2022-08-21, 19:11
Medlem
saggesalivs avatar
Hej!

Jag har på det senaste både hört ifrån andra och kännt själv att man börjar må konstigare och konstigare efter maten vi äter.

Jag vet inte exakt om det bara gäller en viss typ av mat eller flera typer utav mat.

Har ätit flertalet olika produkter och mått sämre i kroppen efteråt, exempelvis någon godsak, en burk sås, samt något från frukthyllan.

Kan det vara något gift storföretagen (eller någon annan för den delen) slänger i den?

Jag och andra jag pratat med har även märkt att kranvattnet smakar lite udda för tillfället. Kan det vara samma skit?
Citera
2022-08-21, 19:12
Medlem
jordmån blir sämre och sämre så det behövs mer kemikalier
Citera
2022-08-21, 19:17
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Men vet vi verkligen hur de kemikalierna påverkar oss i långa loppet? Vi kanske får sjukdommar, kroppsliga problem samt förkortade liv om vi får i oss för mycket.
Citera
2022-08-21, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack

och varför tror du att jordmånen blir sämre?
Citera
2022-08-21, 19:37
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justformybaby
och varför tror du att jordmånen blir sämre?
För mycket konstgödsel?
Citera
2022-08-21, 19:49
Medlem
herrstorks avatar
Håller med dig!

Jag kan bara härleda till att det mesta är omoget, frukt, grönsaker, gryn, mjöl osv... Det känns omoget när man äter det. Det påverkar smaken mycket. Testa en grön banan och en mogen en.. Eller en potatis, lägg en annan 3 veckor i skafderiet så ser du skillnaden.

Däremot tycker jag att ägg har blivit katastrof. Gulan har nästan ingen färg, är liten, ägg i sig är väldigt små och smaklösa, eller äckliga.
Har slutat att köpa ägg helt pga det.
Citera
2022-08-21, 19:58
Medlem
Syntetiska smaker, sötningsmedel, DNA-manipulerade grödor, medicinrester i avloppsvattnet som blandas ihop till ett avkok ingen jävel vet hur det påverkar på sikt...och mycket mer såklart !

Det här behöver inte ligga i något konspirationsforum ! Jordens befolkning har dubblerats på 50 år och producenterna vill göra produkter billigare och mer lönsamma. Det hade inte gått att producera all mat ekologiskt helt enkelt, då hade inte maten räckt till...

Det är ingen som slänger in skumma ingredienser för att du ska må sämre (eller bättre för den delen), det görs för att livsmedelsbolagen ska tjäna feta pengar och sedan paketeras det som "Diet Coke" och liknande med miljardbudgetar i reklampengar. Det är väl helt enkelt mycket billigare och logistiskt smidigt att hälla i en deciliter sötningsmedel än 400 kg socker i läskblandningen för att ta ett exempel !

Och varför krångla med svindyr äkta vanilj (och processen runt framställningen) när det finns finfina syntetsmaker som bara kostar en bråkdel av priset och är smidigare att hantera !?

Om man mår dåligt av den maten har jag ingen aning om, ej heller de långsiktiga nackdelarna. Det finns heller inga hemliga ingredienser som mörkas...Det räcker gott och väl med "fusket" som står i klartext på förpackningen. Det luktar inte konspiration, det luktar bara pengar
Citera
2022-08-21, 20:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av saggesaliv
Hej!

Jag har på det senaste både hört ifrån andra och kännt själv att man börjar må konstigare och konstigare efter maten vi äter.

Jag vet inte exakt om det bara gäller en viss typ av mat eller flera typer utav mat.

Har ätit flertalet olika produkter och mått sämre i kroppen efteråt, exempelvis någon godsak, en burk sås, samt något från frukthyllan.

Kan det vara något gift storföretagen (eller någon annan för den delen) slänger i den?

Jag och andra jag pratat med har även märkt att kranvattnet smakar lite udda för tillfället. Kan det vara samma skit?

Det kan ju vara vad som helst. Jag noterade för många år sedan att grekiska gurkor smakar mycket mer än svenska, men jordmånen och klimatet där är ju så annorlunda.
Citera
2022-08-21, 20:14
Medlem
saggesalivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Syntetiska smaker, sötningsmedel, DNA-manipulerade grödor, medicinrester i avloppsvattnet som blandas ihop till ett avkok ingen jävel vet hur det påverkar på sikt...och mycket mer såklart !

Det här behöver inte ligga i något konspirationsforum ! Jordens befolkning har dubblerats på 50 år och producenterna vill göra produkter billigare och mer lönsamma. Det hade inte gått att producera all mat ekologiskt helt enkelt, då hade inte maten räckt till...

Det är ingen som slänger in skumma ingredienser för att du ska må sämre (eller bättre för den delen), det görs för att livsmedelsbolagen ska tjäna feta pengar och sedan paketeras det som "Diet Coke" och liknande med miljardbudgetar i reklampengar. Det är väl helt enkelt mycket billigare och logistiskt smidigt att hälla i en deciliter sötningsmedel än 400 kg socker i läskblandningen för att ta ett exempel !

Och varför krångla med svindyr äkta vanilj (och processen runt framställningen) när det finns finfina syntetsmaker som bara kostar en bråkdel av priset och är smidigare att hantera !?

Om man mår dåligt av den maten har jag ingen aning om, ej heller de långsiktiga nackdelarna. Det finns heller inga hemliga ingredienser som mörkas...Det räcker gott och väl med "fusket" som står i klartext på förpackningen. Det luktar inte konspiration, det luktar bara pengar

Ja jag undrar om det är något gift de lagt i det. Kanske några idioter som smygit in det i någon av produkterna man använder i tillverkningsprocessen. De skulle man haft innehållsförteckning på också
Citera
2022-08-21, 21:30
Medlem
Emellies avatar
Om man vill införa substanser i människors kroppar så är vatten och mat ett väldigt trubbigt sätt som kräver enorma resurser då svinnet blir något enormt.

En bättre metod vore att exempelvis på något sätt motivera folk att gå med på att låta sig injiceras med något istället.
Citera
2022-08-22, 00:45
Medlem
Det är redan bevisat att massor av tillsatser är jättedåliga så det är ingen snack om den saken. Bara googla, det finns hur mycket som helst. Man får laga all man från grunden själv, det är inte jättekul att hålla på så alltid. Tom "ekologiska" produkter innehåller i många fall en massa skit bara. Lite lite blir mycket. Som sagt finns hur mycket dom helst bara googla på
Citera
2022-08-22, 01:11
Medlem
mr.aidss avatar
General Jack D. Ripper berättade redan på 60talet att det är fluor i vårt dricksvatten. Det kombinerat med GMOs är sättet dom försöker förstöra våra viktiga kroppsvätskor på.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in