2022-08-21, 17:51
Medlem
Detta är väl en tråd där jag skriver av en del frustratuion över förljugenheten och hyckleriet i politiken.

Nu verkar vänstern vilja hänga ut och jaga knarkare.

https://www.aftonbladet.se/ledare/a/9KjnEd/det-ar-inte-drogkopare-i-danderyd-m-vill-jaga

Det är knarkarnas fel att vi har knark i samhället. De skall sättas åt.

Vad är orsaken till helomvändningen? Jo, det är bara välbärgade knarkare som skall hängas ut och jagas.

Vänstern vill inte göra något åt den här skiten där barn blir gängkriminella och mördare. Socialtjänsten, deras vanliga vapen, är överarbetade och maktlösa.

Som strutsar stoppar de huvudet i sanden.

Hur illa och förljugen skall denna valrörelse bli?
Citera
2022-08-21, 18:22
Medlem
StonedMonkeys avatar
Har läst artikeln nu och jag vet inte hur du har kunnat komma till den slutsatsen? Står ingenting i artikeln om det du skriver om?
Citera
2022-08-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Har läst artikeln nu och jag vet inte hur du har kunnat komma till den slutsatsen? Står ingenting i artikeln om det du skriver om?

De klankar på knarkarna i överklasskvarteren hela tiden. Löven sa allt var deras fel, nu vill man ge sig på dem istället för att stävja gängkriminaliteten. Denna artikel är bara en i raden.

Man skiter i att barn blir mördare, att småbarn blir springpojkar... man vill fortsätta på samma sätt som hittills samtidigt som vårt samhälle faller sönder.
Citera
2022-08-21, 20:57
Moderator
Strix m/94s avatar
Rubriken utvecklad.

Strix/Mod
Citera
2022-08-22, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De klankar på knarkarna i överklasskvarteren hela tiden. Löven sa allt var deras fel, nu vill man ge sig på dem istället för att stävja gängkriminaliteten. Denna artikel är bara en i raden.

Man skiter i att barn blir mördare, att småbarn blir springpojkar... man vill fortsätta på samma sätt som hittills samtidigt som vårt samhälle faller sönder.
Så, det är fel?
Vad är då din lösning?
Själv sa jag för många år sedan att vi inte har ett problem med kriminalitet utan att vi har ett problem med att de så kallade hederliga Svenskarna betalar för de kriminellas varor och tjänster.
Om Svensson slutar köpa knark av buset så måste buset hitta andra inkomstkällor. Det är faktiskt rätt logiskt.
Citera
2022-08-22, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Så, det är fel?
Vad är då din lösning?
Själv sa jag för många år sedan att vi inte har ett problem med kriminalitet utan att vi har ett problem med att de så kallade hederliga Svenskarna betalar för de kriminellas varor och tjänster.
Om Svensson slutar köpa knark av buset så måste buset hitta andra inkomstkällor. Det är faktiskt rätt logiskt.

Är det inte också knarkarna i underklassen som göder branschen? Trasproletariatet?

Jag trodde vi skulle sluta jaga knarkarna, det är ju avkriminaliserat.

Lösningen är legalisering av vissa droger, som cannabis.
Citera
2022-08-22, 12:25
Medlem
Citat:
Är det inte också knarkarna i underklassen som göder branschen? Trasproletariatet?

Skrev jag över/medelklass?
Citera
2022-08-22, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Skrev jag över/medelklass?

Artikeln i TS talte om det.

Repression (att man bestraffar) knarkarna har inte funkat i något land, så det är ingen framgångsrik väg.
Citera
2022-08-22, 15:39
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:

Det är inte avkriminaliserat. Vad har du fått det ifrån?
Citera
2022-08-22, 15:42
Medlem
Klart som fan det är vanliga svennars knarkköp som håller kriminaliteten igång...vad skulle det annars va...begriper väl alla.
Citera
2022-08-22, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är inte avkriminaliserat. Vad har du fått det ifrån?

Jaja, okej, det är förhöjd avgift (=böter).
Citera
2022-08-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Klart som fan det är vanliga svennars knarkköp som håller kriminaliteten igång...vad skulle det annars va...begriper väl alla.

Nej, det är samma fenomen som när USA förbjöd spriten. Maffian växte sig stark och bet sig fast på svartsprit och lönnkrogar.

Sälj cannabis på Systembolaget för fasen. Då slår man undan benen på hela gängmaffiaväldet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in