Citat:
Ursprungligen postat av bonjovi
Nej, inte under tiden då jag var sjuk. Då fanns det inget sånt, det var bara svart eller vitt, antingen så hade man rätt eller så hade man fel. Antingen så var man arg eller så var det inte det. Då finns det inget lagom liksom. Men när jag började gå i min behandling mot borderlinen så var det ju just det vi fick lära oss, att ta ett steg tillbaka med ett djupt andetag och tänka efter före. Och då också känna in när man går över gränsen och när man borde gå ut och ta en promenad istället för att fortsätta skrika. Men det var en lång väg innan man kommer så långt, och en ännulängre väg till där jag är idag, dvs frisk.
Kan berätta om en händelse som utspelade sig förra veckan.
Jag och sambon var på väg hem med buss, när han plötsligt får för sig att vi ska hoppa av en hållplats innan vår egentliga. Jag frågar varför och han säger att det är bättre om vi gör så. Då blir jag fullkomligt rasande när vi kliver av bussen, Börjar kalla honom både det ena och det andra. Jag känner verkligen hur mycket jag hatar honom och önskar han vore död, begraven och borta.
Jag fortsätter kalla honom en massa saker hela vägen hem, och han blir tillslut arg och börjar gå i från mig. Då vänder det och jag får panik över att han ska försvinna för alltid. Jag skriker stanna till honom och frågar varför han lämnar mig. Han svarar att jag är så jävla elak att han inte pallar höra allt jag kallar honom.
När vi äntligen kommer hem inser jag att det kanske var lite dumt att kalla honom sådana elaka saker och vill krama honom för att säga förlåt. Han vill först inte krama mig tillbaka, men efter mycket klängande från min sida förlåter han mig, men säger samtidigt att det inte spelar någon roll, för om en halvtimme hatar jag honom igen (ska tillägga att han brukar härma mig/mina episoder när det är lugnt och då håller jag på att dö av skratt. Jag fattar inte hur jag beter mig förrän någon verkligen återberättar eller visar det, och då inser jag hur jävla fjantigt jag beter mig. Tur att man ibland kan skratta åt eländet).
Och när han säger det börjar jag tänka på denna tråd, och då fattar jag att det kanske var fel att reagera så över en sådan trivial sak, men just när det hände så kändes alla känslor rätt och jag fattade inte varför han gjorde något så fruktansvärt elakt och ont emot mig.
Det är alltid först efteråt som jag får helt otroliga skuldkänslor. Då vill jag göra massa fina saker för honom (brukar oftast bli att jag köper honom något som han vill väldigt gärna ha).