Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-07-02, 08:31
  #1
Medlem
vet inte om detta hör hemma under träning.. eller här.

I vilket fall som helst.
jag brukar träna regelbundet(ca 2-3 ggr /vecka) på gym sedan flera år tillbaka och springa en del/alternativt spinning mm.

Pga utlandflytt och med tillhörande språksvårigheter mm har jag haft ett längre uppehåll i träningen, ca 3 månader då jag inte haft tid att leta reda på ett gym (har nu i och för sig hittat ett som ligger fint i ett hus från 1700-talet)

Märkte då hur jag började få ont i nedre delen av ryggen. Började på sidorna, ungefär 5-10 cm ovanför skinkorna men har nu krupit in mot centrala delarna. Inte jätteont men det är en lätt värk kan man säga. Jag har också fått lite ont i mina armbågsleder men det är inte lika illa.

I övrigt kan man säga att jag har samma säng som tidigare, rör mig ungefär på samma sätt mm. Förutom att jag cyklar ca 8 km varje dag tof jobbet.
Sover på rygg så jag inte saglar ner kudden


Frågan är : kan träningsuppehåll göra så att man upplever dessa symptom?


/rickard
Citera
2006-07-02, 09:05
  #2
Medlem
olle947s avatar
Enligt mina erfarenheter som fotbollspelare så märker man inte att man har ont när man är mitt uppe i säsongen. Kanske har något med det att göra, jag vet inte.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback