jag få tillbaka känslen igen? Ska jag sluta ha benet däruppe?
Citera
2006-07-03, 01:17
Medlem
Testa och byta skor. Kan ju vara att ena foten blir lite klämnd. Har själv konstant förlorad känsel i en tå efter att den legat i klämm i en sko under ungdomens dagar (misstänker jag).
Citera
2006-07-03, 03:33
Medlem
När jag sitter vid datorn (23/7/365) så vilar jag också min ena fot på det andra benet. Jag brukar förlora känseln och rörelseförmågan helt från knät och nedåt åtminstone en gång i veckan, men något bestående har jag inte märkt av... Men för att svara på din fråga, ja, det är farlgt. Det finns risk för bestående skador, men enligt min erfarenhet är risken försumbar.
Citera
2006-07-09, 05:09
Medlem
Dedrups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlime
Hej, första gången jag postar här. Antagligen första gången jag ens tittar in här också, men nu har jag ett litet "problem" jag vill ta itu med eller få råd om.

Det är så att jag har förlorat känslen på ovandelen av foten. Alltså uppe på tårna och uppe på foten.
Detta tror jag kommer från att jag sitter med benet uppvikt på en kant så jag stryper blodflödet när jag sitter vid datorn (min soffa har gått sönder så den har ramlat ihop så jag sitter nersjunken och använder mitt ben som stöd för det andra benet).

Är detta farligt? Kommer jag få tillbaka känslen igen? Ska jag sluta ha benet däruppe?

Det kan också vara så att du har för täta skor. Jag hade exakt samma symptom som du när jag gjorde lumpen och fick då svaret att det var för att kängorna var för täta. Detta uppkom även när jag hade pjäxor och snowboardbots på mig så det ligger nog en del i det.

För mig gick det över så snart jag började anvönda vanliga skor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in