1) Nix man kan inte jobba heltid för FI och vara utbränd. Susanne Linde satt i styrelsen, jobbade inte heltid och fick ett helvete i pressen pga fördomar och försäkringskassan drog hennes sjukpeng. Men hon blev friad i länsrätten.
Att vara utbränd innebär inte "total koma", men är ett lidande och allvarlig symdrom. Så domen i länsrätten innebär att ni (om ni blir utbrända-det drabbar även den som verkar starkast och minst tror det) får öppna käften och utöva er demokratiska rättighet i Sverige att yttra er.
2) Stressjukdomar finns utanför Sverige. Det är bara vi i Sverige som tror att de bara finns här. Sök på "chronic fatigue syndrome", eller "chronic stress" i internationella medicinska vetenskapliga tidskrifter, så kan du klura på om forskning i andra länder skulle få så många anslag på studera ett fenomen som ENBART finns i Sverige. Det är väl att uppskatta Sveriges betydelse en aning. Kjöller borde gjort det innan hon satte sig ner och skrev också.
Jag har följt Kjöllers 612 hittills skrivna artiklar (tja det kanske är 613 nu

) under hennes karriär sedan 1999 då hon gick på liberal medias ledarskribentkurs (den är endast en weekendkurs ni som är arbetslösa...be arbetsförmedlingen skicka er på den

) Sedan olyckligtvis hamnade hon på DNs ledarredaktion. Så jag är hyfsat välbekant med damens syn på och retorik kring utbrända. Och den gör mig spyfärdig, och ger mig associationer till förföljelsen av judar i hitlertyskland. Det började också med nidbilder baserad på apart "knasboll-forskning".
Här är ett svar (som DN naturligtvis inte publicerat som replik på Kjöllers skriverier) av en rehabinstitution som blev uthängda.
http://stressmottagningen.nu/viewnews.php?id=44